Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Alpina също подкрепи бъдещето на дизела

Компанията вярва в агрегатите на BMW и ще продължи да инвестира в тях

Alpina също подкрепи бъдещето на дизела

Все повече европейски държави ограничават използването на дизелови двигатели, като това принуждава производителите да се откажат от тях и да търсят нови варианти. Въпреки това, явно е рано тази технология да бъде погребвана, защото все още има големи компании, които вярват в нея.

Alpina също подкрепи бъдещето на дизела

Наскоро подкрепата си за дизела обяви Mazda, а след нея това направи и Mercedes-Benz. Сега към тях се присъединява и компанията Alpina, която работи с двигатели на BMW. А това явно означава, че и баварците също са в тази група.

Шефът на Alpina – Андреад Бовенсипен, заяви, че дизеловите агрегати имат бъдеще. Според него, BMW разполага с достатъчно технологии, които да поддържат чистотата на този тип двигатели.

„Използването на специални катализатори и на системата AdBlue помагат за сериозното намаляване на нивата на вредни емисии NOx. Сигурен съм, че BMW може да покрие новите норми в реални условия. Така че Alpina ще продължи да инвестира значителни средства в дизеловите технологии”, коментира Бовенсипен.

Според шефа на Alpina, преминаването към хибридно задвижване прави автамоболите много по-тежки, а това може да е фатално за колите на марката. И въпреки, че BMW вече преминава към хибридни технологии, макар и с 4 цилиндъра, в Alpina не са готови за подобна крачка.

Снимка: Alpina
 

Тагове: bmw alpina
0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бръм ( преди 10 месеца )
    Като скочи още малко цената на горивата и тенденцията много бързо ще се обърне.... Проблема, е че заради измислени ЕКО стандарти и разни там филтри дизелов автомобил нов стана с около 4 000 лв. по скъп от бензин аналогичен... и просто се губи смисъла за обикновеният човек...
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    само да кажа че голямата тройка продава фабрично спънати двигатели и срещу определена сума софтуерно ти премахват ограничението от 250 км за съжаление при най новите модели имат много сериозни защити които много малко тунинг ателиета имат достъп а за хардуерен тунинг там няма невъзможни неща всичко зависи от платежоспособността на клиента
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    AntiDiesel ( преди 10 месеца )
    Те имат технологии да ги направят "чисти" дизелите, ама това трае 5 години, а средната възраст на колите е 10 дори и в Германия.
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Щом от магазина не са го направили толкова коне сигурно си има причина. Ама българина разбира повече от екип опитни инжинери. Явно иска да сменя турбо заедно с маслото. А после тук ревът че от 1.2 бензин вадят 120 коня. Ама като някой случаен майстор извади 350 коня от 3.0 дизел е ок
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Аморфис ( преди 10 месеца )
    Но един съученик си купи БМВ с двойно турбо и нарочно - ДИЗЕЛ! Като го питах защо ми каза, че можело да се вдигнат конете от 320 на 400+ и щяло да е самолет. Явно от Алпина знаят какво правят, не ги мислете!
  • #6
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Който си купува Алпина за 100+ хил 3/100 не би трябвало да са му проблем. Такъв човек иска безкомпронисно представяне и усещане. Дизела не го предлага. При еднакви коне настъпени бензина винаги е по-бърз. Също така бензина винаги е по-рафиниран, с по-малко вибрации и по-добър звук. Да купиш спортна кола дизел си е чиста ***
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Неук ( преди 10 месеца )
    Според нововъведените правила за тестване в Европа разликата между сходни по мощност ( за жалост не и по върт. момент ) дизел и бензинов агрегати, монтирани на едно и също шаси и с условно еднакви ск. кутии, при мощности около 200 - 250 кс и нагоре разликата е повече от 3 литра на 100 км по-малък разход за дизела. А при първите 3-5 километра и студен двигател и повече. Единствено при спортно шофиране разликите са по-малки. Личен опит на 2 автомобила и коментари с колеги собственици.
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Неук ( преди 10 месеца )
    Шефовете на Алпина са три (3). Буркхард - основател Андреас и Флориан - синове.
  • #3
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Турбо бензините в момента дават сходен разход с дизел при нормално каране. Като сложиш осезаемо по-високата първоначална цена на дизела при повечето производители и просто частния потребител почти няма смисъл да купува дизел в момента. Освен това е малко подигравка подчертано спортно ориентирана фирма като Алпина да защитава дизела - той е не е за спортни коли
  • #2
    12 rate up comment 7 rate down comment
    .. ( преди 10 месеца )
    Аз съм върл противник на дизела, но засега той няма реална алтернатива. Ако решите да направите бензинов двигател със сходна кубатура, сте обречен на огромен разход. Електричките са на ниво "първи клас", а за водород да не говорим. Колкото и да не ни харесва още дълги години ще има дизел на пазара. А това веднага означава, че БГ ще си бъдем клоаката на Европа. Тук нови дизели практически няма, всичко е кошник 'найста ръка. И децата ни ще мрът като мухи... а ма на мама и тати ще им е евтинко.