fallback

Петте най-безполезни опции в автомобила

Някои от тях си имат предимства, но и създават сериозни проблеми

За да накарат клиента да си купи нова кола, производителите добавят какви ли не опции в оборудването. В случая обаче става дума за системи и технологии, които са много популярни и би трябвало да бъдат само от полза на шофьора и пътниците. При по-сериозен поглед върху тях се оказва, че това не е точно така и те са по-скоро безполезни.1. Система „старт/стоп”Не теория режимът „старт/стоп” действително изглежда впечатляващо. Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира. През цялото време умната система следи за напрежението в електрическата мрежа – изобщо всичко е наред. Много хора, които ползват тази технология, обаче имат сериозни претенции към нея, най-вече заради забавянето, което се получава при тръгване. Преди няколко години екип на AutoBild тества 15 автомоила със система Start/Stop, за да провери колко време се забавят те след смяна на светлините на светофара. Оказа се, че повечето губят до 1,5 секунди на спиране , което изглежда малко, но ако се натрупа във времето, съвсем не е така. По-интересно е дали наистина технологията пести гориво. Производителите твърдят, че водачът печели 10% при използване на „старт/стоп”, но реалните измервания при Volkswagen Passat 2.0 TDI показват разлика от 0,1 л/100 км. При тези цени на горивото, това едва ли си заслужава.Има и още нещо – включването и изключването на двигателя в задръствания и светофари натоварва стартера и най-вече неговата батерия. В някои случаи се получават над 100 стартирания на ден, което е много. Да не говорим, че батерията се зарежда от генератор, който на свой ред взима енергия от бензиновия резервоар. И съответно, макар и малко, вдига разхода.2. Безключов достъп Приближавате се до колата си и тя се отваря, без да правите нищо. Системата разпознава ключа в джоба и ви улеснява максимална. Безспорно, това е много удобна опция, но въпросът е дали вашият автомобил няма да разпознае още някой? И съответно бързо да се простите с него.Ако за отмъкване на кола със стандартна ключалка крадецът се нуждае от специални инструменти и съответно подходящо място, при безключовия достъп нещата са далеч по-лесни. Слизате от автомобила си пред магазина и се отправяте към входа. Зад вас върви единият от крадците, който има нужното оборудване. То се състои от ретранслатор, който просто улавя сигнала от вашия ключ и  го препредава на своя съучастник. Когато се отдалечите на безопасно разстояние, вторият крадец отваря колата, стартира двигателя и си тръгва.Най-страшното е, че няма реална защита срещу подонбо посегателство. Собствениците на автомобили трябва да поставят ключовете си в метални кутийки или да ги увиват във фолио, както и да добавят допълнителна защита от кражба. А всичко това прави тази опция напълно безмислена, след като не може да бъде използвана безопасно.3. Низкопрофилни гумиТози тип гуми се харесват на някои, тъй като придават по-агресивен вид на автомобила. И създават усещане, че той върви повече. Спор няма – по-твърдата гума се върти по-добре, като не губи енергия за деформация, както се случва с по-тесните гуми. Като цяло тя се държи далеч по-спортно, но това не е цялата истина в случая..Първо – забравете за комфорта. Този тип гуми приближават автомобила по-близко до земята, като усещането не е от най-приятните. Всяка по-голяма неравност, да не говорим за дупка, обикновено нанася сериозни щети не само по гумата, но и на джантата. Окачването също е подложено на по-сериозно натоварване, тъй като не е проектирано за такива гуми.Към това може да се добави и по-силният шум, който се получава. Да не говорим, че с подобен тип гуми може да се кара само на асфалт. Опитът да се мине през тежък терен обикновено завършва неуспешно.4. Панорамен покрив Главното достойнство на автомобила с панорамен покрив е ефектният външен вид плюк усещането за повече пространство. Със сигурност е приятно да наблюдаваш небето и зведите, но все пак живеем на земята. При отворен покрив в автомобила влизат какви ли не гадости, което прави пътуването доста неприятно.Друг проблем е слънцето, което може да превърне салона на колата в парник. Климатикът също никак не обича панорамния покрив, тъй като през зимата той замръзва, а през лятото се нагорещява. В в двата случая климатичната система се подлага на допълнително натоварване.5. СветодиодиНякои производители предлагат задни LED-светлини като опция, а често собствениците сами правят подобни „подобрения” по колите си. Целта е машината да изглежда впечатляващо, въпреки че този тип светлини е по-скъп от стандартните. Проблемът обаче не е само в парите, има и други минуси.Първият може да изглежда несериозно, но е факт – собственикът на колата не вижда как работят тези светлини. Така се оказва, че той е похарчил парите си на вятъра. Освен това задната LED-оптика е прекалена ярка и често дразни останалите шофьори.Има и друг сериозен проблем – този тип оптика се ремонтира много трудно. Светодиодите, по правило, не се сменят единично, а накуп. Освен това те са свързани към електрическата система не директно, а с помоща на електронен блок, който също може да се повреди. И ако преди ремонтът на задните светлини се е изчерпвал с подмяна на една крушка, сега нещата са далеч по-сериозни.Нищо лично - просто бизнес!Има и примери за опции, които се оказват напълно безполезни. При някои автомобили това е навигационната система, която често се оказва неефективна. Или пък управлението с жестове и гласови команди, което може да ви вкара в сериозно приключения. Но пък и производителите са в правото си да предлагат всичко, което считат за полезно. Общо-взето – всеки маркетинг е начин на живот. Или както се казва – нищо лично, просто бизнес!

