fallback

Тръмп тръгва на война с луксозните германските коли

САЩ внасят автомобили за 37 милиарда евро от Европа

Президентът на САЩ Доналд Тръмп е заявил на френския си колега Еманюел Макрон, че планира да спре достъпа на германските производители на луксозни автомобили до американския пазар. Информацията е на германското списание Wirtshaftswoche. Изданието цитира няколко анонимни европейски и американски дипломати и допълва, че Тръмп е обяснил на Макрон през април, че няма да се отказва от търговската си политика, която ще засегне Mercedes и компания. По-рано този месец администрацията на Тръмп започна разследване дали вноса на автомобили в Щатите уврежда интереса на местните производители. Това може да доведе до въвеждането на мита в размер на 25%, каквито Щатите вече въведоха за стоманата и алуминия. Ако тези мита станат факт, германските компании няма да имат изгода да предлагат луксозните си автомобили в Щатите, а това може да им донесе около 4,5 милиарда евро „свръхтовар” върху цените. Германските компании контролират 90% от пазара на луксозни автомобили в Щатите, като BMW контролира и Rolls-Royce и Mini, другите играчи са Mercedes и VW Group с марките си Bentley, Bugatti, Porsche и Audi. В рамките на Европейския съюз Германия е най-големият износител на автомобили за САЩ. Миналата година износът на автомобили от ЕС за САЩ е оценен на 37 милиарда евро, а вносът от Щатите на коли в Европа се равнява на 6,2 милиарда евро. Миналата година германските компании са произвели 804 000 коли в заводите си в Щатите и са изнесли още 657 000 от Германия към САЩ.

Тагове: bmw audi mercedes porsche
fallback
  • #15
    пена ( преди 5 години )
    Най-голямия завод на БМВ е в америка. Интересно как ще намалят вноса на БМВ-та като те се произвеждат там :-Д
  • #14
    Анонимен ( преди 5 години )
    Стига с тоя мерцедес бе то една Тесла модел ЕС продава повече от ЕС класата та до тука с германиика.Българина така или иначе само нова дачия купува за Америка тръгнал да мисли.
  • #13
    Анонимен ( преди 5 години )
    Какви кадилаци, какви лексуси, то горе си пише 90% от пазара на луксозни коли се държи от немските премиуми. Такива коли карат само богаташите и няма ама никак да са доволни от глупостите на Тромпета, защото никои нормален няма да смени С-класата за генезис или ГЛС-а за инфинити, просто ще си плати горницата и най вероятно ще спести от друго място, обикновенно така става, като те натисне държавата на едно място тарикатите уравновесяват от друго....
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Което ще се случи точно вдругиден.Кой иска да се обедини с алкохолизирани пещ.ер.яци!
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    Американосите са на път да обединят всички срещу себе си . Особено успешно ще се получи обединението между Европа и Русия
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    Нали съм ги написал Кадилак Инфинити Генезис Линкълн.Аре да не се повтаряме!Все пак!
  • #9
    ... ( преди 5 години )
    Е, щом казваш, нека е така...Сега ми напиши аналозите на 5-та и Е-класа, Audi Q7, ML, X5, 7-ца, S-class и Audi S8. Просто нямат аналози, това е!
  • #8
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никой не му пука в САЩ за немските ке.ефи!Французите зая там не изнасят така че ще го отнесът немците само.А за американците има огромен избор като се почне през Линкълн и Кадилак през японските Инфинити и Лексъс британските Джагуар Ленд Ровър и се свърши с Генезиса на корейците.В света вече на мoда е SUV а там немците не блестят с нищо.
  • #7
    ... ( преди 5 години )
    Този е по-зле от патока Доналнд...1-во германските автомобили са най-добрите!2-ро разглезените американци обичат луксозни Мерцедеси, БМВ-та и Аудита.3-то интересна ще е реакцията на глупавите американци от средната класа. Те едва ли ще са съгласни да ги ограничат. Дали ще го оставят на власт след такива ходове?
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Една част от немските премиуми се произвеждат в САЩ.
fallback
Последни