fallback

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми? В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.” Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията. 

Тагове:
fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мисля че отдавна е известно каква е кожодерия със съединитлеите на дсг-то комплеката (не мисля че може да се сменят поотделно) е към 2500лв. Нов сигурно е хубаво нещо но 10+ годишен едва ли. Отделно в комбинация със старт/стоп система често се споменава сериозен лаг при тръгване
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Подобно на вариаторите, DSG-тата започнаха да ги слагат точно заради по-ниската цена - хем по-евтини за производство, хем после носят допълнителни приходи за фирмените сервизи. Само зомбираните фенчета могат да си въобразяват, че ги слагат, защото са "по-добри".
  • #4
    младен ( преди 5 години )
    Браво бе весникарчета. Тоя път като по чудо сте преписали добра, вярна, статия, а и с малко грешки. Браво :)
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    За ранните ДСГ-та че са калпави е ясно - дори в Русия искаха да ги забранят. За новите чета доста по-добри отзиви (мисля че основно за ДСГ6). Така или иначе българина се натиска яко за ДСГ-то. Относно литровата мощност пищим ако се вади 100+ коня на литър от нов бензин, но когато квартален тунер извади толкова от дърта нафта не само че се радваме а и се редим на опашка
  • #2
    Съгласен ( преди 5 години )
    Ами пачки правят Нисан,не по стотачки по милиончета-като има кой да ги купува тези вариатори,те са най евтината скоростна кутия,по-евтинко дори от ръчката,пък е автомат,само за янки!Като се замисли човек такива слагаха на малките мотопедчета само ,нчкой се е светнал как могат да дялнат повечко мангизи!
  • #1
    none ( преди 5 години )
    Много добър пример с DSG и Power Shift ;). Освен чупливостта им, друг основен недостатък на вариаторите е че са мудни. Не знам защо Нисан продължават да залагат на този тип скоростни кутии особено в САЩ.
fallback
Последни