Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

Странен, но забавен поглед върху някои модели на един холандски художник

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

Чудели ли сте се някога как биха изглеждали днешните автомобили, ако бяха създадени в миналото? Всички знаем, че повечето съвременни коли имат директни предци, но доста си нямат. Така че, холандският художник Рубен Оумс се отдаде на въображението си и реши да "пусне" някои прочути модели от наши дни  в миналото. Получиха се доста интересни и забавни резултати, които могат да ви накарат да се замислите.

1955 г. MERCEDES 119  – "A-CLASS"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

В средата на 50-те г. Германия все още се възстановява от разрушенията на войната, а немците карат най-вече велосипеди или BMW Isetta. В същото време най-важният автомобилен производител в страната - Mercedes, прави понтонни седани и SL спортни коли за заможните и прочутите. Въпреки това четири десетилетия по-късно компанията създаде своя народна (компактната) кола, която позорно се издъни на "лосовия тест" - A-Class.

Щяха ли нещата да са по-добри, ако Mercedes се беше опитал да направи нещо в цветния свят на 50-те? Ето го 119, позициониран между VW Beetle и Mercedes 180, с двигател отпред и предницата на Transporter 319.

1955 г. PEUGEOT 103 – "PEUGEOT 1007"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

Днес, както и досега, Peugeot е една от трите големи френски марки: винаги предсказуема, консервативна, френският Mercedes. През 1955 г. компанията има в каталога си чисто нов 403 с понтонна каросерия и кръгли фарове, както и старомодния 203. И двата модела не са много добър избор за потребителите.

Дори тогава обаче парижките улици са тесни и, кой знае, нуждата от висококачествена малка кола за шумната местна средна и горна класа можеше да се развие добре. Не някъв народен автомобил за бедните, такъв пускат други, а нещо солидно. Може би съчетание от "физиономията" на 403 с елементи от 203, но малко и с плъзгащи се врати, удобно за паркиране в тесните улички пред ресторанта или будката за цигари.

1960 г. ALFA ROMEO GINA – "ALFA ROMEO MiTO"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

Технически, нещата на пръв поглед щяха да са трудни. През 60-те години Alfa Romeo е производител на спортни седани и спортни автомобили с разположен отпред двигател и задно предаване. Инженерите на компанията никога не биха натъпкали всичко това в компактна четириместна кола с размерите на Fiat 500. От друга страна през 1959 г. Алек Исигонис проектира четириместен Mini, забавен и пъргав. Следователно, подходящата технология е налице, само че не където трябва.

Но какво би станало, ако вместо от Innocenti, хората от Alfa бяха взели тази техническа база от Англия, подправили малко един от прочутите си двигатели и приложили красивото лице на Giulietta и хълбоците на Giulia? Добавете и едно кратко италианско женско име, може би Gina, и колата щеше да отнеме половината от продажбите на 500.

Вместо това нещата се оказват по-различни: Alfa продава твърде малко коли и през 1986 г. е купена от Fiat. Накрая хората от Fiat пращат идеята за малък автомобил на поточната линия, като, за съжаление, поставят елементи от Alfa върху платформата на своя Grande Punto, за да направят MiTO.

1956 г. BMW E07 – "BMW i8"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

В ранните дни на автомобила проблемът с двигателя беше поне толкова явен, колкото и днес: бензиновият и електрическият двигател са най-популярни заедно с дървесината, парата, дизела и газта. Ако електрическият мотор бе взел връх по онова време, много неща биха изглеждали по-различно: спортното BMW 507 от 1956 г. все още нямаше да има модерното "i" като "intelligent" в името си, но E07 би бил опция. А бензинджията нямаше да носи мазен парцал.

Нямаше да се пъхате в двигателния отсек, за да проверите нивото на маслото на алуминиевия V8 с 3200 кубика. Вместо това можеше да ви се наложи само да долеете малко дестилирана вода, за да допълните нивото на акумулатора, преди да включите кабела за зареждане. Така или иначе, BMW може би трябваше да се противопостави на прекомерно напомпания Mercedes 300 SL с купе с врати тип "чайка" в стила на модернистичния i8.

1962 г. CITROЕN CHIC - "CITROEN CACTUS"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

В началото на 60-те години се иска повече смелост и никой в Citroen не се нуждае от убеждаване. Добрите стари 2CV и DS вече съществуват, а през 1961 г. французите създават и Ami 6. Моделът е базиран на 2CV, но е малко по-голям, по-изискан и по-малко недодялан.

Когато не липсва желание за разграничаване и усещане за практически решения, следната идея би могла да предизвика сензация: малък седан с елегантна линия отвън и с тапицерия в стила на сюрреалистичните шарки на платовете от новата ера - какъв по-добър начин да се откроите в трафика на Париж?

Име на проекта: "Chic". Един наистина авангарден вариант щеше да опрости технологията на DS, която беше твърде скъпа за Ami 6. Като алтернатина - технически простият, но също така шикозен и практичен Chic 6: поставяш каросерията върху технологията на Ami 6 и го превърщаш в голям градски вариант на провинциалната кола.

1972 г. PORSCHE 999 – "PORSCHE CAYENNE"

Как биха изглеждали днешните коли в миналото? (ЧАСТ I)

Наскоро Porsche представи третото поколение на Cayenne. При него едва можеш да прокараш ръката си между нископрофилната гума и колесната арка, точно като при 911. Но през 1972 година нещата са различни - как щеше да изглежда един SUV на Porsche, ако беше направен тогава? Да го наречем 999.

За начало го направете за движение по всякакъв вид терен, с голям ход на окачването и "ниски и набити" гуми.  Естествено, предницата би трябвало да изглежда като 911, а останалата част може да бъде и Volkswagen. Няма съмнение за въздушно охлаждан двигател тип "боксер" отзад, с отвори в задните колони за маслените охладители. А името Cayenne? В случай на автомобил с висока проходимост и подобен на Carrera, то би било използвано за специално модернизирания вариант - със спортен винилов покрив, допълнителни фарове на предната броня и странични прагове.

Илюстрации: Рубен Оумс, Autocar

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 8 месеца )
    Наистина картините ме накараха да се замисля , и констатирах че мадамите са с малък бюст .
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Браво ( преди 8 месеца )
    Алфата и BMW-то са направо уникални, дори и за днешно време. Браво на художника ! Наистина всички тези модели имат собствено излъчване и послание, което се усеща.
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    На тия рисунки виждам коли със собствена индивидуалност. На някой ще хареса една, на друг друга, но определено имат собствено излъчване. Не като сегашните, където ако не е емблемата отпред, в повечето случай не можеш да разпознаеш кой е производителя.
  • #1
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Всички те изглеждат много по-добре от съвременните нелепици!