Предстоящият аукцион на ретро и класически автомобили на пистата „Силвърстоун” (19 май) ще зарадва феновете на рали колите с един екземпляр, който специалистите определят като „престъпно евтин”, поне що се отнася до началната му цена. Става въпрос за класиката Renault 5 Turbo, фаза 2 от 1985 година, носещ официалното означение Type 8221. Какво означава тази поредица от цифри?
Първо става въпрос за кола от производствена серия от 200 автомобила, които са били използвани от Renault, за да получи втората фаза на 5 Turbo рали хомологация за участие в легендарната Група Б. Само заради това началната цена от 25 000 – 30 000 британски лири е повече от изгодна.
Автомобилът е в оригиналното си състояние, т.е с пробег от 90 000 мили и със сериозни признаци, че предишните му собственици са обичали тръпката от скоростта и забавленията зад волана. Колата определено изисква качествена, но и скъпа реставрация, която ще върне някогашния блясък на това рали бижу.
Специалистите са на мнение, че 5 Turbo 2 в състояние за участие в конкурс може без проблем да постигне цена от над 100 000 лири. Type 8221 е еволюция на Renault Maxi 5 Turbo – версията, от която са сглобени 400 коли, отново за целите на хомологацията на състезателната версия.
Промените по 8221 не са много, но са важни: алуминиев покрив и врати от олекотени лети сплави плюс поредица подобрения по двигателя. Става въпрос за 1,4-литровия 4-цилиндров турбо мотор, разположен пред задния мост, чиято мощност неофициално се определя на около 200 конски сили, а двигателят задвижва само задните колела. Което е и основната причина Renault сериозно да изостане от голямата битка в Група Б в средата на 80-те години.