Тагове:
fallback
  • #36
    Анонимен ( преди 6 години )
    и триабва да я карам на сервис за един стоп или фар а крушките сиги сменям сам и са ми по дватри лв и мк дреме на к0ра и не давам пари по сервиси за всяко нешто и то кво па толко има у тия диоди зада са толко скапи нали са стотинки един фенер сдиод е кам 10-15 лв на илинци и сфети сашто силно айде расбирам че на колага немат ништо обшто *** нали се е диод да беха 50 лв да беха пак добре не ми са слушат глупости нали знам какво сам плаштал по колата дане ми го плаштате вие или друг
  • #35
    Анонимен ( преди 6 години )
    От 98 сам шофюр на такси и не ми са слушат тапотии неедна кола ми е минала през рацете и мн добре знам как стоят нештата и да ходил сам на училиште и тука не е урок по балгарски зада ми даржите сметка и не одричам че диодите осфетяват подожре и подалго просто горят и те и на всичкото офгоре като исгорят се сменят за час и нешто зараслика от крушките който се сменят за 5 мин
  • #34
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя дето пише с различни никове и плюе по диодите най-вероятно е с кола нов внос на 15-20 г и тази технология му е крайно неизвестна и непонятна. Дано следващият му нов внос, който си купи да е с диодни светлини, за да разбере къде е истината. Диодни обаче да не са на немска кола, защото там електрониката е китайска и е крайно ненадеждна.
  • #33
    Анонимен ( преди 6 години )
    Таксиджията,ти на училище ходил ли си изобщо?С това писане едва ли!И к'во викаш, диодите ти горят по-често от тези с обикновените крушки. Да ти кажа друже на 5 г. ми е колата и само задните светлини са ми ЛЕД. До сега не са ми горели никакви лампи независимо с обикновени или ЛЕД. Единствено на фаровете съм сменил 2 пъти крушките и това е. И то само на късите. Така, че не се прави на бакшиш, ами си купи наистина кола и виж как са нещата, а не тук да ти четем измислиците!
  • #32
    GTE ( преди 6 години )
    В много случаи старт-стоп системата не е добра идея да се ползва, освен при по-дълъг престой. Но повечето коли имат опция да се изключи и проблеми няма. Но при продължително изчакване старт-стопа е смислена.
  • #31
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като се сетя как едни коментираха как новата им кола била с безключово запалване и крадците нямало как да я откраднат хахаха. В нета имаше запис от охранителна камера на къща където единия апап стои до прозореца и хваща сигнала от ключа а другия отваря и запалва колата паркирана в двора - някакъв Мерцедес беше. Даже имаше официална информация да тези ключове да се дъжат в специлни калъфчета. И за какво ти е тогава като за да го използваш трябва да го извадиш и вече е все едно дали ще наснеш буто
  • #30
    Анонимен ( преди 6 години )
    ми явно не караш колкаото мене аз сам шофюр на такси и сам в софиа и 100% навартам поече км и се пак карам и ношна и дневна и ми светат постоянно айде колага от 4 години не е такси а е лична шот има закон триабва да е на помалко от 5г и са си я карам ас а и както казах вибрацийте от патищата от патищата сам сабелязал че мн скасяват живота на електрониката и всичко ел по колата на диагностика те праи луд напрао ми е писнало на х*я от таа електроника
  • #29
    до: Dioda ( преди 6 години )
    Ако за 8 г си сменял 3 пъти си сменял диодни стопова, то значи, че те са на някоя немска бангия. И сега ги виждам разни нови на 1-3 г. ФВ, Аудита и Мерцедеси с изгорели диодчета. Явно китайците, които им ги правят не се стараят много. При други производители не съм забелязал подобно нещо. Едната ми кола е на 9 г. и е с диодни мигачи, стопове и дневни светлини. Колите се карат всекидневно по 20-30 ч. средно на седмица. Е как пък един диод за толкова време не изгоря! Дай смислен отговор, ако можеш
  • #28
    de ( преди 6 години )
    *старт-стоп - тотална глупост разработена за намаляване на емисии - реално само пречи и дразни.*стъклен таван- гъзария за сметка на висок център на тежестта, повишена тежест като цяло и лимитирана употреба - идеални условия трябват да не грее слънце, да не вали дъжд..*лед стопове - бърза реакция, добра видимост и достатъчен живот.. напълно необходима и бих казал дори важна екстра.*гуми - по желание за комфорт или визия*безключов достъп- едва ли е неприятно да го ползваш..да не е сигурно но..
  • #27
    Dioda ( преди 6 години )
    аве ти изопщо имаш ли шофюрска книшка я кат мн знаеш кажи за тфа ки 3 пати сам сненявал стопове за 8 години шот били вечни и не горели да ама има едно нещо дето се казва вибраций като караш колата особенно по нащте патища с удпки тия вибраций дали са добре за савременната електроника по новите коли или са ша почнеш да говориш за окачване и колко гладтко возат бовите коли ти моше да не ги осещаш ама всичкаъа електробика ги осеща и накрая като идеш у сервиса на диагностека леле мале само гршеки!!!
fallback
Последни