IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продава се: Рали емоция от 80-те години

На търг в Англия излиза Renault 5 Turbo 2, което има нужда от реставрация

Продава се: Рали емоция от 80-те години

Предстоящият аукцион на ретро и класически автомобили на пистата „Силвърстоун” (19 май) ще зарадва феновете на рали колите с един екземпляр, който специалистите определят като „престъпно евтин”, поне що се отнася до началната му цена. Става въпрос за класиката Renault 5 Turbo, фаза 2 от 1985 година, носещ официалното означение Type 8221. Какво означава тази поредица от цифри?

Продава се: Рали емоция от 80-те години

Първо става въпрос за кола от производствена серия от 200 автомобила, които са били използвани от Renault, за да получи втората фаза на 5 Turbo рали хомологация за участие в легендарната Група Б. Само заради това началната цена от 25 000 – 30 000 британски лири е повече от изгодна.

Продава се: Рали емоция от 80-те години

Автомобилът е в оригиналното си състояние, т.е с пробег от 90 000 мили и със сериозни признаци, че предишните му собственици са обичали тръпката от скоростта и забавленията зад волана. Колата определено изисква качествена, но и скъпа реставрация, която ще върне някогашния блясък на това рали бижу.

Продава се: Рали емоция от 80-те години

Специалистите са на мнение, че 5 Turbo 2 в състояние за участие в конкурс може без проблем да постигне цена от над 100 000 лири. Type 8221 е еволюция на Renault Maxi 5 Turbo – версията, от която са сглобени 400 коли, отново за целите на хомологацията на състезателната версия.

Продава се: Рали емоция от 80-те години

Промените по 8221 не са много, но са важни: алуминиев покрив и врати от олекотени лети сплави плюс поредица подобрения по двигателя. Става въпрос за 1,4-литровия 4-цилиндров турбо мотор, разположен пред задния мост, чиято мощност неофициално се определя на около 200 конски сили, а двигателят задвижва само задните колела. Което е и основната причина Renault сериозно да изостане от голямата битка в Група Б в средата на 80-те години.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До Ммм-учащия ( преди 5 години )
    Прегледай се спешно! 99% от употребяващите рено сте силно увредени!До степен да не знаете що е то ИСТИНСКА кола въобще.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 5 години )
    За този модел на Рено, не съм съгласен, че не се е налагал през 80-те години, тогава го наричаха "асфалтовата ракета", защото бе непобедимо на асфалт, а и не много отстъпваше на автомобилите с 4 задвижващи колела на другите настилки. Конглокенти му бяха Ауди куатро, Пежо 205 Т 16, и Ланча делта С 4, но всички бяха и с по-високо тегло, а не с много по-голяма мощност.
  • #3
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 5 години )
    До "Че то",нещо си в грешка с това което си написал драскачо, имам Рено 8 от 1967г. на баща ми в движение е и не е за реставрация на 200 х. км., а същевременно карам второ ново Рено, предното го кара дъщеря ми и освен за консумативи в сервиз изключително рядко влиза за проблеми. Преди да пишеш проучи внимателно и задълбочено,че иначе се превръщаш в плямпало и ставаш за смях.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 5 години )
    Една култова кола, сравнително достъпна дори за времето си, заедно с Ауди Куатро, Ланчиа Делта Интеграле, Ланчия Стратос, Тойота Селика, Опел Манта, Опел Монца, Форд Капри, Пежо 205 ГТ и т.н
  • #1
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Че то ... ( преди 5 години )
    всяко рено има нужда от реставрация! Дори и новото.