Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

Японците залагат на нова платформа, доработени мотори и системи за безопасност

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

Японският производител Subaru разкри в каква посока ще продължи да се развива през следващите 7 години. Компанията вече е готова с основните си оръжия, на които ще залага в близко бъдеще. А те са добре познати не само на феновете на марката.

Платформа SGP (Subaru Global Platform)


Subaru разработва тази платформа близо 10 години и ще продължи да я използва поне до 2025 г. Първият модел на нея е третото поколение на кросоувъра XV, което беше показано през миналата година. Благодарение на новата архитектура, в която е използвана високоякостна стомана, се постига намаляване на теглото и се увеличава пасивната безопасност на шофьора и пътниците.

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

При новото XV конструкцията на платформата и каросерията са така проектирани, че да няма остри ъгли, както беше при предишното поколение на кросоувъра. Съответно това позволява да се разпредели по-добре енергията от удара при сблъсък, която каросерията поглъща с цели 40% повече.

Вариатор

Японците ще продължат да залагат на вариатора и нямат намерение да се връщат към класическия автомат. На основните за марката пазари – Япония и Северна Америка, този тип скоростна кутия се приема добре, но в Европа все още има доста противници. В Subaru обаче не се притесняват от този факт и твърдят, че именно вариаторът осигурява намаляване на разходан а гориво и на вредните емисии. Освен това, благодарение на широкия си диапазон на предавателно съотношение, този тип скоростна кутия е най-подходящ за системите за задвижване на четирите колела SI-Drive и X-Mode, които използват в компанията.

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

От Subaru са категорични, че вариаторът е по-надежден от по-голяма част от класическите автоматични кутии през последните години и очакват до 6-7 години той да бъде основен избор за повечето производители. Причината е, че автоматите стават все по-сложни, тъй като се увеличава броят на предавките (при много модели той вече е девет), докато конструкцията на вариатора не се променя.

Също така вариаторът е по-лек от класически автомат, а нивото на шум при някои от неговите основни елементи е с 40% по-ниско. Самата трансмисия при Subaru е значително усилена и това води до по-малко износване на основните елементи, но от компанията са категорични, че маслото в нея трябва да бъде сменяно редовно.

Комплекс за безопасност EyeSight

Системата EyeSight съчетава достъпна цена и висока ефектимност, като това е постигнато с упорита работа върху усъвършенстването на конструкцията. В Subaru планират през 2020 г. да пуснат ново поколение на комплекса си от системи за безопасност, като ще запазят сегашната концепция, но ще разширят функциите.

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

Така например,в режима на круиз-контрол автомобилът сам ще може да сменя лентата на движение и дори да изпреварва други превозни средства, като избира най-подходящата скорост. Комплексът ще бъде в състояние за разпознава повече опасни ситуации на пътя с участието на велосипедисти и пешеходци.

На по-късен етап от Subaru ще предложат и пълноценен автопилот, при който системата ще получава информация от камери, радари и лидари. Благодарение на тях ще се контролира ситуацията около автомобила. Така системата ще бъде няколко крачки напред, тъй като ще е наясно с обстановката на пътя.

Двигатели Boxer

Твърди се, че японците се готвят да направят 4-цилиндров бензинов мотор с обем 1,0 литър, но това беше официално отречено от представителите на Subaru. В компанията не планират да променят своята стратегия за двигателите. Вече са обновени двата атмосферни бензинови мотора FB20 и FB25, които получиха система за директно впръскване на горивото. 2,0-литровият FB20 се поставя на XV, докато 2,5-литровия засега е достъпен само за новия Forester.

Subaru обяви стратегията си до 2025 г.

Японските инженери разкриват, че са поставили система за директно впръскване на горивото заради намаляване на разхода на гориво и подобряване на екологичните покадатели. Леко е увеличен въртящият момент при ниските обороти, като мощността е нараснала с 6 к.с.

При двигателя FB20 съществено е увеличена степента на сгъстяване – от 10,5 на 12,5. Преработени са 80% от детайлите на мотора, включитлено блока на цилиндрите, коляновия вал, бутала и изпускателната система. Агрегатът е отслабнал с 12 кг., като от тях 2 кг. се падат на блока на цилиндрите. Така е постигната главната цел – намаляване на теглото и на загубите при триене.

В Subaru са убедени,че промените няма да се отразят на надеждността на мотора, като дават за пример двигател на конкуренцията – бензиновият Mazda Skyactiv 2.0. При неговата разработка по същия начин е преработен предшественика му – MZR 2.0, като е поставена система за директно впръскване на горивото, а степента на сгъстяване е увеличена до 14.0. И този Skyactiv засега се представя отлично, въпреки че технически е по-сложен от мотора FB20 на Subaru.

Снимки: Subaru

Тагове: subaru eyesight
0 от 500