IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes представи електрическия си кросоувър

Серийният EQC има мощност от 408 к.с. и изминава 450 км с едно зареждане

Mercedes представи електрическия си кросоувър

Компанията Mercedes-Benz представи първия си сериен електрически кросоувър, който излиза на пазара под името EQC. Това е и първият модел от бранда EQ, под който ще се предлагат екологично чистите модела на немската марка.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Дължината на електрическия кросоувър е 4761 мм, широчината – 1884 мм, височината – 1624 мм, а разстоянието между двете оси – 2873 мм. По този начин автомобилът е със 105 мм по-дълъг, с 6 мм по-тесен и с 15 мм по-нисък от модела GLC. Разстоянието между двете оси е еднакво, но машината на ток тежи с половин тон повече от топ-версията GLC 63 S – 2,42 тона.

Всъдеходът е оборудван с два електромотора – по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. (300 киловата), а максималният въртящ момент е равен на 760 Нм. Двигателите се захранват от литиево-йонни батерии с капацитет 80 кВт/ч. Акумулаторите тежат 650 кг., като са разположени между двете оси.

Ускорението от 0 до 100 км/ч при кросоувъра на ток отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 180 км/ч. С едно зареждане Mercedes-Benz EQC изминава около 450 км, като разходът на електроенергия е 22,2 кВт/ч на 100 км. В зависимост от зарядната станция батериите за 40 минути могат да бъдат допълнени до 80%.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Кросоувърът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спирането, чиито настройки могат да се сменят от волана. Предвидени са 5 режима – от автоматичен до максимално ефективен, като при последния дори не трябва да се натиска спирачката (автомобилът започва да спира веднага след отпускане на педала на спирачката).

В случая електрониката на автомобила подсказва на водача най-ефективния стил на шофиране, като разчита на данните от навигационната система (завой, кръстовища, наклон на пътя), а също така и на знаците за ограничение на скороста и на разстоянието до превозното средство отпред. Например, на проекционния дисплей се появява указание да се махне крака от педала на газта при движение по наклон.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Електромобилът е оборудван с мултимедийната система MBUX с гласово управление, електронен приборен панел, функция за стартиране на климатика в определен момент, както и с възможност за зареждане от всякаква станция за коли на ток. Предстои стартиране и на система Mercedes me Charge, с която шофьорът ще плаща за зареждане.

Освен това машината ще получи достъп до мрежата станции за бързо зареждане IONITY, разработена съвместно от BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi и Porsche. Производсвото на Mercedes-Benz EQC стартира в завода в Бремен, където се сглобяват моделите С-Class и GLC.

Снимки: Mercedes-Benz

Още снимки – в галерията горе

Тагове: mercedes-benz eqc
0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    че то ... ( преди 5 години )
    сичко от рено си е ментак отвсякъде! демек ментак на ментака! )))
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    ot samolet prili4a na kitaisko mente na RENAULT KOLEOS!
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Официалните данни от Мерцедес са 80 кВтч батерия и 22.2 kWh/100 km по "комбиниран цикъл". Което значи 364 км с едно зареждане по неизвестен "комбиниран цикъл". Цена - не се споменава. Предвид изчерпателността на тоя ПР - ако това е the best, то по-добре nothing.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    дизайнера ... ( преди 5 години )
    пак е ял развалени китайски гъби!
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    отпред-китайско;отзад-полукитайско;но от самолет прилича на Мерцедес!
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    някой си ( преди 5 години )
    По-голямото тегло означава повече рекуперирана енергия при спиране, което не е недостатък. Разбира се трябва да има граници, за да може да се управлява.За пробега. 450 км. при идеални условия. 380 при реални.По-важна е бързината на зареждане и инфраструктурата. Колко от вас зареждат за 500 км.?
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Вие сте много странни хора. До сега като ви обяснявахме, че още ДВГ няма пълноценна алтернатива, ся кво казваш ? Същото ли ? Ще се научите и вие да мислите, ама .... става по-бавно.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това е и причината повечето Тесли из БГ и Европа да не се движат с повече от 110-120. А в Сащ ограниченията по магистралите и без това са доста ниски.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ние се радваме на всяко развитие на ел. колите, защото някой ден ще ни позволят да се движим по-евтино, по-безшумно, по-безпроблемно и по-екологично. Сегашното поколение, обаче, при 450 км. NEDC, изминават около 200 км. при 130-140 км/ч. С такива данни няма как да не останат луксозни градски коли (или крайградски за американците по предградията). Реалистично търсим достигане на 160-200 KWh или технология за почти мигновено зареждане.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ае не мога да разбера, какъв ви е проблема, нали до сега ревахте за екологията, за електричките, ама тва , ама онова. Сега кво ви влиза ? Сега понеже големите играчи навлизат в индустрията и взехте да не харесвате и електричките и пробезите и стандартите. Намерете първо парите за такава кола пък после му мислете по кой стандарт е и колко тежи батерията.