Британският ппроизводитер Jaguar записа неочаквано бавен старт на продажбите на електрическия си SUV I-Pace, като през август на глобалния пазар бяха реализирани едва 140 бройки. Така, общо продадените електромобили от лансирането на I-Pace досега са 558.
Според много анализатори Jaguar поема по „пътя към ада, извървян вече от Tesla”, но засега никой не се е наел сериозно със задачата да обясни защо интересът към електромобила е по-слаб от очакваното, като обяснението е, че трябва да мине повече време, за да може да се надяваме на сериозен анализи.
Германският анализатор Матиас Шмидт обаче прогнозира, че се очаква Jaguar да отложи лансирането на I-Pace на нови пазари преди да преодолее забавянето в търсенето в Европа, където електромобилът вече присъства. Шмидт допълни, че е проверил в официалната статистика на Tata Motors, където има потвърждение за тези 140 бройки I-Pace, продадени през август.
Интересното е, че I-Pace получи високи оценки при всички медийни тестове, а изследванията показаха, че в Европа и Щатите има сериозен интерес към електрическия модел, но засега този интерес не се трансформира в продажби.
Още в края на май някои британски медии сигнализираха, че огромна част от моделите на групата JLR (Jaguar Land Rover) записват спад в продажбите си, но това така и не получи коментар от компанията.
За първите три месеца на годината единственият модел на JLR, който постигна ръст продажбите беше Discovery (увеличение с 43% до 12 000 бройки в световен мащаб). Новите Velar и E-Pace постигнаха 20 151 и 8502 продажби за първото тримесечие, но при тях няма база за сравнение.
Всички останали модели на JLR са със спад в продажбите за първите три месеца на годината – най-малък е той при XF (минус 10 процента, до 10 395 бройки), а най-голям при: Range Rover Evoque (минус 30%, до 24 542 броя), XJ (минус 37%, до 1964 броя) и XE (минус 41 процента, до 8835 бройки).
Снимка: Jaguar