IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти посочиха проблемите на Tesla

Компанията ще се стабилизира, ако уволни двама директори и махне Мъск от една от длъжностите му

Експерти посочиха проблемите на Tesla

Експерти от консултантската агенция Institutional Shareholder Services (ISS) препоръчаха на акционерите в Tesla какви мерки да вземат, за да може производителят на електромобили да излезе от затрудненото положение. Именно на тази агенция беше поръчан анализ на положението в компанията преди предстоящото заседание на Съвета на директорите и на събранието на акционерите.

Експерти посочиха проблемите на Tesla

Специалистите смятат, че Илон Мъск трябва да престане да съвместява две длъжности – изпълнителен директор и председател на Съвета на директорите. Той трябва да се откаже от втората позиция и да се концентрира върху производствените задачи и укрепването на марката Tesla на пазарите.

Според ISS, задължително от Съвета на директорите трябва да бъдат отстранени Антонио Грасиас и Джеймс Мърдок, към които има разични претенции. В случая с Грасиас, той е в явен конфликт на интереси, защото компанията му Valor Management Corp., на която той е собственик и президент, получава пари за консултански услуги от Tesla. Така Грасиас е обвързан с производителя на електромобили и не може да има независимо мнение.

Що се касае до Джеймс Мърдок – син на медийния магнат Рупърт Мърдок, при него проблемът е голямата ангажираност с други дейности. Той е генерален директор на медийния холдинг 21st Century Fox, в който влиза и кино-студиото 20th Century Fox. Това натоварване, според експертите от ISS, му пречи ефективно да работи за Tesla.

Анализът на експертите показва, че компанията трябва да вземе бързи мерки, тъй като напълно се е провалила с техническата подготовка за производството на нейния най-важен модел – Tesla Model 3 (на снимката). Благодарение на него, Tesla трябваше да достигне годишно производство от 500 000 бройки, с което да компенсира огромните си загуби и дори да изведе мерката на печалба.

Експерти посочиха проблемите на Tesla

В момента обаче обемите на производство са далеч от планираните – през март компанията е реализирала 3680 бройки от Model 3, 3220 от Model S и 2500 от Model X. Все пак това са трите най-популярни електромобила в САЩ, като сред тях се нареждат Chevrolet Bolt (1774) и Nissan Leaf (1500).

„Съветът на директорите и ръководството на компанията трябва да се концентират върху преодоляване на проблемите с производството, а не да се занимават със странични дейности и с коментари в Twitter”, се казва в препоръката на ISS към акционерите, на които през това лято им предстои Общо събрание. Преди това, още на 5 юни, Съветът на директорите ще се събере, за да реши какви мерки ще вземе.

Пробемите на Tesla се увеличават и от факта, че сред първия огромен наплив към Model 3 вече се наблюдава точно  обратното – интересът рязко спада. Причината е, че в САЩ правителството стимулира покупката на електромобил със сума до 7500 долара, но тази субсидия се отнася само за компании, които не са продали 200 000 бройки. Очаква се Tesla да премине този рубеж до края на годината, което означава, че купувачите на достъпния като цена Model 3 няма да получат помощ от държавата.

Според различни оценки, неспособността на Tesla да организира производството може да доведе до отказ от близо 40% от поръчките за Model 3. Тогав компанията ще бъде принудена да върне 1000 долара на всеки от отказалите се, а това ще и донесе нови сериозни финансови загуби.

Снимки: Tesla
 

Тагове: tesla model 3
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност в момента произвеждат над 3500 Модел 3 на седмица в средата на годината ще достигнат 5000 и няколко седмици след това ще са 6000 като другите 2 модела общо се произвеждат около 2000 на седмица
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И не статията не е поръчкова, защото е базирана на доклад поръчан от самата компания - колкото и да ви се ще- нещата не са розови! Както личи от статията през март са произвеждани под 1000 бройки седмично от модел 3... ще е късметлия Илончо ако до края на годината направи заветните 5000 ама надали някой вече вярва
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тесла произвежда по 2500 автомобила седмично все още, а дори и при 5000 на седмица, за постигане на 500 000 ще са необходими над 2 години - до тогава ще работи все на загуба. Още повече, че самия Мъск призна, че се произвеждат само моделите с висока спецификация, които са по-скъпи, защото "евтините" го водят към фалит и евентуално ще бъдат пуснати на бъдещ етап... А при 40% отказ от покупка това са нада 150 000 бройки по-малко и близо 150-200 милиона за връщане.
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тия са пред фалит 2020 няма да доживеят.
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    500000 поръчки за модел 3 никога не са имали, имаха 430000 резервации преди 2 години, когато хората си мислиха, че ще получат кола за 35000 - 7500 (субсидия) = 27500 долара. Броя на резервациите от тогава насам никога повече не е оповестяван от Тесла, сам си направи извода защо и бъди сигурен че не е защото са станали един милион, а защото вече са малко над 300000. Но тесла е религия и Мъск и е пророка, но срещу гравитация никой досега не се е преборил и Мъск няма да го направи.
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тенденционзна статия с цел атака на Тесла. Тесла вече произвежда по 5000 коли седмично и са достигнали целта си, макар и 6 месеца по късно от предвиденото. Имам 500 000 предварително поръчки на модел 3. 2 години ще имат да произвеждат коли само за предварителните поръчки, така че мечтания ви фалит се отлага :)
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Georgi ( преди 1 година )
    На това му се вика само пирамида, горяща пари на акционерите си, ползваща какви ли не държавни помощи и произвеждаща коли с огромен CO2 отпечатък, без да броим негативния ефект в Африка от скока на търсенето на кобалт за батериите. Разбира се е на хартия всичко е супер зелено: щото я карат в Калифорния и е американска...