Следващото поколение на Opel Mokka ще скъса напълно с архитектурата на автомобила, дело на GM, като шефът на марката Михаел Лошелер разкри причините за това решение.
„Наследникът на Mokka трябваше да е SUV, изграден на архитектурата на General Motors, но се оказа, че платформата е твърде тежка и освен това не дава възможност за електрификация – беше откровен Лошелер пред списание Carbuyer. – Затова и казах: „Не, трябва да спрем това”. Тежка платформа, недостатъчно добър разход на гориво, няма и възможност за електрификация.”
Mokka е на европейския пазар от края на 2012 г., а през 2016 претърпя фейслифт, като получи и означението X в наименованието. Новият SUV ще е за моделната 2020 година и ще се появи догодина.
След като Opel мина под шапката на PSA, повече от логично е, че следващият Mokka да е изграден върху платформата, която се използва при следващото поколение на Opel Corsa, DS 3 Crossback и новото Peugeot 208.
Лошелер потвърди, че преходът към платформа на PSA е продиктуван и от възможността за електрификация на модела. Той обясни, че развитието на модела е било временно замразено, но сега е подновено, вече с платформата и компоненти, идващи от Peugeot и Citroen.
Снимка: Opel