Ford представи съвсем наскоро новия Focus, но по-мощната и бърза версия на модела – ST, вече навлезе във финалния етап на предсерийните тестове. Новият Focus ST и преди е би засичан да върти обиколки на Северната дъга на „Нюрбургринг”, но този път колата е с доста по-малко камуфлаж.
Предполага се, че най-сериозните съперници на следващия ST ще са новото поколение на VW Golf GTI (което се очаква през 2020 година) и еволюцията на новия Renault Megane RS. А развитието на ST е повече от интересно, след като от Ford показаха, че управлението и поведението на колата подлежат на по-фини настройки дори и когато става въпрос за коли, носещи означението ST-Line.
Към това трябва да добавим и още втвърдяване на окачването, както и още мощност, така Ford ще има достоен представител при хотхечовете с един двигателен мост, а по-късно се очаква да се появи и напълно новият Focus RS.
Все още няма информация от Ford относно мощността новия ST, но прогнозите за нива малко над 260-270 конски сили звучат повече от оправдано. Най-смелите прогнози са, че новият ST ще дебютира с 3-цилиндров двигател, но много по-вероятно е да получи осъвременена версия на 2,3-литровия EcoBoost от Focus RS, като моторът ще е с малко по-ниска мощност и така ST ще стане реален съперник на лидерите в своята категория.