fallback

Петте най-безполезни опции в автомобила

Някои от тях си имат предимства, но и създават сериозни проблеми

За да накарат клиента да си купи нова кола, производителите добавят какви ли не опции в оборудването. В случая обаче става дума за системи и технологии, които са много популярни и би трябвало да бъдат само от полза на шофьора и пътниците. При по-сериозен поглед върху тях се оказва, че това не е точно така и те са по-скоро безполезни.1. Система „старт/стоп”Не теория режимът „старт/стоп” действително изглежда впечатляващо. Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира. През цялото време умната система следи за напрежението в електрическата мрежа – изобщо всичко е наред. Много хора, които ползват тази технология, обаче имат сериозни претенции към нея, най-вече заради забавянето, което се получава при тръгване. Преди няколко години екип на AutoBild тества 15 автомоила със система Start/Stop, за да провери колко време се забавят те след смяна на светлините на светофара. Оказа се, че повечето губят до 1,5 секунди на спиране , което изглежда малко, но ако се натрупа във времето, съвсем не е така. По-интересно е дали наистина технологията пести гориво. Производителите твърдят, че водачът печели 10% при използване на „старт/стоп”, но реалните измервания при Volkswagen Passat 2.0 TDI показват разлика от 0,1 л/100 км. При тези цени на горивото, това едва ли си заслужава.Има и още нещо – включването и изключването на двигателя в задръствания и светофари натоварва стартера и най-вече неговата батерия. В някои случаи се получават над 100 стартирания на ден, което е много. Да не говорим, че батерията се зарежда от генератор, който на свой ред взима енергия от бензиновия резервоар. И съответно, макар и малко, вдига разхода.2. Безключов достъп Приближавате се до колата си и тя се отваря, без да правите нищо. Системата разпознава ключа в джоба и ви улеснява максимална. Безспорно, това е много удобна опция, но въпросът е дали вашият автомобил няма да разпознае още някой? И съответно бързо да се простите с него.Ако за отмъкване на кола със стандартна ключалка крадецът се нуждае от специални инструменти и съответно подходящо място, при безключовия достъп нещата са далеч по-лесни. Слизате от автомобила си пред магазина и се отправяте към входа. Зад вас върви единият от крадците, който има нужното оборудване. То се състои от ретранслатор, който просто улавя сигнала от вашия ключ и  го препредава на своя съучастник. Когато се отдалечите на безопасно разстояние, вторият крадец отваря колата, стартира двигателя и си тръгва.Най-страшното е, че няма реална защита срещу подонбо посегателство. Собствениците на автомобили трябва да поставят ключовете си в метални кутийки или да ги увиват във фолио, както и да добавят допълнителна защита от кражба. А всичко това прави тази опция напълно безмислена, след като не може да бъде използвана безопасно.3. Низкопрофилни гумиТози тип гуми се харесват на някои, тъй като придават по-агресивен вид на автомобила. И създават усещане, че той върви повече. Спор няма – по-твърдата гума се върти по-добре, като не губи енергия за деформация, както се случва с по-тесните гуми. Като цяло тя се държи далеч по-спортно, но това не е цялата истина в случая..Първо – забравете за комфорта. Този тип гуми приближават автомобила по-близко до земята, като усещането не е от най-приятните. Всяка по-голяма неравност, да не говорим за дупка, обикновено нанася сериозни щети не само по гумата, но и на джантата. Окачването също е подложено на по-сериозно натоварване, тъй като не е проектирано за такива гуми.Към това може да се добави и по-силният шум, който се получава. Да не говорим, че с подобен тип гуми може да се кара само на асфалт. Опитът да се мине през тежък терен обикновено завършва неуспешно.4. Панорамен покрив Главното достойнство на автомобила с панорамен покрив е ефектният външен вид плюк усещането за повече пространство. Със сигурност е приятно да наблюдаваш небето и зведите, но все пак живеем на земята. При отворен покрив в автомобила влизат какви ли не гадости, което прави пътуването доста неприятно.Друг проблем е слънцето, което може да превърне салона на колата в парник. Климатикът също никак не обича панорамния покрив, тъй като през зимата той замръзва, а през лятото се нагорещява. В в двата случая климатичната система се подлага на допълнително натоварване.5. СветодиодиНякои производители предлагат задни LED-светлини като опция, а често собствениците сами правят подобни „подобрения” по колите си. Целта е машината да изглежда впечатляващо, въпреки че този тип светлини е по-скъп от стандартните. Проблемът обаче не е само в парите, има и други минуси.Първият може да изглежда несериозно, но е факт – собственикът на колата не вижда как работят тези светлини. Така се оказва, че той е похарчил парите си на вятъра. Освен това задната LED-оптика е прекалена ярка и често дразни останалите шофьори.Има и друг сериозен проблем – този тип оптика се ремонтира много трудно. Светодиодите, по правило, не се сменят единично, а накуп. Освен това те са свързани към електрическата система не директно, а с помоща на електронен блок, който също може да се повреди. И ако преди ремонтът на задните светлини се е изчерпвал с подмяна на една крушка, сега нещата са далеч по-сериозни.Нищо лично - просто бизнес!Има и примери за опции, които се оказват напълно безполезни. При някои автомобили това е навигационната система, която често се оказва неефективна. Или пък управлението с жестове и гласови команди, което може да ви вкара в сериозно приключения. Но пък и производителите са в правото си да предлагат всичко, което считат за полезно. Общо-взето – всеки маркетинг е начин на живот. Или както се казва – нищо лично, просто бизнес!

