През далечната 2006 г. корпорацията Toyota сключи договор с компанията Isuzu за разработката на нови дизелови двигатели с малък обем. Споразумението предвиждаше Isuzu да поеме разходите за изследвания, разработка и изпитания на моторите, докато Toyota отговаряше само за „зелените” технологии.
За да се изравни участието на двата производителя в проекта, Toyota се съгласи да купи 5,89% от акциите на Isuzu (50 млн. бройки) за сумата от 370 млн. щатски долара. Като цяло обаче сътрудничеството не даде сериозни резултати и сега Toyota се оттегля, като търси купувач на своя дял.
Идеята на японският производител беше с помощта на Isuzu да бъде направен диелов двигател, който да стане част от хибриден агрегат. Очакваше той да бъде използван за Toyota Pruis, но това не стана. Двете компани все пак направиха такъв агретат, като той се използва за камиона Hino 300 Series Hybrid (на втората снимка). Той разчита на 2,0-литров двигател с 4цилиндъра, електрически мотор-генератор и роботизирана скоростна кутия. Мощността на агрегата е 150 к.с. и 420 Нм.
Плановете на Toyota и Isuzu предвиждаха и създаването на 1,6-литров дизел, който да бъде готов още през 2012 г. Това така и не се случи, което в крайна сметка доведе и до край на проекта, макар и 6 години по-късно. Двете компании все пак ще продължат да развиват другите си съвместни проекти.
Снимки: Toyota