IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Експерти посочват 70 км/ч на 6-а предавка и 1500 об/мин.

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Икономичното шофиране е относително понятие, тъй като зависи от голям брой фактори – тегло на автомобила, аеродинамика, състояние на пътното платно, наличието на вятър и много други. Важна роля играе и трансмисията (разходът при движение на 8-а предавка при автоматик е различен от този при 5-а на механична скоростна кутия), така че е доста трудно да се отредели с каква скорост трябва да се движи една кола, за да харчи най-малко.

Каква е идеалната скорост за икономично шофиране

Все пак някои експерти се опитват да изчислят какво точно е нужно. Те са категорични, че предоставените от производителя данни няма как да бъдат верни, тъй като са постигнати в лабораторни условия, тоест на стендове, на които автомобилът имитира ускорение спиране, свойствени за движение в градски условия.

Според все още действащата европейска методика NEDC (New European Driving Cycle), резултатите се изчисляват, когато автомобилът ускорява до позволената в града скорост от 50 км/ч за не по-малко от 25 секунди. При изчисление на смесен разход, който включва и движение извън града, ускорението е до 70 км/ч. При тази скорост на максимална предавка се измерва и разхода на гориво. Стрелката на оборотомера при 6-та предавка на скоростната кутия трябва да бъде около 1500 об/мин.

Счита се, че 70 км/ч е оптималната скорост за икономия на гориво, тъй като при нея не трябва да се спира рязко преди завои, както и да се ускорява след тях. При 70 км/ч може да се преминава практически през всички завои по големите пътища в Европа, с изключение на планинските серпентини. Затова и тя може да се поддържа на максимална предавка и при минимални обороти на двигателя.

Освен това, методиката NEDC при провеждане на тестовете предполага изключване на климатика и мултиедийната система, а също така и на фаровете и електронните асистенти. А всички те ползват електрическа енергия, което също води до увеличаване на разхода на гориво.

Тагове: nedc
0 от 500
  • #9
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Последните два служебни дизела които карах при 70 на 6-та щяха да са на около 1150 оборота. Иначе съм правил по маршрут София-Търново-София реален разход 4 на сто нафта при движение с около 85 на темпомат без климатик в месец когато е леко хладно. Според борда средната скорост беше 74 докато ако карате мъжката по същия маршрут средната скорост рядко минава 90. Демек не е чак толкова по-бавно. Само е изнервящо
  • #8
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От старата школа съм и карам автоматик. При мен най-оптималната скорост е 73 км/ч. При тази скорост на равно съм на 1250 об/м., а разхода на гориво в зависимост от външната температура е 3,5-4/100 бензин. Разбира се да карам с такава скорост извън града е мисия невъзможна. Карам между 80-100 до 120 при изпреварване. Разхода ми тогава скача до 5/100. В града спазвам ограниченията по принцип и най-мнго с 10 км да ги надвиша. Там разхода ми е около и под 4/100 при топло време. Карам Аурис хибрид.
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз не съм карал кола, на която да не мога да постигна заводските данни за разход. Наистина карам леко но е и толкова бвано. В момента карам чисто нова кола с малка турбо бензинова бръмчалка и пак постигам данните. На извънградско 80-90 дори падам малко под каталожния ~4 срещу 4,4 При 120 климатроник и круиз контрол съм на 5.2-5.5. Градско със сравнително малко задръстване около ~6,5 срещу 6.3 При мен конкретно са познали че 6-та 1500об е около 70
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    д-р инж ( преди 1 година )
    пък в лабораторията има въздушно съпротивление като във вакум камера... та смятайте разхода от производителя за 100% адекватен и реален. смях смях.
  • #5
    29 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    85км/ч и почти постигам разхода по каталог, но трудно се издържа на дълъг път. веднъж го направих на дълго 400км пътуване и не мисля да повтарям. все пак целта беше да проверя и се убедих, че разхода може да се доближи до данните на производителя- беше с отклонение от +0.3.
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    1500 оборота едва ли е най-доброто за двигателя, заради маслото и натоварването на лагерите. Открай време се смята, че 80 100 км.ч на последна предавка е оптимално.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    Засичал съм че при каране в колона от Кулата до Благоевград със 70 км/ч на максимална предавка разхода пада до 5 и надолу. По магистрала със 110 км/ч от Благоевград до София вече достига 7.5 Разбира се не спирам климатик, фарове и т.н.
  • #2
    14 rate up comment 3 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    "...при провеждане на тестовете предполага изключване на климатика и мултиедийната система, а също така и на фаровете и електронните асистенти." Направо и двигателя да изключим и по наклон да се мери :) С 70км/час на 6-та няма как да е на 1500 оборота. Обикновенно на 6-та с ~90км е около 1500 оборота. Пак нещо сте недоразбрали от преписването.
  • #1
    49 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Смея да твърдя, че карам икономично и от годините опит зад волана съм стигнал до извода, че универсалната (валидна за 90% от масовите автомобилите) "идеална" скорост за движение е между 80-100км/ч на най-високата за автомобила предавка. Признавам си, със 70км/ч на дълъг път не мога да карам. За автоматик не знам, нямам много наблюдения, не съм им фен, аз съм от старата школа. Но ако сте "яхнали" кола с 300коня, последното за което можете да говорите е икономия.