Тагове:
fallback
  • #46
    до Бъгчо ( преди 6 години )
    Уау, за половин ден какъв цирк е станал! Шофьори на таксита, на камони, на какво ли не, дружно се карат, и типично по български са се разделили в двете крайности - едните хулят светодиодите, все едно са най-лошото нещо в автомобила и ги сменят през ден (че им се случило на една бройка автомобил да дефектират за което има причина), другите пък сляпо се кълнат в тях, все едно са с военен клас на сигурност.Ще направя заключение в няколко думи, защото изглежда не съм бил разбран от някого.
  • #45
    Анонимен ( преди 6 години )
    Стъклото на покрива на автомобила ви има здравина 65 Gpa, докато, ако е от метал здравината е 200 Gpa.Освен по-малката здравина стъклото при удър абсорбира много по-малко енергия, отколкото метала. Има и още много недостатъци на панорамният покрив на автомобила. По-високо тегло на колата, по-висок център на тежестта, трудно регулиране на температурата в купето, работа на климатика на макс, за да охлади или затопли. Много сериозни минуси има тази екстра, за да си давате парите за нея!
  • #44
    Анонимен ( преди 6 години )
    Краденето на кола с физическа ключалка е малко по-време емко но привлича много внимание и вдига риска. При безключовата вършипш всичко подпрян на багажника и на никой няма да му направи впечетление докато за разбиването на ключалката на волана трябват няколко минути да си наврян в таблото.
  • #43
    Бъгчо ( преди 6 години )
    Стъкления покрив качвал центъра на тежестта? Ала-бала. Качва го, но, незначително. Толкова неща влияят на стабилността на колата, че ако си опрял до стъкления покрив...
  • #42
    Бъгчо ( преди 6 години )
    Колегата с препоръка да почета за повреди в електрониката: ако намериш кола, в коята ЕДИСТВЕНАТА електроника са LED светлините, ще призная че си прав. Това че има проблем с качеството на електронните елементи (и на всичко друго) не е проблем на LED светлинитеАпашите могат да отмъкнат ВСЯКА кола за секунди. Това не е проблем само на колите с безключов достъп. За всяка кола си има чалъм.
  • #41
    Анонимен ( преди 6 години )
    Таксиджията освен че вероятно преувеличава сигурно наистина е патил от диоди - киа сиид (каквито са голяма част от такситата) имат проблем с охлаждането на модула на предните лед блокове и за това горят. Освен на Киите другаде масово изгорели диоди не съм виждал
  • #40
    Анонимен ( преди 6 години )
    Автора на статията или е пълен *** или е просто някакъв хейтващ бедняк, който не може да си позволи по-хубава кола. Като не ти харесват тези опции - поръчай си кола без тях, а не ми умувай.
  • #39
    до: шишо-бакшишо ( преди 6 години )
    А последните години в които работих в DHL камионите основно МАН и Скания и по-малко Волво. Всички бяха с LED светлини. От фирмата специално ги поръчваха така, защото не се спираха буквално камионите. Били сме по двама шофьори на кУрсове и камиона почти непрекъснато е в движение. Е как пък на един не му изгоряха диодните светлини, а само на бакшишкото ти такси горят на 3 г.? Хайде, като вземеш да си фантазираш друг път да е нещо,което повече разбираш и знаеш,че не ти се получи този път с лъжите!
  • #38
    до: шишо-бакшишо ( преди 6 години )
    И като си бакшиш от 98-*** да взема да си разплета чорапите ли или да си отпиша децата от училище? Голямо самочувствие извади, че си бачкал, като бакшиш голямо нещо. А и на компетентен се правиш по въпроси, които са много далеч от интелектуалните ти способности. Аз какво да кажа, като 15 г. съм бил шофьор в международни превози!Почнах в СО МАТ, ако това име ти говори нещо! после Вили Бетц и накрая в немскате филиали на DHL. Имам над 3 млн.км. из пътищата на Европа и Близкия изток. А ти бакшишо?
  • #37
    Анонимен ( преди 6 години )
    Гледам, че един "интелигент" се е изказал, как издържали LED светлените 10 хил. а не 100 хил. часа. Направих си проста сметка, че със средната скорост около 50 км/ч, която ми показва борд-компютъра, при около 15 хил. км годишно, ще трябва да карам над 33 год. за да станат 10 хил. часа употреба. Така че за мен, теоретика с голямо самочувствие, който спори с "простия човек" за мен не е по-различен от него. Да се съберат в кръчмата на село и да си спорят на спокойствие.
fallback
Последни