IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ирландия също забранява бензиновите и дизеловите коли

Целта пред властите е да превърнат държавата в една от най-чистите в Европа

Ирландия също забранява бензиновите и дизеловите коли

Властите в Ирландия обявиха намеренито си да забранят използването на територията на страната на всякакви автомобили с двигатели с вътрешно горене, независимо от горивото им. Това съобщава Autocar, което цитира премиера на Ирландия - Лео Варадкар.

Ирландия също забранява бензиновите и дизеловите коли

По думите му, забраната няма да влезе в действие сравнително скоро, но след като това се случи, Ирландия ще стане една от най-екологично чистите държави в Европа. Според Варадкар, подобна стъпка ще доведе до огромни промени в живота на хората в страната, като тя може да бъде осъществена само с пълната подкрепа на обществото.

Засега няма яснота дали забраната ще засегне и автомобилите с хибридни силови агрегати – нещо, което в съвсем близко бъдеще смята да направи съседна Великобритания. Там идеята беше пълният отказ от колите с двигатели с вътрешно горене да влезе в сила през 2040 г., но група кметове на големи градове настояха пред министъра на екологията Майкър Гоув, това да се случи 10 години по-рано.

Засега подобна инициатива не се приема от властите на Острова. Забраната на автомобили с двигатели с вътрешно горене готвят още някоко държави. В Германия, например, вече се забранява влизането на дизелови коли в големи градове като Щутгарт и Хамбург.

В щата Калифорния, в Индия и в някои райони на Китай пък се подготвя пълна забрана на продажбата на бензинови и дизелови коли. Същото важи и за Норвегия, където властите смятаха да въведат ограничението още от 2025 г., но след това смениха стратегията си и сега поощряват шофьорите масово да преминават на електромобили и хибриди.

Снимка: Automobilemag

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    Вземайте предвид, че петролът е геополитика и в това размирно време транспортът ти да мине на ток МЕСТНО производство и да е минимално зависим от петролни продукти е въпрос на национална сигурност.Пускането на следващо поколение батерии без редки елементи в тях и рециклирането на вече произведените - също.
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 5 години )
    Хубаво е, че идва отпускарския сезон и временно форумните експерти тук ще идат при баба на село ;)Вземайте предвид, че добивът, транспортът, рафинирането, дистрибуцията и горенето на петрол в машини с КПД около и под 30% e далеч по-енергоемък процес от производството на ток и задвижването на машини с КПД около и над 90%Вземайте предвид, че токът, произвеждан нощем и в извънпиково време в голямата си част отива на вятъра, а ел. колите ще компенсират това ;)
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Класически енергетик ( преди 5 години )
    Хюндай Иония от 2016 харчи според строгия ЕРА тест няма и 14 КВТ на 100 а за рафиниране на 1 литър бензин са нужни 1,5-2КВТ не само ТЕЦове и поне няколко стотин АЕЦа ще трябват вярвайте на енергетика и класика те разбират
  • #7
    3 rate up comment 9 rate down comment
    KLASIKA ( преди 5 години )
    Енергетик евала!Тези които пишат тук за електрически коли са ученици с размити и изсъхнали глави от рекламата и Интернет!Само там живеят и в реалния живот са на "кота-0",ако знаят какво е това!Тази година заради тежката зима в повечето големи Световни градове така спира няколко пъти и имаше срив!А ако всички се включим в контакта ще стане "касапница на тъмно"!Ще трябва да се строят хиляди "ТЕЦ"-ве и ще замърсят тотално въздуха!Страшна криза ще настане заради фантастични приумици!Промити мозъци
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това трябваше да стане още преди 30-40 години и то във целия свят!Но интересите бяха прекалено големи. Има много държави на който основните приходи са от добива на петрол. Тези държави работят със най големите корпорации в света и заедно лобират и подкупват политици за да спрат технологичния напредък. Иначе не могат да си продават петрола.
  • #5
    1 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Когато говорим за електроавтомобилите, избиите си думата "еко" от главата.Тя няма нищо общо с концепцията за тези машини,и изобщо не това е целта.Целта е да се ударят страните производителки на петрол и да се избяга от влиянието им и зависимостта от тези държави.Това е работа на щатите,лошото е че стигне ли се до момента в който арабите загубят влиянието си,нещата ще ескалират по брутален начин,ии тогава се гответе за война.Никой няма да си остави кокала толкова лесно.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Албанец ( преди 5 години )
    И ние ще ги забраним. Без да се уточнява срок, но скоро _след_ Ирландия.
  • #3
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Колко е вярно! ( преди 5 години )
    В Ирландия през 2015 45% от тока е от ТЕЦ на природен газ,18% от вятърна енергия и 14% от въглища а за Великобритания през 2016 42% е от природен газ,24% ВЕИ, 21% АЕЦ и 9% ТЕЦ на въглища
  • #2
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Eнергетик ( преди 5 години )
    И от къде ще го вземат тоя ток за електромобилите си? Над 60% от електричеството във Великобритания се произвежда от ТЕЦове, които горят въглища и дървесна маса... Колко екологично!
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    .Това с дизелите и бензините неимоверно ще стане в бъдеще,но мисля че се налага малко популистко мнение,че ще е толкова скоро..