fallback

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми? В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.” Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията. 

Тагове:
fallback
  • #26
    A ( преди 5 години )
    От информацията в статията и коментарите разбрах, че е по-добре да си взема 3 бангии на по 15 години от типа "качваш се и караш", вместо една прилична сравнително нова кола за 10 хиляди. Изключително много благодаря за информацията.
  • #25
    Анонимен ( преди 5 години )
    Статията пропуска филтрите за твърди частици, които създават също доста проблеми, безумно скъпи са за подмяна и може да увредят двигателя и турбината.
  • #24
    вин ( преди 5 години )
    Извинявам се за постоянното ми присъствие, но понеже стана интересна тема да кажа.Доживот на какво, колата, кутията или до капремонт (капитален ремонт) както казват руснаците на кутията?Ако има разписана смяна, като на други агрегати се казва:смяна на еди си колко хиляди.Които се интересуват:замена масла АКПП Айсин/ ютюб!
  • #23
    fermera ( преди 5 години )
    Вчера направих 300к километра на моето INFINITI EX30D.Автоматичната скоростна кутия и двигателят са без проблем.И на мен ми казаха че ZF не препоръчва смяна на маслото.Въпреки това на 200к километра го смених.Кутията събита 8 литра като се сменят само 5литра.Взеха ми към 350 лева за смяната и маслото.Ако някой ще се пробва сам му препоръчвам да провери в сервиз на МАНИТУ.Там маслата са качествени с произход и добавки и цената е поносима около 30лв. литъра.
  • #22
    вин ( преди 5 години )
    до вин: Имам книжка, питал съм дилъри в София и Варна, гледал съм в ютюб как руски блогър звъни в три представителства на Ситроен и му казват че е до живот маслото.За проблема се говори и в английски клипове и много известен Варненски сервиз за автоматици го знаят.Друг е въпроса че не може да се източи повече от 3 л. и се прави промивка поне с 12 л.Но аз си го направих, след като се "самообразовах". Иначе ти казват-не се сменя. Става въпрос за ТФ80ес си!
  • #21
    Bul_gar ( преди 5 години )
    Този проблем с променливите предавки е решен при ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, няма нито ръчкане нито поддръжка на скъпи автоматици.
  • #20
    Анонимен ( преди 5 години )
    абе, кажете кой са здравите автоматици . истински ,не роботизирани, CVT и т.н.вече от опит знам,че на vw/audi са консуматив.
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    Обслужват се и поддържат документация първата и втората година - после гаранцията свършва и който откъдето. Да му мислим ние като ни водят ПЕРФЕКТНА/УНИКАТ/КАЧВАШ СЕ И КАРАШ (очевидно към сервиза) кола кърпена с изолирбанд и свински опашки
  • #18
    Анонимен ( преди 5 години )
    нововносите от италия на 90% са с необслужваеми мотори. жабарите масово разбрали че не трябва да сменят масло. поне докато върви колата
  • #17
    Анонимен ( преди 5 години )
    ситроен ц5 с айсин. в АМК -официалния дилър ми казаха ,че не се сменя маслото. това били инструкции от французите. изчетох книжката-не пише нищо за смянаявно е какво целят
fallback
Последни