IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Двe британски и четири амеркански марки са лидери в класацията

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Двигателите с механичен компресор се появяват няколко години преди турбомоторите, но днес са много по-редки. Използват се най-вече от английските и американски производители, но пък първият модел с тази система е германски - Mercedes-Benz 6/25/40 и 10/40/65 от 1921 г. Именно на моторите на Mercedes за първи път се появява и характерното обозначение Kompressor.

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

С двигател с механичен компресор бяха оборудвани предишното поколение на G-Class AMG, седанът S55, купетата SLK и SL, но в крайна сметка Mercedes се отказа от този тип мотори, като и замени с турбодвигатели. Идеята е, че те са по-леки, по-икономични и по-икономични.

Моторът с компресор обаче има един голям плюс – при него понятие „турбодупка” не съществува. Компресорът е „вързан” към коляновия вал с ремък и подава налягане дори при ниски обороти. Затова и реакцията на педала на газта е много по-бърза. Съответно тези агрегати са особено ценни за мощните и бързи спортни коли. Ето и кои марки ги предлагат все още на своите модели

Jaguar - F-Type SVR, ХЕ SV Project 8


Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Постепенно компанията Jaguar също преминава на турбомотори, но и продългава да развива своите компресорни модели. Например, кросоувърът F Pace SVR има под капака 5,0-литров V8 с 550 к.с., позволяващ ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Спортният F-Type разполага с цели 4 компресорни двигателя, като най-слабият е 3,0-литров V6 с 340 или 380 к.с. При топ-версията - F-Type SVR, агрегатът развива 575 к.с., като ускорението до 100 км/ч от място отнема 3,7 секунди, а максималната скорост е 322 км/ч.

Това обаче съвсем не е лимитът. Представеният през 2017 г. седан ХЕ SV Project 8 със същия V8 двигател развива 600 к.с. и 700 Нм, което го прави най-мощният Jaguar в историята на марката. Покривът, крилете, вратите и багажникът са от алуминий, а капакът, праговете, предния сплитер и задното антикрило – от карбон. Така това и най-лекият модел на марката с V8 двигател.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, а Jaguar ще произведе само 300 бройки от ХЕ SV Project 8. Цената стартира от 150 000 британски паунда.

Land Rover - Range Rover Sport SVR

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Още един британски производител, който залага на мотори с компресор. В гамата на Land Rover има няколко такива автомобила, но най-свирепият е Range Rover Sport SVR, който през 2017 г. претърпя сериозно обновяване.

След фейслифта неговият V8 мотор с обем 5,0 литра бе форсиран от 550 до 545 к.к. и 700 нм. Така той се превърна в най-бързият модел в историята на Land Rover, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди и развива максимална скорост 280 км/ч. При поставяне на един от рекордите си скорост този кросоувър изпревари дори Ferrari 458 Italia!     

Cadillac  – CTS-V


Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Третото поколение на седана CTS-V излезе през 2015 г. и се счита за най-мощният сериен модел в историята на Cadillac. Под капака му е поставен 6,2-литров V8 с механичен компресор. Този мотор е взет от Chevrolet Corvette, като развива 640 к.с. и 855 Нм въртящ момент.

Ускорението от 0 до 100 кч/ч отнема 3,8 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч, което е отричен показател за автомобил, тежащ 1,8 това. Заради мотора специално усилени са окачването и спирачките, а аеродинамиката е подобрена. Предлага се и функция lauch control. Общо-взето това е Chevrolet Corvette Z06, преоблечен като луксозен Cadillac.

Jeep - Grand Cherokee Trackhawk

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

В един момент в Jeep решиха, че техният Grand Cherokee SRT с атмосферен V8 с обем 6,4 литра не е достатъчно забележителен и поставиха под капака на кросоувъра 6,2-литров V8 с компресор от купето  Dodge Challenger Hellcat. Така се появи Grand Cherokee Trackhawk – най-бързият и най-мощен Jeep в историята на марката.

Моторът му развива 717 к.с. и 881 Нм въртящ момент, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,7 секунди (само с 0,1 секунди по-бавно от Lamborghini Urus). Американецът обаче тежи цели 2,4 тона и все пак развива 290 кч/ч, което го прави един от най-бързите SUV-модели на планетата. Естеествено, Trackhawk трябва и да спира добре, затова разполага със спирачки Brembo. Напълно преработени са също окачването и системата за задвижване на четирите колела.

Chevrolet - Corvette ZR1

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

Освен Cadillac, в империята GM с двигатели с механичен компресор могат да се похвалят още Chevrolet Camaro и Corvette. По-точно – Camaro ZL1 и Corvette Z06 иползват еди и същ 6,2-литров V8 оте сията LT4, който развива 659 к.с. и 881 Нм. Тези цифри обаче бледнеят на фона на показания през 2017 г. Corvette ZR1.

Това е най-мощният и най-бърз Corvette в историята, като неговият 6,2-литров V8 с комбинирано впръскване на горивото развива 765 к.с. и 969 Нм. Задвижването е задно, а скоростната кутия – 7-степенна механична или автомат с 8 предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,9 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч. За да не излети и съответно за да спре, този Corvette има керамично-карбонови спирачки, подобренна аеродинамика и задно антикрило. Е, и цената му е сериозна – в Щатите тя стартира от 120 000 долара.

Dodge - Challenger Demon, Challenger SRT Hellcat Redeye

Най-свирепите автомобили с механичен компресор

През 2017 г. се появи най-безумният автомобил с такъв двигател - Dodge Challenger Demon. Това е единственият в света сериен модел, който се изправя на задните си колела при тръгване с пълна газ. Неговият V8 Hellcat 6,2 е форсиран до 820 к.с. и 972 Нм при работа на обикновен бензин и до 851 к.с. и 1044 при използване на състезатено гориво.

Машината е получила и други подобрения – махнати са седалките за пътници, поставени са специални гуми Nitto, има също така и „лънч-контрол”. При ускорение на шофьора със сигурност ще му стане лошо, тъй като натоварването е 1,8g – рекорд за „граждански” автомобил. Ускорението от 0 до 10 км/ч отнема 2,3 секунди.

От Dodge Challenger Demon ще бъдат произведени само 3300 бройки, които бяха разпродадени на цена от 85 000 долара. През юни компанията представи обновена версия на модела - Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye, при която мощността на мотора е намалена до 808 к.с. При нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди, а максималната скорост е 327 км/ч. При пълна газ колата изхабява един резервоар гориво за 11 минути.

Продажбите на Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye в Щатите стартират наесен, като клиентите ще трябва да изкарат (за сметка на компанията-производиител) курс за управление на този истински звяр.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    R ( преди 1 година )
    Никой ли не ги чете теч статии, преди публикуване? Толкова много правописни грешки!!!!
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    като и замени с турбодвигатели. Идеята е, че те са по-леки, по-икономични и по-икономични, бе форсиран от 550 до 545 к.к. ,което е отричен показател,Предлага се и функция lauch control, Естеествено, иползват еди и същ 6,2-литров V8 оте сията LT4,подобренна ,Така това и най-лекият модел