IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Тези модели бяха съвсем близо до серийно производство, но в последния момент съдбата им отреди друго

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Практически всеки един концептуален модел може да бъде превърнат в сериен автомобили. Нужни са пари, технологии и интерес от страна на потенциални купувачи. Машините в този списък – 9 на брой, стигнаха почти до края, но в последния момент техните производители се отказаха от пускането им на пазара. Което, според мнозина е огромна грешка, тъй като вероятно биха се превърнали в шедьоври.

BMW M5 Cabrio


Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Дебютът на най-нестандартната „петица” трябваше да се състои на автосалона в Женева през 1990 г., като за автомобила дори беше запазен специален щанд. От BMW дори обявиха, че ще започнат да приемат поръчки за колата веднага след нейната премиера, но буквално седмица по-рано в компанията решават, че M5 ще се превърне в конкурент на предлаганото по това време M3 (Е30) и на неговия наследник E36.

Проектът с M M5 Cabrio е закрит в най-кратки срокове. Самият автомобил технически повтаря седана M5 преди фейслифта, като е оборудван с 3,6-литров двигател с 315 к.с. Откритата версия обаче е по-бавна, тъй като е по-тежка.

Audi Quattro Spyder

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Стилното Quattro Spyder дебютира на автосалона във Франкфут през 1991 г. То разчита на поставен в средата V6 двигател с мощност 174 к.с., система за задвижване на четирите колела, лека алуминиева конструкция и панорамен свалявщ се покрив. Тази кола трябва да отвори нова страница в историята на Audi, но това така и не става и няколко дни преди откриването на изложението шефовете на компанията решават тя да остане в един екземпляр, тъй като серийното производство е твърде скъпо.

Интересното е, че рекламните брошури за модела вече са отпечатани и са изпратени в дилърските центрове на Audi, като дори е посочена цената на автомобила – 100 000 марки. В крайна сметка единственото Quattro Spyder е изложено в музея на марката в Инголщад, но се твърди, че е направена още една бройка, чиято съдба е неизвестна.

Volkswagen GX3


Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Този див триколесен спайдър за първи път е показан на автосалона в Лос Анделис през 2006 г. също е напълно подготвен за серийно производство. В последния момент обаче се появяват редица трудности. На първо място това е пробем със сертифицирането, тъй като автомобилът не отговаря на някои от изискванията за безопасност. Освен това колата е прекалено скъпа, въпреки че първоначално във Volkswagen смятат, че тя ще може да се продава за около 17 000 щатски долара.

В крайна сметка този Volkswagen със задно предаване и шаси от Lotus остава само в един екземпляр. Задвижването му става с 1,6-литров редови мотор с 4 цилиндъра от Lupo GTI и механична скоросттна кутия с 6 предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди.

Lamborghini Cala

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

През 1988 г. моделът Jalpa е „пенсиониран” от Lamborghini и в гамата на марката остава празнина. Продажбите на компактната машина не са кой знае какви, но идеята е, че компанията се опитва да пести пари в тези трудни за нея времена и просто трябва да предложи нещо на пазара. В крайна сметка финансовата ситуация се нормализира, след като собственикът на Lamborghini по това време – Chrysler, продава компанията на концерна  Megatech.  Така италианците вече могат да започнат разработка на нов модел, който да замени Jalpa.

Напълно готовият прототип Cala с нов V10 двигател е представен на автосалона в Женева през 1995 г., като се очаква да се появи в серийно производство година по-късно. Плановете обаче се провалят, след като Megatech решава да продаде Lamborghini и така единственаета по рода си Cala може да се види само като част от играта Need For Speed II.

Ford Torino King Cobra

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Когато доминирането на аеродинамичните Plymouth Roadrunner Superbird и Dodge Charger Daytona в състезанията от NASCAR става непоносимо, във Ford решават, че е крайно време да вземат решителни мерки. Така през 1970 г. се появява Ford Torino King Cobra, който обаче закъснява малко, тъй като регламентът на NASCAR е променен и машината не отговаря на новите изисквания.

В същото време държавата намалява дотациите за Ford и компанията е принудена рязко да съкрати състезателната си програма.
От този модел са направени само 3 прототипа, като те са оборудвани с V8 двигатели, развиващи мощност от 700 к.с. До наши дни оцеляват само две от машините, при това само една от тях е запазила оригиналния си свръхмощен мотор.

Dodge Demon Roadster

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Dodge Demon Roadster е създаден за да вгорчи живота на Mazda MX-5 (известна още като Miata) в САЩ. Той разполага с всичко нужно за това – дизайн на малък Viper, платформа със зано предаване, двигател със 175 к.с., 6-степенна механична скоростна кутия и най-вече доста привлекателна цена – около 15 000 долара за базовия вариант. Автомобилът е напълно готов и е показана през 2007 г., която обаче се превръща в една от най-тежките в историята на концерна Chrysler.

По това време започват разногласията между Chrysler и Daimler, които водят до конфликт с компанията Cerberus. Тогава именно тя управлява американския автомобилен гигант. Стига се до 2008 г., когато започва и голямата финансова криза и съответно тя слага край на проекта за пускането на пазара на „убиец на Miata”.

Lancia Flavia


Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Още един „умрял” проект на Chrylser е седанът Lancia Flavia, който дебютира на автосалона в Женева през 2011 г. Самата машина представлява повторение на модела Chrylser 200, което просто не се харесва на пубиката и така Flavia остава в един-единствен-екземпляр, напълно готов за серийно производство. По-късно това име получава кабриолет на базата на Chrysler 200, който се задържа на конвейра 2 години.

Jaguar C-X75

Автомобили, които можеха да станат шедьоври

C-X75 трябва да стане първата суперкола на Jaguar от времето на XJ220. Оригиналният концепт с два газово-турбинни двигатели е представен през 2001 г., а по-късно колата е променена и получава 1,6-литров мотор с 4 цилиндъра с турбо и компресор. Агрегатът е разработен съвместно с отбора на Williams във Формула 1, като са добавени и два електромотора YASA.

През 2011 г. е обявено, че суперколата с мощност 900 к.с. ще бъде пусната в производство за периода 2013-2015 г. в тираж от 250 бройки, като всяка от тях ще струва 1,2 млн. долара. В крайна сметка обаче през 2012 г. на проекта е сложен кръст,  след като ръководството на Jaguar решава, че сега не е моментът за пускане на подобна кола. Три от общо пет прототипа са продадени на търг, един остава в музея на Jaguar, а последният все още се ползва за тестове и дори беше сниман във филма „Спектър”.

Aston Martin Bulldog


Автомобили, които можеха да станат шедьоври

Aston Martin шокира обществеността със седана си Lagonda, след което нанася нов удар с представянето на суперколата си Bulldog. Нейната премиера е през 1980 г., като тя е не по-малко технологична от Lagonda. Задвижването става с 5,3-литров V8 с две турбини Garett, осигуряващ 608 к.с. мощност и максимална скорост от 310 км/ч.

Предвижда се британците да пуснат Buldog в ограничена серия от 30 коли на година, но новият шеф на компанията Виктор Гаунтлет, който застава начело на Aston Martin през 1981 г., решава, че подобен автомобил е твърде скъпо удовоствие. Проектът е закрит, а единствената бройка от суперколата е продаден за 130 000 паунда на милионер от Средния Изток.

Снимки: Производителите

0 от 500