Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Audi e-tron с уникална система за рекупериране на енергията

Трите режима на работа пестят батерията и увеличават пробега до над 400 км

Audi e-tron с уникална система за рекупериране на енергията

Германският автомобилен производител Audi разкри още технически характеристики на първия си масов електрически автомобил e-tron. Ключовата особеност на кросоувъра ще бъде системата за рекуперация на енергията, която ще осигури до 30% от запаса на батерията.

За първи път в автомобила ще бъдат комбинирани три режима на възстановяване, с които системата ще покрие над 90% от забавянето, т.е. батерията ще се зарежда почти при всяко спиране. Audi още не е обявила капацитета на батерията, а съобщи само, че пробегът на e-tron ще е над 400 км по новия цикъл WLTP.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Кросоувърът се задвижва от два електромотора, които развиват 360 к.с.  и 561 Нм максимален въртящ момент. Времето, за което кросоувърът е в състояние да осигурява върхова мощност, достига 60 сек. Така електромобилът може да ускори няколко пъти до максимална скорост от 200 км/ч, ограничена от електроника, без загуба на КПД.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Освен това, традиционно за електрическите автомобили, максималният въртящ момент е наличен практически веднага след старта, освен това има и режим "boost", който се активира при превключване на режим на управление от D до S и напълно натиснат десен педал. Продължителността му на действието е 8 сек. При него мощността и максималният въртящ момент се увеличават до над 407 к.с. и 664 Нм. Audi e-tron ускорява от място до 100 км/ч "за по-малко от шест секунди", но не се съобщава в обичайния или в boost режима.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Очаква се, че по цена Audi е-Tron ще е сравним с Tesla Model X. Така че, ако се се съпоставят американският електрически кросоувър и германският, вторият, меко казано, не впечатлява. Базовата версия Model X 75D струва 94 850 евро и може да измине около 417 км с едно зареждане, ускорява от място до 100 км/ч за 5,2 сек и развива максимална скорост от 210 км/ч.

При версията 100D пробегът е към 565 км, ускорението до 100 км/ч става за 4,9 сек, а максималната скорост - 250 км/ч. Цената му е 114 400 евро. И накрая, топ версията P100D струва 156 100 евро, развива 774 к.с. и 967 Нм, изминава 540 км с едно зареждане, ускорява до 100 км/ч за 3,1 сек, а максималната й скорост е също  250 км/ч.

Audi e-tron със система за рекупериране на енергията

Възможон е обаче, електрическият кросоувър на Audi да има някои предимства, които компанията все още не бърза да разкрие. Вече се знае, че e-tron ще бъде първият сериен автомобил, който ще има камери вместо странични огледала. Очакваше се премиерата на модела да се състои през август, но бе отложена, вероятно за есента.



Снимки и видео: Audi

Тагове: audi e-tron
0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Auto ( преди 8 месеца )
    Системата явно е уникална по вътрешно-фирмен начин, защото до сега не са имали такава технология!
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Всъщност работата е там че Аудито връща с мощност до 220КВТ а Тесла например с до 60КВТ мощност тоест ако намалят от 200 без спирачка Ауди ще върне енергия да кажем за 1км а Тесла за 300метра
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Редакцията след многократни напомняние още ли не сте разбрали, че "рекупериране" е дума несъществуваща в българският език.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Браво и на тебе. Този път си успял да прочетеш поне загалвието, не си гледал само картинки.
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Nev ( преди 8 месеца )
    Браво на Ауди! То такава гордост и радост, че ще направят нещо, което повечето фирми произвеждащи хибриди и електрички са внедрили от поне 10 години! Как беше, "С технолгии към прогрес!", наистина ли Ауди? :)))
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    ха ха Дошо пак е в делириум, отново си представя че е няколко човека които си комуникират и баща му пак ще му пере шамари зад врата, че е счупил рутера от рестарти, за да си нацъка плюсчета ха ха хааа.
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    леле ( преди 8 месеца )
    Вечеринка на всички улигофлени пенка селянката, най умния сред умните Фактическия Дошо., и още некой клонинг..кво работите вие бе путури..цял ден ръсите акъл из нетя,..как не ви омръзна
  • #4
    7 rate up comment 11 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    "Фолцваген ги хванаха с канцерогенни дизели сега с канцерогенни батерии." Старите навици умират бавно :-Д
  • #3
    9 rate up comment 11 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 8 месеца )
    Фолцваген ги хванаха с канцерогенни дизели сега с канцерогенни батерии.Това световен производител на коли ли е или фирма фантом на Цеко Беко Геко и Деко?
  • #2
    11 rate up comment 12 rate down comment
    пена ( преди 8 месеца )
    Швабите опитват да минават със старите номера но при електричките въобще няма да им се отвори парашута :-)