IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това също са Mercedes-и!

Представяме ви 4 забележителни машини на производителя от Щутгарт

Това също са Mercedes-и!

В историята на най-старата автомобилна марка на Земята има много забравени страници. В тях има машини, които така и не излизат на пътя, а има и такива, които трудно някой би свързал с производителя от Щутгарт. Ето Mercedes-а, за които малцина си спомнят.

Mercedes-Benz LP333

Това също са Mercedes-и!

Тези 16-тонни камиони LP333, от които през периода 1958-1961 г., са произведени 1833 бройки, са наричани „четиридесетножки”. Нестандартното при тях е, че двойните гуми се намират отпред, а не отзад, както е при стандартните камиони. На всичко отгоре четирите предни колела завиват.

Това също са Mercedes-и!

Този странен Mercedes дължи появата си на министъра на транспорта на Герчмания Ханс-Кристоф Зеебом, който въвежда редица ограничения върху товарните камиони с цел популяризиране на железопътния транспорт. Тези мерки обаче скоро са премахнати и това слага край на LP333, който е оборудван с 10,8-литров двигател с 6 цилиндъра.

Mercedes-Benz 170 VL (W139)

Това също са Mercedes-и!

В средата на 30-те години на миналия век Daimler-Benz, както подобава на един от флагманите на автомобилостроенето в Германия, разработва собствен автомобил за армията. Затова и за прадядо на познатия „Гелендваген” (G-Class) може да се счита всъдеходът 170 VL, който освен система за задвижване на четирите колела има две управляеми оси. Благодарение на завиващите задни колела, радиусът на завой е намален от 11 на 7 метра.

Това също са Mercedes-и!

В режим на завиване на всички колела максималната скорост на машината е ограничена до 30 км/ч, а при стандартната схема тя е 82 км/ч. През 1936 г. по поръчка на военните Mercedes прави 42 прототипа за тестови изпитания. Поученият опит е използван за създававнето на Mercedes-Benz G5, от който са произведени 500 бройки.

Mercedes-Benz LE 306 Electro-Transporter

Това също са Mercedes-и!

Помните ли идеята на Tesla за смяна на батериите по време на пътуване? Е, в Mercedes-Benz подобна технология е тествана още през 70-те годиини на миналия век при микроавтобусите от серия LE. Те са оборудвани с блок акумулатори, производство на фирмата Kiepe, който тежи цели 860 кг. Заради това теглото на машината достига 3,9 тона и се налага използването на подемник за смяна на батериите.

Това също са Mercedes-и!

През периода 1975-1977 г. компанията подготва 59 електробуса, които се тестват от различни куриерски служби. Натрупаният опит е достатъчен за създаването на модела 307 Е, който е по-лек, по-бърз и може да зарежда батериите си благодарение на система за рекуперация на кинетичната енергия. Произведени са 22 такива машини, като проектът се спонсорира от министерството на транспорта на Германия. В крайна сметка обаче се оказва, че ефективността на тези машини е по-ниска от тази на тогавашните дизели.

Mercedes-Benz trac

Това също са Mercedes-и!

Тракторите с емблемата на Mercedes-Benz се произвеждат през периода 1973-1991 г., като в основата им е шасито на товарните машини Unimoq. При тракторите обаче това шаси има един съществен недостатък, тъй като могат да завиват само предните колела. Това сериозно ограничава маневреността на машините в сравнение с тази на конкурентите на пазара.

Това също са Mercedes-и!

В крайна сметка Mercedes се отказва от опитите си в селско-стопанската техника и продава всички свои разработки на компанията Werner Forst- und Industrietechnik, която продължава да развива този тип машини, но вече под различна марка.

Снимки: Mercedes-Benz

Тагове: mercedes-benz
0 от 500