Един черен Citroen DS от 1970 година вълнува почитателите на ретро автомобилите у нас, тъй като колата се продава от потребител във фейсбук на име Taner Ademov. Цената на класиката е 12 000 лева, състоянието й е повече от добро, но до началото на този месец колата не беше продадена, въпреки че собственикът я пуска за 4-и или 5-и път на пазара.
Под всяко обновление на обявата в групата за продажба и покупка на ретро автомобили се разгаря оживена дискусия, обикновено по няколко теми, като най-важните са дали колата си струва парите, както и дали наистина е принадлежала на някогашното комунистическо величие Пенчо Кубадински. Що се отнася до състоянието и парите, на които е обявен този DS 21, това е въпрос първо на пазарлък с продавача и след това на преценка на купувача колко може да вложи в новата си придобивка, за да печели един ден конкурси с нея.
Интересното е, че продавачът Taner Ademov реагира доста остро на всяка забележка относно високата цена и упорито твърди, че няма да продаде колата на всяка цена. А може би просто не иска да се разделя с колата? Доста по-спорен е другият момент, този относно Пенчо Кубадински.
Цената на ретро автомобилите се повишава, когато те са били притежание на звезда или известна личност. В специализираните западни издания и сайтове цените на коли, притежавани или карани от Робърт Плант, Шарл де Гол или Джон Ленън са доста по-високи. Но това не важи за всички – наскоро един Cadillac, принадлежал на Доналд Тръмп изобщо не предизвика интереса на колекционерите.
Та, що се отнася до Пенчо Кубадински, продавачът твърди, че е получил тази информация, от предишния собственик на колата, но не може да я докаже документално. Т.е дори и най-известният ловец на НРБ да е карал този автомобил, то това се твърди от свидетели, но не може да се докаже безспорно. Което също се отразява на цената.
За феновете на DS това едва ли е от голямо значение, но все пак е част от историята на колата – потвърдена или не. Що се отнася до цените на DS – моделът, дал името си на съвременната квазилуксозна марка на Citroen, то производствената серия на модела е над 1 милион коли и обхваща периода от 1955 до 1975 година, така че цените на тези ретро красавици са по-скоро разумни.
Снимки: Taner Ademov