fallback

Седан или хечбек – кой е по-удачният избор?

Разликите между двата типа автомобили не са само във външния вид

Спорът между феновете на седаните и на хечбек-моделите съществува от години и едва ли някога ще бъде решен. Двата типа автомобили си имат своите плюсове и минуси, което прави избора на непредубедения клиент доста труден. Ако приемем, че не искате кросоувър или SUV, а също така не ви трябва комби, на какво ще се спрете?     

   През последните години хечбеците навлязоха мощно на пазара, като се опитаха да изместят седаните, които на свой ред все още си имат доста поддръжници. На първо място заради представителния си вид, тъй като много смятат, че с подобен тип кола изглеждат далеч по-сериозно в очите на останалите. При това не става дума само за по-възрастните собственици на автомобили, които по принцип са по-консервативни и залагат не само на външния вид, но и на практичността. Редица млади мениджъри от средно ниво се опитват да демонстрират своя социален статус и успехите си, като залагат на седан, а не на хечбек.

Най-осезаемото приемущество на седана е в големия багажник в сравнение с хечбек от аналогичния клас. Един от най-ярките примери за това е предпоследната генерация на Ford Focus, който се предлага и в двата варианта. При седана обемът на багажника е 411 литра, а при хечбека – 316. Разликата от близо 100 литра си е доста, особено за някои хора, които имат нужда от място за повече багаж. Подобно е съотношението и при Mazda3 - 408 срещу 308 литра.

Феновете на седана посочват и още един плюс на седана, свързан с багажното отделение. При хечбека то не е отделено от салона, което може да доведе до миризма (ако товарът в багажника издава такава). Шумът също е по-голям, отколкото при седана, тъй като заради конструкция на хечбека изолирането на багажното отделение е минимално.           При студено време, дори ако багажникът бъде отворен, топлият въздух в салона на седана си остава, докато при хечбека няма шанс това да се случи. Съответно и загряването на салона на четиривратия модел през зимата става по-бързо, тъй като при хеча трябва да се затопли и багажното отделение. И обратно – когато двигателят бъде изключен, хечбекът изстива по-бързо заради по-голямата повърхност на отсека с пътниците.

Друг плюс, който изтъкват собствениците на седани, е задното стъкло, което не се цапа толкова много по време на движение. Неслучайно при хечбека върху петата врата има монтирана чистачка, докато при седана подобно техническо решение е напълно излишно.

На свой ред феновете на хечбека посочват като основно предимство удобството при паркирането и маневрите на заден ход. При седана именно багажникът пречи на шофьора да усети габаритите на колата. Това е факт, но пък съвременните модели разполагат с парктроник, а в по-високите нива на оборудване и с камера, които успяват да компенсират този недостатък и да изравнят възможностите.

Снимки: Mazda, Opel

fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти бъди с Мондео седан, аз ще бъда с CLS Shooting Brake, кой е по-представителен?
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Седан или хечбек кой е по-удачният избор?" - Комби
  • #10
    popa ot razgrad ( преди 6 години )
    при завой хечбеците са по-стабилни...
  • #9
    GTE ( преди 6 години )
    Хора, които ползват в ежедневието си фериботи, за пример Гърция, Италия, Испания, Германия, Холандия, Скандинавието и т.н предпочитат хечове, защото таксата за по-къса кола е значително по-изгодна от седан.Иначе за мен комбито най-много осмисля автомобила.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    Всеки решава индивидуално.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    Защо не сте споделили, че цената на един хеч е по-ниска, теглото също е по-малко. Може с половин литър на 100 да е, но икономията при някои модели се забелязва.Отделно в града не е само паркирането с намалена видимост, по-лесно се намират паркоместа заради размерите.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Идеята на Е комби (Т модел) е да бъде семеен автомобил за заможни семейства от средната класа, на запад такива хора го карат. Огромен дълъг багажник в който можеш да събереш 5-6 куфара без да тъпчеш до горе и да си намаляваш видимостта назад, самонивелиращо се задно въздушно окачване при което колата не кляка и остава добре управляема дори когато е натоварена и т.н.
  • #5
    К ( преди 6 години )
    Аз ибрах хетчбек заради възможността да бутна задните седалки и колата става с багажник на комби. Ако говорим за клас C, както са показани Мазда 3-ките на първата снимка, не мисля че седана е с нещо по-представителен, както е написано в статията.
  • #4
    Анонимен ( преди 6 години )
    Целта на Е и S класа си е представителност и Е комби ми е малко безумно. Не казвам че не е практична кола но комби и представителен си противоречат
  • #3
    Анонимен ( преди 6 години )
    Седанът е представителен ако става въпрос за бизнес автомобил от ранга на Е или S-class. Слагаш куфарите в багажника и са по-добре защитени защото няма как да се видят. При по-малките коли е безсмислено, а дори често ги прави и по-грозни от съответния хечбек или комби.
fallback
Последни