След японската и американската, планиран фейслифт претърпя и европейската версия на компактния кросоувър Honda HR-V. Най-важната новина при нея, е че получава 1,5-литров бензинов турбо двигател. Второто поколение на модела е създаден върху платформата на хечбека Honda Jazz и се произвежда от 2015 г.
Най-забележимата разлика в автомобила след фейслифта е широката хромирана лента отпред, която визуално свързва фаровете. Освен това моделът получи нова предна броня с въздухозаборници с друга форма и фарове с хромирана облицовка, както и по-различни дневни светлини. Отзад се забелязват затъмнените задни светлини и хромираният елемент върху петата врата. Освен това по-високите комплектации ще се предлагат с LED светлини.
Японската компания не показа снимки от салона на фейслифта, но се знае, че предните седалки са нови и имат по-развита странична опора, а платът, използван за тапицирането им, е с по-добро качество. В по-скъпите нива на оборудване има съчетание от кожа и плат. Освен това някои от автомобилите ще бъдат оборудвани със система за активно шумопотискане. Тя следи звуците с два микрофона и след това ги препокрива с антифазни аудио сигнали през високоговорителите.
Има и новости в техническата част, като най-важната е появата на 1,5-литров турбо двигател VTEC. Подобен мотор се монтира върху други модели на Honda - Civic, Accord и CR-V. В зависимост от версията той развива от 174 до 205 конски сили, но точните характеристики на този двигател в HR-V още не са известни.
Продажбите на обновения кросоувър в Европа ще започнат през октомври тази година, но в началото автомобилът ще се предлага с досегашните двигатели: 1,5-литров бензинов атмосферен с мощност 130 конски сили и 1,6-дизелову развиващ 120 коня. Бензиновият се комбинира с механична или автоматична трансмисия, а дизеловият - само с механична. Кросоувърът с новия бензинов турбо двигател ще се появят на пазара идната пролет.
Снимки: Honda