IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi R8 минава изцяло на ток

Мощността на следващото поколение отскача на 1000 конски сили

Audi R8 минава изцяло на ток

Audi смята да преоткрие топмодела си R8 – следващото поколение на суперавтомобила ще е с изцяло електрическо задвижване и ще маркира края на използването на V10 бензинови мотори от компанията.

Audi R8 минава изцяло на ток

Премиерата на следващата генерация на R8 е насрочена за 2022 година, като се очаква третото поколение на модела да почерпи вдъхновение от концепта PB18 e-tron, който беше показан тази година на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч. Концепцията дебютира с три електромотора и мощност почти 800 конски сили, задница оформена в стила на shooting brake моделите и много повече пространство и ежедневна пригодност в сравнение с актуалния R8.

Но динамиката и скоростта ще останат важни и за следващото поколение на R8, подсказаха от компанията – максималната скорост ще е около 300 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч ще е „много малко над 2 секунди”, като явно този спринт ще се превърне в новото мерило за динамика на електрическите автомобили.

Електрифицирането на автомобилите, произвеждани от Audi трябва да набере сериозна скорост в следващите няколко години – компанията си е поставила за цел да достигне 800 000 продажби на такива модели до 2025 година. Това е напълно реална цел с оглед на все по-сериозно затягащите се норми за вредните емисии на почти всички пазари, отварянето на Китай към екологичните возила и неистовото желание на VW Group и Audi за заличат колкото се може по-бързо последствията от глобалния скандал „Дизелгейт”, избухнал преди 3 години.

Първото поколение на R8, представено през 2006 година се оказа страхотен успех в своя клас, но втората генерация, появила се през 2015 не успя да повтори това силно представяне. 2008 година се оказа най-силната за продажбите на R8 от първото поколение – 3000 продадени коли в Европа, а актуалният модел все още не може да постигне 1500 продажби на година на Стария континент.

Интересното е, че за известен период развитието на третата генерация на R8 е било спряно, основно заради слабите резултати на второто поколение, но след при изграждането на плановете за цяла моделна гама електромобили с означението E-tron там се е намерило място и за бъдещия R8.

Според различни източници от компанията, следващият R8 ще се отличава с два много интересни акцента – задвижване 4х4 и мощност около 1000 конски сили.

Тагове: audi audi r8
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    От 2009та насам всяка новина за Ер8 електричка е с повече коне, повече пробег и никога нищо реално :)
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Тош така имат нАучен ресурс от турски сирииски и палестински гастербайтери е чат пат и некой пиян поляк руснак или българин от Филиповци.
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    AЗ! ( преди 5 години )
    Не съм ваген фен ама само пълните шамандури вярват на Мъск, пич... Прочети малко, примери много
  • #6
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Ха-ха, вагонетките имали научен ресурс! Ха-ха-ха! За съжаление той се изчерпва в писане на измамен софтуер, а не в реално развитие на реални технологии. И в пластмасови макети на имагинерни автомобили - точно тоя R8 е-трон го показват от 2009-та насам. Само пълните шамандури останаха да им вярват..
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до: много ли те е яд ( преди 5 години )
    Извади го тоя Дошо най-после от трибуквието си, че явно много дълбоко ти е влязъл и все за него пелтечиш! Но явно ти е кеф и искаш да ти е вътре и все Дошо ти е в устенцата...
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    VAGонетке, не ме е яд на ПопФолкВАГен, а на де.би.ли.те, като теб, които продължават да им вярват, колкото и да ги лъжат. И по-точно не ме е яд, а изпитвам съжаление, че има такива при.мати, които се водят за хора. Докато ви има ще съществува и фабриката за лъжите ВАГ!А реално ВАГените още нищо не са изкарали, а само предвиждат да излезе ЕВЕНТУАЛНО през 2022 г. Ти изобщо чете ли статията или само заглавието и картинките гледаш? Типично за такива прими.тиви фенове на ВАГ!
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това че ВАГ ще има 2 години след Тесла кола със същото ускорение и 100км/ч по-малка макс.скорост за постижение на ВАГ ли се брои или на Тесла всеки си решава
  • #2
    13 rate up comment 14 rate down comment
    много ли те е яд ? ( преди 5 години )
    много ли те е яд ?да нямаш акции в тесла ?от VAG каквото не са поискали това не са направили!имат и финансов и научен ресурс !няма кой да ги бие по никакъв показател !в следващите години те ще налагат и разполагат в автоиндустрията колкото и да ти се реве от това дошо!
  • #1
    15 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тези от ВАГ взе много да ги бие тока!Почнаха всеки ден да изкарват електрички, хибриди и какво ли не. Като отидеш в шоурума само дизели и тук-таме някоя бензинова бангия. Само на новини, партенки и лъжи го докарват.Чудя се остана ли нормален човек, който да им вярва! Едва ли има такива.