Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Световният автомобилен пазар e на път да се сгромоляса

Производителите ще насочат по-големи усилия към пазарите в Източна Европа, Африка и Индия, предричат експерти

Световният автомобилен пазар e на път да се сгромоляса

Продажбите на нови автомобили на най-големите пазари в света започват да се забавят за първи път след финансовата криза през 2008-2009 г. поради насищането им и опасенията за световна търговска война, съобщава The Wall Street Journal.

Световният автомобилен пазар напът да се сгромоляса

Според прогнозата на LMC Automotive продажбите на автомобили в света през 2018 г. ще се увеличат с 1,8%, докато средногодишните темпове на растеж през последните 7 години надхвърляше 5%. Общият обем на продадените тази година автомобили се очаква да бъде 97 млн.

В Китай, най-големият автомобилен пазар в света, се очаква едва 1,2% ръст, сле 2.1% през 2017 г. и 13% година по-рано. През юли продажбите в страната са намалели с 5,9% на годишна база до 1,59 милиона автомобила. Важен отрицателен фактор за Китай беше въвеждането на реципрочни мита върху вноса на автомобили, произведени в САЩ - митническата ставка сега е 40%. Това принути такива автомобилни прозводители като Tesla, BMW и Daimler да повишат цените, което удари по търсенето на продукцията им.

В САЩ, вторият по големина автомобилен пазар, продажбите на автомобили през 2018 г. могат да паднат за втора поредна година, след като достигнаха рекордните 17,5 милиона през 2016 г. Американските власти също обмислят възможността за налагане на мита върху вноса на автомобили от други страни, главно от ЕС. Този аргумент президентът Доналд Тръмп използва при преговорите с европейските политици, като добре знае важността на автомобилната индустрия за икономиката на ЕС и значението на американския пазар за европейските производители на автомобили.

Световният автомобилен пазар напът да се сгромоляса

В самата Европа търсенето на автомобили продължава да расте и почти достигна върха преди кризата. През първата половина на годината продажбите на нови коли в ЕС се увеличиха с 2,9%, но темпът на растеж се забави от 4,7% през същия период на миналата година. Отрицателните фактори за европейския автомобилен пазар са възможността за забрана на дизеловите автомобили в някои страни и опасенията по повод излизането на Великобритания от общността.

Като цяло експертите твърдят, че забавянето в ръста на продажбите на автомобили в света се случва в много неподходящо време за производителите, които трябва да увеличат инвестициите в нови разработки, най-важните от които са електродвигателите и автономните технологие. Експертите смятат, че в търсене на нови двигатели на растеж, автомобилните компании ще бъдат по-активни в популяризирането на своите продукти на развиващите се пазари, включително в Африка, в Индия и в страните от Източна Европа.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дядо и ряпа ( преди 9 месеца )
    важното е Горублянските талиги да не им скачат цените...
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    ние коли нали не произвеждаме. да му мислят другите България е горд производител на кремвирши и тоалетна хартия..като понякога даже едното се влага в другото . а тези стоки от първа необходимост винаги ще се Арчат
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Пепеляк ( преди 9 месеца )
    Поскъпват автомобилите - друг път ! Даже си задържат цените, а заплатите растат - дори и у нас . От 20 години си държат едни и същи нива .
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 9 месеца )
    НямЪ да сЪ прИтИснявЪтИ, на пазара на истинските коли (дърт примиум, дизИлчИ) горбляне и дупница, всичко е повече от нормално.
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Че колите стават по-скъпи от нормалното не е вярно те поскъпват долу-горе колкото се увеличават заплатите в развитите страни а и днешната фиеста е с размерите на фокус от преди 20години , поло с размерите на голф 3, А3 седан е като първото А4 комбитата, А4 като А6 и седаните от голф класа са с размерите на комбитата и седаните от класа на Пасат и Мондео от преди 20години и така нататък
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 9 месеца )
    Немците са аут!
  • #2
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Вълчо ( преди 9 месеца )
    Сгромолясва се защото икономиката също се сгромолясва! Във всички развити държави младите поколения нямат пукната пара, нямат стабилна работа и в същото време са затънали във дългове за да имат безполезно образование. В същото време новите автомобили стават все по скъпи. Поскъпват и всички такси, данъци, застраховки, поддръжката в сервизи.... Сега със новите регулации като забранят и старите трошки щото мърсят въздуха... Да притежаваш автомобил скоро ще стане лукс както е било преди 100г
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Африка ще реши проблема с продажбите на S класи и 7ма серия...