Германия изпревари Норвегия като най-големия пазар за електрически автомобили в Европа, съобщава Bloomberg. В последните години Федералната република изоставаше значително в областта на електрификацията, но въведените преди година субсидии и облекчения за покупка на коли с нулеви емисии раздвижиха пазара. Допълнителен фактор са и промените в нагласите след Дизелгейт и подготвяните в няколко големи града забрани за дизелови двигатели.
Renault Zoe - най-продаваният електромобил в Германия през 2017, с по-висок резултат дори от местния e-Golf
През 2017 продажбите на електромобили в Германия са скочили със 70%, сочат данните на Европейската асоциация на производителите (АСЕА). В това число обаче влизат както чисто електрически коли, така и плъг-ин хибриди (тоест модели, които имат автономен пробег само на ток, но разполагат и с двигател с вътрешно горене).
В европейски мащаб ръстът е 41%, докато делът на дизела е намалял със 17 на сто.
Електрическият пазар в Германия вероятно ще се засили още повече в следващите две години, в които всички водещи местни производители подготвят цели нови гами на батерии. В страни като Норвегия и Холандия основен играч на този пазар е Tesla, но в Германия компанията на Илон Мъск е едва 31-а по продажби. "Златната епоха за Tesla наближава края си, съвсем скоро тя ще се превърне от уникално предложение в просто един продукт сред много други подобни", коментира пред Bloomberg Юрген Пийпер, анализатор в Bankhaus Metzler. "С нарастването на интереса към електромобилите и толерантността към лошото качество ще намалява, докато в миналото първите клиенти на Tesla пренебрегваха този фактор, привлечени от новаторския чар".
Ранните клиенти на Tesla бяха привлечени от новаторството, но втората вълна на електрическия пазар се вълнува повече от качеството, смята Юрген Пийпер
При чисто електрическите модели в Германия води Renault Zoe, VW e-Golf Smart FourTwo. Tesla, Kia и BMW допълват челната шестица с много близки резултати.