IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes представи електрическия си кросоувър

Серийният EQC има мощност от 408 к.с. и изминава 450 км с едно зареждане

Mercedes представи електрическия си кросоувър

Компанията Mercedes-Benz представи първия си сериен електрически кросоувър, който излиза на пазара под името EQC. Това е и първият модел от бранда EQ, под който ще се предлагат екологично чистите модела на немската марка.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Дължината на електрическия кросоувър е 4761 мм, широчината – 1884 мм, височината – 1624 мм, а разстоянието между двете оси – 2873 мм. По този начин автомобилът е със 105 мм по-дълъг, с 6 мм по-тесен и с 15 мм по-нисък от модела GLC. Разстоянието между двете оси е еднакво, но машината на ток тежи с половин тон повече от топ-версията GLC 63 S – 2,42 тона.

Всъдеходът е оборудван с два електромотора – по един на всяка ос, като сумарната им мощност е 408 к.с. (300 киловата), а максималният въртящ момент е равен на 760 Нм. Двигателите се захранват от литиево-йонни батерии с капацитет 80 кВт/ч. Акумулаторите тежат 650 кг., като са разположени между двете оси.

Ускорението от 0 до 100 км/ч при кросоувъра на ток отнема 5,1 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 180 км/ч. С едно зареждане Mercedes-Benz EQC изминава около 450 км, като разходът на електроенергия е 22,2 кВт/ч на 100 км. В зависимост от зарядната станция батериите за 40 минути могат да бъдат допълнени до 80%.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Кросоувърът е оборудван със система за рекуперация на енергията при спирането, чиито настройки могат да се сменят от волана. Предвидени са 5 режима – от автоматичен до максимално ефективен, като при последния дори не трябва да се натиска спирачката (автомобилът започва да спира веднага след отпускане на педала на спирачката).

В случая електрониката на автомобила подсказва на водача най-ефективния стил на шофиране, като разчита на данните от навигационната система (завой, кръстовища, наклон на пътя), а също така и на знаците за ограничение на скороста и на разстоянието до превозното средство отпред. Например, на проекционния дисплей се появява указание да се махне крака от педала на газта при движение по наклон.

Mercedes представи електрически си кросоувър

Електромобилът е оборудван с мултимедийната система MBUX с гласово управление, електронен приборен панел, функция за стартиране на климатика в определен момент, както и с възможност за зареждане от всякаква станция за коли на ток. Предстои стартиране и на система Mercedes me Charge, с която шофьорът ще плаща за зареждане.

Освен това машината ще получи достъп до мрежата станции за бързо зареждане IONITY, разработена съвместно от BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi и Porsche. Производсвото на Mercedes-Benz EQC стартира в завода в Бремен, където се сглобяват моделите С-Class и GLC.

Снимки: Mercedes-Benz

Още снимки – в галерията горе

Тагове: mercedes-benz eqc
0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не знам мога ли да правя реклама на немските сайтове не ги ли знаеш изобщо почти във всяка статия на известен сайт за коли го споменават
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "Ти от къде разбра по кой стандарт са мерили от Мерцедес?"По по-професионалните автосайтове си го пише. Но ако следиш малко по-подробно индустрията, човек би могъл да се досети и сам.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    (Ти от къде разбра по кой стандарт са мерили от Мерцедес?)Пише го в Уики и немските сайтове щеше да е хубаво да си прав но не си като цяло няма как да не е нарочно всеки очакваше най-добрите характеристики но са по-лоши от тези на Jaguar I-Pace
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Боби ( преди 5 години )
    Купувам! Цена?
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    90 КВТ и 70КВТ не се произвеждат от доста време а 350км е според ЕРА за 75КВТ аз ти пиша според NEDC метода от немския сайт по който са мерили от Мерцедес освен това теглото е колкото на Модел Х 100КВТ от Мерцедес изобщо не са се постарали
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тесла си дават пробега по Американския стандарт, който е доста по реалистичен. На Мерцедес пробегът е по стария европейски стандарт. След няколко седмици няма да имат право да го използват и птобегът ще падне до 350 км.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По същия метод (NEDC) Модел Х 75КВТ със същото ускорение му дават 417км значи имат почти еднакъв пробег въпреки големите разлики в размерите а и Модел Х е на 3 години дори да си фен на Мерцедес не може да не признаеш че малко изостават и от къде ги изкопаха тези 80КВТ батерии тежащи 650 кила като на Модел S батериите на Панасоник от 2012 85КВТ тежат 540 кг
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Цялата идея за ел. кросовър/джип ми се струва нелепа. Но нали е гъзария..Абсолютно съгласен!!!
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Цялата идея за ел. кросовър/джип ми се струва нелепа. Но нали е гъзария..К
  • #7
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Батериите са *** работа и едвали някога ще се подобрят значително.Според мен единствения шанс за елекромобилите да станат масови и да изместят на 100% ДВГ е ядрената енергия.Трябва се изпозлват ядрени "батерии" които сами да генерират енергия и да нямат нужда от зареждане. Такива разработки ИМА но за съжаление са потънали във забрава или се ползват само във разни специални приложения като сателити или военна техника.