IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-надеждните японски двигатели в историята

Тези три мотора се отличават с изключителна здравина и носят на тунинг

Японските автомобили са на почит на всички световни пазари, и то най-вече заради издръжливите им двигатели. Експертите от изданието OAnews са се заели с трудната задача да определят трите най-качествени и най-надеждни мотора, предлагани от производителите от Страната на изгряващото слънце.


Най-надеждните японски двигатели в историята
 
  
На първо място в тази класация попада силовият агрегат Honda K20 VTEC. Този 2,0-литров мотор развива мощност от 225 к.с., като се поставя на модела Honda Civic Type-R. По-късно двигателят е използван и за британския Lotus Elise, а негова разновидност се среща и на някои модели на Lada.
  
  
Най-надеждните японски двигатели в историята
  
  
Втората позиция е за Nissan SR20VET. Неговите паспортни данни показват, че той може да развие 276 к.с. Едно от основните му достойнства е, че тази мощност може да бъде увеличена и затова моторът е един от любимите на тунинг-специалистите. Промените по агрегата по никакъв начин не се отразяват на неговата издържливост.
  
  
Най-надеждните японски двигатели в историята


Трети са нарежда Toyota 2JZ-GTE, който се е превърнал в легенда благодарение на универсалните си качества. От този мотор специалистите са „изцеждали” дори 1000 к.с., като са оставали поразени от неговата устойчивост. Двигателят се поставя предимно на „напомпаните” версии на моделите на Toyota.

Той е предпочетен пред други два не по-малко надеждни агрегата на същия производител - Toyota 3S-GTE и Toyota 3UZ-FE. Първият от тях е създаден с помощта на специалисти от компанията Yamaha, докато вторият е познат от моделите на луксозния бранд Lexus.


Снимки: Производителите

0 от 500
  • #18
    35 rate up comment 8 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 4 години )
    Дам на времето правеха двигатели за коли. Сега правят двигатели за косачки. Някой модели вече дори нямат 4 цилиндрови двигатели в гамата. Някой писа за новите Хонди. Не знам дали знаете, че 1.5Т 173 и 193 кс вкарва стабилни количество бензин в маслото и разбира се според производителя това не е проблем. Само дето се качва нивото на маслото и качеството му се влошава много по-бързо. Пък после сменяйте масло на 20к км сервизен интервал.
  • #17
    43 rate up comment 3 rate down comment
    ..... ( преди 6 години )
    VVT-i, or Variable Valve Timing with intelligence...
  • #16
    50 rate up comment 5 rate down comment
    жик-так ( преди 6 години )
    Lexus - стил, качество и престиж!
  • #15
    45 rate up comment 81 rate down comment
    Абе ( преди 6 години )
    Хвали Японско!Карай Немско!
  • #14
    41 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Мазда роторните легенди,най добрите и най производителните,за звукът няма да говорим,да 2JZ,4G63,k20 и чудовищните Нисани-супер са,но друго си е Цар Кола RX7!
  • #13
    110 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Който разбира - на японско се спира!Който не отбира - на немски дарак си умира!
  • #12
    37 rate up comment 15 rate down comment
    Допотопни дараци ( преди 6 години )
    А кой стана победител в най-иновативния автомобилен шампионат Формула Е!!!
  • #11
    77 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз карам К20, макар и по-слаба версия, но мога да кажа, че само човек, който не е запознат с този двигател, може да твърди, че е ***! Двигателят е толкова технологичен, макар и конструиран преди повече от 15 години, че дори съвременните немски двг са като динозаври пред него!
  • #10
    70 rate up comment 4 rate down comment
    2втек ( преди 6 години )
    А ние се смеем на Санчо Жълтура и си караме японките без проблеми!
  • #9
    40 rate up comment 78 rate down comment
    Санчо Жълтура ( преди 6 години )
    Уникални ***. Целият свят се смее на японските щайги.