Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Opel най-после има печалба след 19 години на червено

Под шапката на Peugeot германците са спечелили половин милиард евро за полугодие

Opel най-после има печалба след 19 години на червено

След 19 години на червено Opel най-сетне излезе на печалба във второто полугодие, откакто е собственост на френската група PSA Peugeot Citroen. За първите шест месеца на тази година германската компания има почти половин милиард евро положителен финансов резултат и завидните 5% марж на печалбата. Преди това като собственост на General Motors Opel губеше средно по 1 милиард евро годишно.

Opel най-после има печалба след 19 години на червено
Карлос Таварес е на път да повтори и в Opel магията, която вече направи в Peugeot. Снимка PSA

Самата PSA отчете отлични резултати за полугодието - 18% ръст в нетните приходи и 40% ръст в оборота. Маржът на печалба на трите й френски марки е вече 8.5% - доста над заложената за 2021 година цел от 6%. Ако се сметне и Opel, маржът е 7.8%, а нетната печалба - 3.02 милиарда евро, почти двойно спрямо същия период на миналата година.

При Peugeot добрите резултати се дължат отчасти на солидните пазарни успехи на моделите 3008 и 5008, и отчасти на проведените от главния изпълнителен директор Карлос Таварес мерки за ограничаване на разходите.

Opel най-после има печалба след 19 години на червено
Таварес обмисля да продаде развойния център на Opel в Рюселсхайм - нещо, което очаквано не се харесва на германските синдикати

Сега Таварес се е заел да постигне същото и в Opel, която за последен път бе на печалба през далечната вече 1999 година.

Оповестените данни за полугодието доведоха до поскъпване на ценните книжа на гиганта с над 12.6 процента и ги върнаха към нивата им отпреди кризата през 2008 година.

"Постижението на PSA е забележително, като се има предвид, че в предишното полугодие Opel загуби 179 милиона евро", коментира Арнд Елингхорст, анализатор на Evercore ISI, цитиран от Reuters.

Opel най-после има печалба след 19 години на червено
Според финансовия директор Жан-Батист Шатийон групата PSA  страда от "свръхкапацитет" в развойната и инженерната дейност

Силните резултати обаче ще затруднят планираните от французите съкращения в структурата на Opel. Таварес планира да ликвидира 3700 работни места в германската компания и да продаде центъра за развойна дейност, където работят още около 4000 души. Финансовият директор Шатийон призна, че компанията има "свръхкапацитет" в развойната и инженерната дейност. Германските синдикати обаче трудно ще приемат аргументи за нуждата от тези съкращения в момент, когато компанията е на печалба.

Според Елингхорст подобреният резултат на Opel се дължи на орязваните с 28% маркетингови разходи. Себестойността на автомобилите на компанията също се е понижила с 200-250 евро. Заложената от Таварес цел е производството да поевтинее средно със 700 евро на кола.

 

Тагове: psa
0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Само ще напиша един лист от споминали се автомобилни марки, после ви оставям да се съмнявате дали ГМ не са супер тъпаци че една от най-популярните марки в Европа, която продава по над милион автомобили годишно може да е на загуба. Deawoo, Saab, Holden, Pontiac...
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Не пишете глупости ( преди 8 месеца )
    Опел винаги ще се купува в Европа,евтина и държелива кола с лесна поддръжка!Смятайте от Генерал Мотърс какво вземане е падало!
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    В подкрепа на "д-р Исня" казвам на "GTE", че съм работил в голяма автомобилна компания и потвърждавам, че от Финансовия Отдел винаги могат да напудрят такива цифри, каквито нареди и каквито ще се харесат на ръководството. Така, че къде тук са фактите, г-н/г-жо GTE?
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Когато една компания е в криза, има само един смислен начин да я измъкнеш - вдигаш качеството, задържаш цените и намаляваш моделната гама. В началото е скъпо, но печалбата идва после от продадените бройки. Това е инвестиция в бъдещето, защото доволните клиенти ще си купят пак тази марка. Точно това направиха Пежо.
  • #3
    10 rate up comment 14 rate down comment
    д-р Исня ( преди 8 месеца )
    Счетоводителите на хартия правят каквото трябва и им е казано. Реално какво има в сметката, само те си знаят!
  • #2
    38 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 8 месеца )
    Пред фактите и пазарите всички мълчат и коментарите са направо излишни.
  • #1
    1 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    ... де да беше вярно...!