Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп

Гигантите предлагат нулеви мита за вноса на коли от САЩ в ЕС, ако Вашингтон направи същото

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп

Шефовете на Daimler, BMW и Volkswagen се срещнаха с американския посланик в Берлин, за да лобират за нулеви тарифи за автомобили в предстоящия нов търговски режим между ЕС и САЩ. Според FT те са обещали на Ричард Гренел да използват влиянието си, за да осигурят нулеви митнически ставки за вноса на американски автомобили в Европа, стига Вашингтон да се направи същото за тях.

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп
Търговските преговори със САЩ не са в компетенцията на Дитер Цетше, Харалд Крюгер и останалите шефове на автомобилни компании, и дори не са от компетенцията на правителството на Ангела Меркел - те трябва да се проведат от Европейската комисия. Но германските гиганти са сигурни, че могат да съдействат за прокарването на определени решения, стига Вашингтон да се съгласи с тях

На срещата са присъствали Дитер Цетше от Daimler, Харалд Крюгер от BMW и Херберт Дийс от VW, а също шефът на производителя на части Continental Елмар Дегенхарт и президентът на браншовата организация VDA Бернхард Матес. Те са уверили Гренел, че ще запазят сегашното високо ниво на инвестиции на своите компании в САЩ. И трите германски гиганта имат внушителни производствени мощности отвъд океана; всъщност миналата година всяка втора тяхна машина, произведена в САЩ, след това е била изнесена за други пазари като Китай например.

В момента ЕС облага вноса на американски коли с 10%, докато САЩ слага 2.5% мито на европейските (но цели 25% на ванове и пикапи, за да опази най-доходния сегмент за собствените си производители).

Президентът Доналд Тръмп обаче заплаши да покачи драстично митата върху европейските машини, защото смята, че сегашната ситуация е заплаха за националната сигурност на страната. Говори се за 20% или 25% върху всички автомобили от ЕС.

Mercedes, BMW и VW започнаха пазарлък с Тръмп
Заводът на VW в Чатануга, Тенеси. През миналата година половината автомобили, произведени от трите германски гиганта в Америка, са били за износ, а BMW е изобщо най-големият износител на автомобили от САЩ, изпреварвайки дори General Motors и Ford

Нито германските гиганти, нито дори правителството в Берлин могат да сключват подобни сделки - това е прерогатив на Европейската комисия. Според източник на FT шефовете на трите концерна искали просто да сондират отношението на Вашингтон към отпадане на всички мита, преди да задействат лобистите си в Брюксел.

Твърди се, че те са предложили и отпадане на нетарифните ограничения, като например изискванията за стандартизация на компонентите, които в момента затрудняват вноса на американски автомобили в Европа. FT дава пример с броните: европейските стандарти изискват те да са меки, за да предпазват пешеходците при удар, докато американските ги правят твърди, за да предпазват пътниците в автомобила.
 

Тагове: continental vda
0 от 500