IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Някои водачи смятат, че обслужването се изчерпва със смяна на маслото и проверка на накладките

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Болшинството собственици на автомобили сляпо вярват, че е достатъчно да изпълняват указанията на производителя и няма да имат проблеми със своите превозни средства. Според тях, техническото обслужване, което се прави на определен период, е напълно достатъчно, но това не е точно така.

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Обикновено при влизане за обслужване в сервиза се сменят маслото и филтъра. Какво обаче е състоянието на маслото в скоростна кутия обаче може и изобщо да не ги заинтересува, особено ако компанията-производител твърди, че то не трябва да се сменя.

Самите собственици също често игнорират този много важен компонент и се сещат за него, едва когато се появи някакъв теч. Тогава обаче вече е късно, защото се оказва, че е наложителен ремонт. Зятова е далеч по-лесно е от време на време да се проверява състоянението на маслото в трансмисията и така да се избегнат бъдещи проблеми.

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Спирачната система също често се игнорира
от собствениците на автомобили. Вниманието към нея се изчерпва с проверка на накладките, което е голяма грешка. Именно от спирачките зависят животът и здравето на возещите се в автомобила, както и запазване на целостта на каросерията.

Най-простата и лесна проверка е при движение със 70-80 км/ч на прав и празен участът от пътя да се натисне педала на спирачката докрай. Ако автомобилът не поднесе на една страна или не се появи някакъв друг проблем, значи всичко е наред. Задължително обаче трябва да се проверява нивото на спирачната течност, а самата тя да се заменя на определен период.

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Същото се отнася и за течността в хидравличния усилвател на кормилната система. Да, повечето нови автомобили са с електрическа система, но при старите се разчита на хидравлика, която се износва с течение на времето. Появяват се леки течове, особено при модели с алуминиеви тръби. Този метал се разяжда, течността започва да изтича и всичко приключва с повреда на помпата.

5 проверки на автомобила, които много шофьори игнорират!

Експертите също препоръчват да се проверява от време на време и антикорозионното покритие на долната част на атомобила, както и вентилационните отвори на вратите. Още при първите признаци за поява на ръжда тя трябва да се отстранява, защото после става късно.

 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    Много често проблем правят блокирали спирачни апарати. Накладките се сменят, минава зимния период през който влиза влага във водачите на спирачните апарати и те корозират и блокират. Водача разчита, че накладките са сменени, а спирачките работят със силно занижен капацитет, което се установява при аварийно спиране, а тогава може да е късно.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    дядо и ряпа ( преди 5 години )
    аз моята кола периодично и тествам спирачките но при 140км.... като набия спирачка и после 20секунди летя по таван.....купувайте си електрички.. изброените в статията процедури ще отпаднат на 100%
  • #6
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако искаш да стегнеш в прилично техническо състояние един "премиум нов внос уникат" на 10+ години, си приготви поне още толкова пари колкото струва колата. Само за здрасти се дават 4-5 бона за всички течности, филтри, ремъци, гуми, акумулатор, дискове и накладки. След това поне още 5 бона за оправяне на "забележки" по ходова част, електроника, охладителна система и това е ако имаш късмет и няма проблеми с двигателя и автоматика.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Фолк с японски ваген ( преди 5 години )
    А много "майстори" само сменят накладките без да проверят и смажат спирачните апарати и после дисковете или водачите се износват неравномерно. Маркучите на спирачките също трябва да се гледат да не са напукани, или запушени.
  • #4
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Jey leno ( преди 5 години )
    Стара кола и младо гадже искат голяма поддръжка!
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колата, особено старата е или за хора, които разбират, или за хора които имат пари (тогава защо не са купили нова не ми е ясно). А тук масово хем не разбират, хем нямат пари, хем се карат коли които изискват и акъл и пари.
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 5 години )
    Искам да видя как леля Пенка проверява маслото на скоростната кутия :)А за изпробването на спирачките както препоръчва статията... ако с 80 набиеш къчките... така можеш да се пребиеш, че и *** няма да те познае. Да не говорим, че ако има някой зад теб и не си го видял... така може да те изтресе, че и ербега може да изпробвате.
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Предвид масовата покупка на коли 10+ години с неясни километри и поддръжка трябва да се обърне внимание и да се сменят всички течности в колата: масло двг, масло скорости, диференциал(ако се налага) спирачна, антифриз(особено за италианки често карани на чиста вода), дори ангренажната верига е препоръчително да смениш или поне да бъде огледана от наистина разбиращ майстор. А като добавим че повечето са и дезел трябва да си заделш пари за турбо и дюзи. И дори не споменаваме чести болежки за модел