fallback

Саботират ли умишлено производителите своите коли?

Оправданието с екологичните изисквания върши чудесна работа

За автомобилните производители не е изгодно, когато една кола продължава да се движи без проблеми след изтичането на нейната гаранция. Кой би си купил нов модел, ако старият не му създава проблеми? В същото време въвеждането на все по-жестоки екологични стандарти е отлична възможност за компаниите да саботират собствените си модели и съответно да принудят клиентите да си купят нови. Как обаче става това – на този въпрос се опитва да отговори експертът Максим Щокер пред изданието AutoRambler. Ето неговото мнение, с което всеки има право да се съгласи или съответно да обори.„Най-удобното изобретение, благодарение на което автомобилите се чупят все по-лесно, а ремонтът им става все по-скъп, е роботизираната скоростна кутия. Повечето от тях, в това число популярните DSG и Power Shift, са така конструирани, че се износват при движение в задръствания и честа смяна на предавките. Ремонтът на тези скоростни кутии е много скъп, като понякога се налага пълната им подмяна. Затова и мнозина купувачи на коли втора употреба ги избягват. Те просто не са сигурни колко време още ще изкара този тип трансмисия, преди да се наложи влизане в сервиз.Широко разпространените напоследък безстепени скоростни кутии също намаляват ресурса на автомобила в сравнение с механичната трансмисия или класическия автомат. Конструктивната особеност на вариатора се състои в метален „ремък”, който е в непрекъснат контакт с конусите. Получава се триене, което образува малки метални частици, попадащи в маслото. За тях са предвидени специални магнити, които ги „улавят”, но като цяло те постепенно увреждат основни компоненти от трансимсия. И така нейният реален пробег рядко превишава 150 000 км. След това се налага ремонт.Надеждността на масовите модели спада и заради навлизането на турбодвигатели с малък обем. Чудеса трудно стават – ако се опиташ да извадиш 150 коня от мотор с обем 1 литър, ти се налага да жертваш неговия ресурс. До това се стига заради увеличението на натоварването върху елемените от двигателя, а по-голямото налягане в цилиндрите увеличава температурата в тях. Малките турбодвигатели са много чувствителни към некачествения бензин, а освен това са и много трудни за ремонт.Друг трик, използван от производителите, е намаляване на теглото. В преследването на икономия на гориво компаниите използват все по-тънки метали, което съответно оказва влияние върху конструкцията. Все повече се залага на електронните системи за безопасност, които трябва да предотвратят инцидент, което е нещо много хубаво, но в някои случи не помага.Сред проблемите на съвременните автомобили е и боята, която се използва. Заради екологичните изискания производитеите масово преминаха на водоразтворими бои. Практиката показва, че те не са особено устойчиви към механични увреждания по каросерията. А там, където има одрасквания и ожулвания, по-късно се появява и ръжда.” Заб. Материалът е публикуван с малки съкращения. Заглавието е е на редакцията. 

Тагове:
fallback
  • #16
    до: вин ( преди 5 години )
    Къде е разпространена тази лъжа дето за първи път е чувам?Волвото ми е с Айсин и в книжката за експлоатация на колата си пише, че се сменя на всеки 60 000 км.Имам колега с Пежо и той е със СК Айсин и на него са му написали в книжката да се сменя при същите км. Така, че ако някой не си е чел книжката на автомобила може и да си мисли, че не се сменя маслото и да кара така докато се счупи автоматика и после ще реве по форумите, че някой разбирач му бил казал, че не се сменя. Четете бе хора!
  • #15
    вин ( преди 5 години )
    Една от най разпространените лъжи е за "необслужваемите" автоматици на Айсин, слагани на Пежо,Ситроен,Волво,Мини и др. Маслото било до живот на кутията, ти твърдят дилърите, без да ти дават инструкциите на производителя!Няма вечно масло!!!
  • #14
    пена ( преди 5 години )
    Само на *** като нас би им пукало дали колите издържат повече от 150 000 километра. За белите хора колата е само помощно средство, което се кара 6-10 години и се изхвърля. И ако парите не стигат просто се купува по-евтина кола, която пак върши работа.
  • #13
    Taka e ( преди 5 години )
    Саботажа почва след продажбата, единствено печелят клиентите които вечно плащат вноски за кола без придобиване.
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    От различни източници съм виждал само покупната цена на частите от 1200 до 1800 лв и после масло, филтри, труд. Това 600 евро подозирам че е само труда
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    И аз съм на това мнение - ако не можеш да си позволиш нещо под 5 години карано в БГ или ново. По-добре вземи нещо 15+ годишно за 3-4 хил лв и налей още толкова за да го направиш в перфектно състояние. Пак е по-добре от нещо 8-10 годишно за 10 хил което ще гълта още много. Пък японско френско немско - кой каквото му харесва.
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    същата работа като с принтерите продават ти машинка за 100лв почти на загуба и чакат после да си купуваш мастила на безбожни цени.затова бойкот- една японска колица от началото на века без електроника и поддръжка навреме.... нека да ме чакат монтьорите
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Порше имат разработка целяща вечен автомобил. Но нито е мощен нито луксозен нито бърз а и далеч не евтин. В наши дни искаме и бърз и луксосен и евтин. Пък ако може и вечен
  • #8
    Прошляк ( преди 5 години )
    Всеки производител с удоволствие би направил колата си вечна, ако това не му беше скъпо.Истината е, че конкуpенцията в бранша е жестока, печалбите - минимални и никой няма технология за издържливи еко решения.
  • #7
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те компаниите печелят основно от резервни части, не толкова от самия автомобил.
fallback
Последни