Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Гон се пребори с Макрон за 7.4 милиона евро бонус

Шефът на Renault получи нов 4-годишен мандат и обеща да преобрази съюза с Nissan

Гон се пребори с Макрон за 7.4 милиона евро бонус

Шефът на Renault Карлос Гон спечели битката с френската държава и получи нов мандат от общото събрание на акционерите, както и одобрението им за допълнителното му възнаграждение от 7.4 млн. евро за 2017 година. Мениджърът увери, че ще използва полученото доверие, за да доведе до край интеграция между Renault и партньорите му в алианса Nissan и Mitsubishi.

Гон се пребори с Макрон за 7.4 милиона евро бонус

Много анализатори виждаха тазгодишното общо събрание като решителен тест за плановете на Гон, особено след като френската държава, която притежава един от основните дялове в компанията, се противопостави на бонуса му. Гон трябваше да получи 7.4 млн. евро от Renault за 2017, в добавка към вече изплатените му 10 млн. долара от Nissan.

В крайна сметка 56% от акционерите подкрепиха бонуса и утвърдиха нов 4-годишен мандат за Гон. Той обяви, че до 2022 си поставя за цел да "преработи" алианса, защото "днес възникват много въпроси дали сегашната система може да продължи". До момента японската и френската компании в много отношения се стараеха да пазят независимостта си, вероятно и заради опасенията от намеса на правителството в Париж. Bloomberg обаче твърди, че сега се водят преговори за окончателното им сливане.

Гон се пребори с Макрон за 7.4 милиона евро бонус
Гон влезе в конфликт с Еманюел Макрон за заплащането си и плановете за развитие на Renault още когато сегашният френски президент беше министър на икономиката в кабинета на Манюел Валс

Алиансът има доста усложнена структура в момента: Nissan притежава 15% от капитала на Renault, но без право на глас. Renault, която е по-малка като оборот и пазарна капитализация, държи 44% от Nissan с право на глас. Nissan контролира Mitsubishi, а френската държава има 15% от акциите на Renault.

Гон се пребори с Макрон за 7.4 милиона евро бонус
Тиери Болоре е почти сигурният следващ CEO на Renault

Акционерите утвърдиха и назначаването на Тиери Болоре за главен оперативен директор на Renault, което го прави основен фаворит да наследи Гон след 4 години. Самият Гон го окачестви като "добър кандидат" за поста.

Карлос Гон, роден в Бразилия от ливански родители и отраснал във Франция, пое Renault през 90-те и успя да изведе закъсалата компания на печалба. След това само за година върна Nissan от ръба на банкрута и създаде съюза между двете компании. През 2017 алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi бе най-големият производител на леки автомобили в света, изпреварвайки дори Volkswagen, ако не се брои поделението за камиони на германците.

Кой е Карлос Гон? Вижте краткия филм на "КОЛЕЛА" от 2016

 

Тагове: renault-nissan
0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мммуу! ( преди 9 месеца )
    Ей, веднъж и увредения да си признае, че рено е полудържавната перачница на френската държава! От тук и отговорът за Пежо/Ситроен, босьо! П.П. Явно не е ползвал рено събота/неделя та му е просветнало малко ...)))
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 9 месеца )
    А някой да е казал, че Пежо и Ситроен не ги взимат в държавните учреждения, а при нас като имаме уж български автомобил Грейтуол защо държавните вземат все немски,а гольо.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 9 месеца )
    До "Интересно" А да си чувал, че самата държава не ще да си продаде дела от Рено защото цуца пари от там, щом пишеш това значи не си чувал и показваш некомпетентност по въпроса.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    )))) ( преди 9 месеца )
    гон се преборил с макарон! ако няма рима - удари ма!!
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    lili ( преди 9 месеца )
    за теб рено "родно" производство ли е ве голтак? а да си чувал за пежо или ситроен?
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ili ( преди 9 месеца )
    Господин "умник"а да попитам в Япония и Южна Корея да не карат нещо по различно от родното си производство!?
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    В гАйропа има 2 полудържавни перачници: Фолк с Ваген и Рендетата! По-нагли от тези двете перачници НЯМА! Цоцат държавни пари и съществуват, защото държавите им ги спонсорират с държавни поръчки без всякакви правила. В Гемания масово всички държавни коли са на групата ВАГ. Няма конКУРс за държавна поръчка, няма нищо. Просто се купува ВАГ и толкова. Във Франия е същото с Рендетата. Там даже и армията им възлага поръчки и въпреки това, че са на държавна хранилка са зле и без държаваъта фалират.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Да се чете ... ( преди 9 месеца )
    Макарон и мистер Бийн в люта схватка за полудържавната пералня! - комедия , 3-та серия.
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    На горната фотка ( преди 9 месеца )
    мистър Бийн в акция! ))))
  • #1
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Интересно ( преди 9 месеца )
    Колко време ще оцелее рено без държавните дотации? Вероятно за 1-2 години ще бъде претопено от Нисан.