Automobili Pininfarina е сред най-новите автомобилни производители, но историята на дизайнерското ателие стартира преди почти 100 години, а една малка част от нея е свързана и с гиганта Ford. При представянето на суперавтомобила на Pininfarina PF0 в Пебъл Бийч президентът на компанията Паоло Пининфарина разказа интересна история, свързана с основателя на марката Батиста „Пинин” Фарина (на снимката с Енцо Ферари). 
През 20-те години на миналия век самият Хенри Форд поканил Батиста на работен обяд, като в края на срещата им му предложил да стане главен дизайнер на Ford. Фарина отказал с мотива, че има нещо друго предвид, с което иска да се занимава.
Малко по-късно Батиста „Пинин” Фарина основава собствена компания за каросерии – Carrozzeria Pininfarina, като списъкът му с клиенти расте много бързо: Lancia, Alfa Romeo, Isotta Fraschini, Hispano-Suiza, FIAT, Cadillac и дори Rolls-Royce. А след това едва ли нещо може да спре възхода на дизайнерското ателие, като историята на Ferrari, например, показва, че само два от моделите на марката не са дело на компанията – Dino 308 GT4 от 1973 година и LaFerrari.
В края на 2015 година Pininfarina официално стана собственост на индийския гигант Mahindra, като плановете за превръщане на дизайнерската компания в самостоятелен автомобилен производител напредват – електрическият PF0, който има амбиция да постави новия стандарти сред спортните и луксозни модели е вече факт.


2