Попадане на дизелово гориво в резервоара на бензинов автомобил е един от най-големи кошмари за всеки шофьор. При новите коли това трудно може да се случи, тъй като на отвора за резервоара пише какво гориво да се сипва, а и самото гърло е с различен размер, така че накрайникът на маркуча за зареждане не може да влезе. При по-старите коли обаче нещата са различни, а и не всички служители на бензиностанции са достатъчно внимателни.
Общо-взето ситуацията е доста неприятна, затова е добре да се знае какви мерки трябва да бъдат предприети при подобна грешка, за да не се влоши положението. А също така и какъв ремонт предстои, като това до голяма степен зависи от двата възможни сценария. При първия, в бензиновия резервоар попада гориво, но колата все още е на колонката и двигателят не е стартиран, докато при втория грешката става ясна по време на движение.
Двигателят още не е стартиран
Ако шофьорът сам зарежда колата си, той трябва наистина да не е на себе си и да обърка двата вида гориво. При някои (особено при разсеяните хора) това се случва, като изкючение не правят и служителите на бензиностанции (за съжаление). Затова и при плащане на каза служителят почти винаги казва номерът на колонката и вида на горивото. Освен това той е записан и на издадения касов бон, така че грешката може да бъде открита веднага.
Първото нещо, което се прави, е да не се стартира двигателят. Ако колата пречи, тя може да бъде избутана встрани от колонката за зареждане. При грешка на служителя, настоявайте ръководството на бензиностанцията да извика евакуатор, с който да бъде откаран автомобила ви до сервиза. Там трябва да бъде свален резервоарът и да бъде почистен и промит основно, за да не остане и следа от дизеловото гориво в него.
Грешката е открита по време на път
Лошият вариант е, когато грешката бъде открита след напускане на бензиностанцията. Това се случва, ако е сипано по-малко количество дизел, а в резервоара има останал бензин. Съответно дизелът е по-тежък и „пада” на дъното на резервоара. Постепенно колата започва да губи мощност и да пуши. В този случай е задължително веднага кола да бъде спряна и да се повика помощ.
Ако вината е на служителите на бензиностанцията, трябва да се върнете до обекта и да потърсите отговорност за случилото се. За целта е добра да запазите и касовата бележка, с която да удостоверите, че именно там са ви налели дизел вместо бензин. И съответно да търсите компенсация.
Предстоящия ремонт
Във всички случаи трябва да бъда свален резервоара, за да се източи цялото му съдържание. След това той се промива и се пълни с чист бензин. Освен това задължително трябва да бъдат погледнати и свещите, които най-вероятно ще бъдат покрити с черен нагар. В случая е по-добре те да бъдат заменени с чисто нови, вместо да се чистят. Промиват се и отворите около тях.
Инжекторите също се свалят и се промиват, като задължително след това трябва да се премери и компресията в цилиндирите. Ако тя не е нужната, значи проблемът е още по-сериозен. Добре е да се смени и маслото на двитагеля, докато масленият филтър може да остане поне на първо време. Експертите препоръчват дори втора смяна на маслото (този път с филтъра), след като двигателят поработи на празен ход и се убедим, че всичко с него е наред. Те обаче предупреждават, че може да се появи проблем с катализатора, който също да бъде запушен.