Ford пренасочва усилията си на европейския пазар и фокусът на компанията ще се премести от леките коли към по-печелившите SUV модели и товарните и пътнически ванове. Крайната цел е марката да се върне на печалба на територията на Стария континент.
Заради Брекзит и клиентите, които купуват все повече SUV-та и кросоувъри, европейското подразделение на Ford записа загуби в размер на 73 милиона долара за втората половина на миналата година.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет обясни, че шефовете на компанията са „изключително недоволни от представянето на компанията в Европа”. Миналата година Ford отчете печалба в размер на 234 милиона долара в Европа, но ще завърши 2018-а на загуба тук.
Главният финансов директор на Ford Боб Шанкс допълни, че по-голямата част от моделите в европейската гама на компанията не са печеливши.
„Слабо представящите се модели са по-голямата част от гамата ни в региона, от тях идват и основната част от приходите ни – обясни Шанкс.- В гамата ни влизат основно леки коли и многофункционални возила или миниванове като C-Max.”
В Европа на печалба са ванът Transit, SUV моделът Kuga, пикапът Ranger и още няколко „вносни продукта”, допълни Шанкс, като най-вероятно има предвид Mustang и Edge.
Във Ford вече се опитаха да повишат печалбите от популярните модели Focus и Fiesta, като предлагат на клиентите различни техни версии, създадени, за да се продават на по-висока цена – като квазиофроуд версията Active и луксозния вариант Vignale.
Но тази стратегия не проработи, отбелязва Automotive News, като цитира шефът на маркетинга на Ford Джим Фарли, който твърди, че тези версии носят пари, но по-малко от очакваното.
В момента Ford продава три SUV модела в Европа: EcoSport, Kuga и Edge, като през второто тримесечие на годината продажбите на първите два модела са рекордни.
Сред застрашените от спиране модели начело е C-Max, който записа срив с 18% в продажбите – до 31 888 броя през първата половина на годината. Заплашен е и Mondeo – европейската версия на Fusion, чийто жизнен път в Щатите приключва през 2020 година. Много е вероятно от гамата на Ford да отпаднат още S-Max и Galaxy.