IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електромобилите оставят 75 000 души в Германия без работа

Най-много ще пострадат дребните доставчици на авточасти и производителите на двигатели и скоростни кутии

Електромобилите оставят 75 000 души в Германия без работа

Германия бавно навлиза в сегмента на електрическите автомобили. Но сега, след прогнозите, че до 2030 г. 25% от пазара на нови коли ще бъдат електрически, немските производители на автомобили започнаха да работят по-активно по екологичните превозни средства.

Електромобилите оставят 75 000 души в Германия без работа

Какво ще струва това на страната разкрива ново проучване, проведено от Института Фраунхофер по инициатива на синдикатите и водещите производители на автомобили. Изследователите са установили, че преминаването към електрически коли ще доведе до съкращаването на 75 000 работници. Тази цифра може да се окаже по-висока, ако промените се въведат по-бързо.

Въпреки факта, че ще бъдат създадени нови работни места, те не компенсират загубените и причината за това е проста: за произвеждането на електрическо превозно средство са нужни по-малко хора (и 30% по-малко време) отколкото за традиционните модели, използващи бензин или дизелово гориво.

Електромобилите оставят 75 000 души в Германия без работа

Най-много ще пострадат дребните доставчици на авточасти, както и производителите на двигатели и скоростни кутии. Вместо това ще се появят работни места за техници и професионалисти, свързани с електрическите автомобили. Проучването показва, че ще бъдат създадени до 25 000 нови работни места.

"Дори и с всички мерки, предприети от заинтересованите страни, не всички ще оцелеят след тази "революция ", каза пред репортери главният изпълнителен директор на IG Metall Йорг Хофман. "Ще има доставчици, които няма да могат да адаптират своя бизнес модел, особено сред малките и средни предприятия", добави той.

Електромобилите оставят 75 000 души в Германия без работа

За да бъдат последиците по-безболезни, големите компании ще трябва да разработят схеми за преквалификация и изпращане на работниците в пенсия. Volkswagen вече работи върху тома, каза представителят на концерна Бернд Остерло, като добави, че компанията планира да "използва възможностите, които предлага трансформацията", за да стане водещ играч на пазара на електрически автомобили.

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Крюгер ( преди 1 година )
    В момента в Берлин можеш да наемеш BMW i3 с телефона си на всяка крачка, ако си абонат на въпросната фирма за коли под наем. Електроскутерите под наем също доминират и са навсякъде. Аз не видях бензинови. Освен че всички таксита са хибриди, по кръстовищата и пешеходните линии виждаш колко много цивилни коли се движат на ток при ниска скорост. Дойчовеца никак не е ***. Пък вие си говорете каквото ви трекне. Фактите са тези. Токът много сигурно и необратимо обхваща автомобилния транспорт.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    lowrage ( преди 1 година )
    Всъщност преминаването към електрически коли усигорява повече заетост ,но все пак трябва да има интрига.А колко са получили работа в електрическия сектор или гледаме само черното?
  • #8
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Доктор ( преди 1 година )
    За гориво плащал,всички плащаме,маслото ти е проблем ли 140 лв за 1 година..ижектори плащал,,колко комплекта смени досега .На мен ми писна от леваци и мрънкачи..да ги *** ли ? Като искаш да имаш ,ще плащаш.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    olo ( преди 1 година )
    Шерпите да се връщат ся.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ще ги наемат обратно в заводите за батерии. 2020 смятам да спра да плащам за гориво, масла, филтри, ремъци, инжектори, свещи.. писна ми от ДВГ и от цялата индустрия която те дои ежедневно.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Огняри, файтонджии...малката разлика, че Европа е съвсем различна от тогава. Сега когато компанията съкращава или пенсионира, дава щедри обезщетения. В БГ минимума по закон е 4 заплати. Някои западни компании дават по 1 годишна заплата, че и повече. Има щедри плащания за безработни (не в БГ, разбира се). Кадърен инженер и съвестен работник без работа няма да остане. Та дори и в БГ има недостиг на качествена работна ръка...
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е лкъжа. Никой не е уволнен още.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Пецата ( преди 1 година )
    ток = глад.... еволюция = немотия
  • #2
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това е точно като онази новина че Германия изгубила половин милиард но глобила Фолксваген с един милиард. С други думи Германия е половин милиард на печалба. Вероятно повече от 75 хиляди ще изгубят работата си заради електромобилите, но поне 750 хиляди, ще намерят нова работа за изграждане на зарядни станции, фотоволтаични и вятърни централи, които да произвеждат ток за зареждане на електромобилите, а да не говорим за производството на батерии за електромобили и съхранение на ВЕИ енергия.
  • #1
    16 rate up comment 5 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Да забраним електромобилите тогава, много са лоши. После ще забраним и транспорта в градовете, много файтонджии остават без работа. Парните локомотиви също, оставят огняри без работа. Това е прогрес дами и господа.