Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Тръмп удари огромно рамо на BMW, Audi и Mercedes

След преговорите във Вашингтон Китай намали вносните мита за автомобили с 10%

Тръмп удари огромно рамо на BMW, Audi и Mercedes

Китай обяви, че намалява вносните мита за автомобили от 25% на 15%, смятано от 1 юли тази година. Решението е резултат от усилените преговори с администрацията на американския президент Доналд Тръмп, който притисна Пекин за по-справедливи търговски условия. След продължителни закани за търговска война двете страни постигнаха разбирателство миналата седмица във Вашингтон.

Тръмп удари огромно рамо на BMW, Audi и Mercedes
Гигантите в премиум сегмента ще спечелят най-много от намалените китайски мита

От отстъпката на Китай обаче най-печеливши засега ще са германските гиганти в премиум сегмента Mercedes-Benz, BMW и Audi. Намаляването на митата директно ще увеличи печалбите им и ще им позволи да поддържат по-конкурентни цени в Китай спрямо местните им съперници, коментираха експерти от индустрията пред Reuters.

Китайското финансово министерство, което обяви промените, ги определи като опит да се отвори китайският пазар и да се стимулира развитието на местния автосектор в по-конкурентна среда. От Audi коментираха, че приветстват всяка "последваща либерализация и отваряне" на китайския пазар, а говорител на BMW нарече новината "ясен сигнал, че Китай ще продължи да се отваря".

Тръмп удари огромно рамо на BMW, Audi и Mercedes
На преговорите във Вашингтон преди седмица двете страни постигнаха принципно разбирателство

"Ползите за нашия бизнес ще са огромни, особено за Infiniti", коментира пред Reuters представител на  Nissan, но и той смята, че най-силно ще усетят позитивния ефект германците.

Правителството в Пекин намалява и митата върху вноса на автомобилни части - от 10 до 6 процента, което ще се отрази положително и на множеството компании от този сегмент, които произвеждат в България.
 

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 10 месеца )
    Никакво съответствие на заглавието с истината Тръм помогнал на немските производители.Тръмп е уредил компаниите от САЩ а тва че китайците на своя глава са решили нещо което облагодетелства трети е съвсем друга бира.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 10 месеца )
    Пено, ако имаш предвид изискването във всички производства на автомобили да има 51% китайско участие, то съществува от началото на 90-те години, а в края на миналата се отказаха от него и разхлабиха режима.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен гал-фон ( преди 10 месеца )
    Анонимни мозъко, анализаторите на Санфорд Бърнстийн казват, че е голяма далавера за германците, и самите германци го казват, и човекът от Нисан го казва. Но ти знаеш повече от тях, понеже нещо някъде си прочел преди време, в близ ли беше, в пиц ли беше...
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Аморфис ( преди 10 месеца )
    Той даже не знае от къде ще му дойде. Но това е началото. Почти всички спестени пари от митото ще бъдат реинвестирани в заводите, което ще направи китайците по-конглокентноспособни! А те това и искат. Не вярвам да се лакомят за повече печалба, по-скоро за момента се лакомят да се докажат на световният пазар и тези спестени пари ще им дадат много голям тласък! Ако приемем, че американският пазар им е 20%, и те намалят с 66% митото, то говорим за едни около 10-12% спестени пари от цялата печалба.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Къде е огромно рамо за BMW, Audi и Mercedes!?!?! Та те там НИЩО не внасят! Там ПРОИЗВЕЖДАТ!! Правете разлика между внос, износ и производство! От Китай същите марки ИЗНАСЯТ и продават по света, като слагат надписа: Made in Germany А всъщност дори и в Китай нямат много, защото там по закон собственик на производствената мощност трябва да е китаец и той да притежава минимум 51% от собствеността. Така, че нещата са такива и немците печелят само един голям, гол, забелен ..вурст.
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    пена ( преди 10 месеца )
    Реално Китай врътна огромен шамар на Тръмп. Амриканските производители не изнасят много коли, съответно по-ниските мита няма да са им от ползва. За сметка на това, промяната на политиката с изискването всички фабрики да са 50% ще стимулира още повече строежа на нови такива в Китай.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    опса ( преди 10 месеца )
    в бг китайски носачи в китай бг носачи хахаха