Компанията Porsche представи резултатите от 18 месеца работа над уникален автомобил, който е получил името Project Gold. Това е реставриран вариант на последното 911, оборудвано с двигател с въздушно охлаждане. Силовият агрегат, окачването и системата за задвижване на четирите колела са направени изцяло наново от специалистите от подразделението Porsche Classic.
В основата на машината е Porsche 911 (993), боядисано в златистия Golden Yellow Metallic, който се предлага за съвремените автомобили 911 Turbo S Exclusive Series. Същият цят се използва за елементи в каросерията, както и за акценти върху черните джанти.
Задвижването на Project Gold става с 3,6-литров туин-турбо боксер с 6 цилиндъра, чиято мощност е 450 к.с. (оригиналния мотор за модела е развивал 408 к.с.). Агрегатът се съчетава с механична скоростна кутия (също оригинилна) и със система за задвижване на четирите колела.
Това 911 не е сертифицирано за движение по стандартни пътища и ще може да се кара единствено на частни трасета и писти. Автомобилът ще бъде продаден на аукциона Sotheby’s през октомври.
Porsche 911 (993) е първият модел на германската марка, който има алуминиево задно многоточково окачване и туин-турбо двигател. Общо са произведени 345 бройки във версията Turbo S.
Снимка и видео: Porsche