Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Забравеният пикап на Kia

KCV-4 Mojave замалко да влезе в серийно производство

Забравеният пикап на Kia

До 2020 г. южнокорейската компания Hyundai смята да навлезе на изключително популярния пазар на пикапите в САЩ. Дори по този повод преди няколко години направи прототипа Santa Cruz. Ще тръгне ли по този път и Kia, която е част от Hyundai? Как може да изглежда такъв пикап може да си представим, ако погледнем забравената концепция Kia KCV-4 Mojave.

Забравеният пикап на Kia

В началото на века Kia търси нови пазари и ниши. Най-атрактивното решение е да се интегрира по-плътно в автомобилния свят на Америка, готов да плати за подходящи модели в твърда валута. А коя кола подхожда най-добре на американския живот? Разбира се, средноразмерният пикап. Така мислят и в Kia, и на автомобилния салон в Чикаго през 2004 г. компанията показва впечатляващия концептуален пикап Kia KCV-4 Mojave.

Забравеният пикап на Kia

Веднага трябва да се изяснят няколко неща. Първо, името. Пикапът няма абсолютно нищо общо с всъдехода Mohave, който се произвежда от 2008 г. (основа на прототипа е шасито на първото поколение Kia Sorento, но удължено), а четворката в индекса не се отнася до пълното задвижване, а до поредния номер на концепта в гамата KCV - преди Mojave в нея влизат миниван, кабриолет и друг пикап, но по-компактен.

Забравеният пикап на Kia

Второ, леко азиатският вид на пикапа може да бъде оправдан с факта, че колата е изцяло създадена в Корея. По това време заводът на Kia в Калифорния и съвместният изпитателен полигон на Kia/Hyundai (намиращ се ... в пустинята Мохаве) още не са напълно завършени. Независимо от това, американците посрещат прототипа доста топло, за което си има редица причини.

Забравеният пикап на Kia

Преди всичко - спазването на американските канони. Mojave има рамкова конструкция, както и ефективно окачване, което съчетава двойни напречни лостове на предния мост с надлъжни лостове и регулируема тяга на Panhard-Levasseur на задния. Задвижването на концепцията е задно, което е съвсем нормално за пикапи с такъв размер, но в перспектива е лесно да се приложи и опция за четирите колела. Необичайното по американските стандарти е кормилното управление: в Mojave се използва пълноуправляемо шаси, което при ниски скорости завърта задните колела в протипоположна посока спрямо въртенето на волана, а при високи - в същата. По този начин се постига висока стабилност по магистрала и маневреност в градски условия.

Забравеният пикап на Kia

Двигателят на концептуалния Mojave е 3,8-литров 6-цилиндров с мощност 280 к.с. Впоследствие той дебютира на обновения Sorento през 2007 г., макар и в дефорсиран до 263 коня вариант. Предавателната кутия е класическа 5-степенна автоматична. В известен смисъл класическа е и каросерията, макар че пикапи от типа Double Cab с отварящи се срещу посоката на движение задни врати днес се срещат много по-рядко, отколкото без задни врати по принцип. KCV-4 няма централна колона, което улеснява влизането и излизането на пътниците отзад.

Забравеният пикап на Kia

Транспортирането на дълги товари е улеснено от много полезно нещо, като подвижната задна стена на каросерията - подобно решение се среща и в пикапите на Chevrolet. При сгъване на садните седалки стената може да бъде преместена в дълбочина на салона, което увеличава обема на товарния отсек. Като цяло, корейците са помислили за всичко.

Забравеният пикап на Kia

До 2008 г. Kia сериозно обмисля възможността за създаването на сериен пикап за американския пазар, но последвалата световна финансова криза принуждава корейците да отложат проекта. Кой знае, може би сега, гледайки братята от Hyundai, компанията все пак ще реши на навлезе на нов за себе си пазар?

Снимки: Kia

Тагове: kia mojave
0 от 500