Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Дизелгейт уби идеята за серийна версия на кросоувъра TT offroad

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

„Дизелгейт” подряза крилата на голям брой проекти на Volkswagen AG, като един от най-забележителните от тях е Audi TT offroad. Серийната версия на модела беше показана на автосалона в Пекин през 2014 г., но така и не стигна до конвейра. А самата идея за построяване на кросоувър на базата на TT витае във въздуха още от 2001 г., когато беше представен концептуалният Audi Steppenwolf.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Успехът на серийното комби Allroad показа на компанията, че стандартните автомобили с повишен пътен просвет могат да бъдат по-популярни дори от моделите от премимум-клас. Така в Инголщад решават да създадат нестандартния концепт Steppenwolf („Койот”).

Визуално автомобилът е нещо средно между Audi A3 и TT, като разполага с по-голям пътен просвет и допълнителни защитни елементи по каросерията.Сходството с посочените модели е не само визуално, но и техническо – концептът е построен на платформата PQ34, която се използва по това време за Audi TT и A3, VW Golf и Seat Leon.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Двигателят обаче е нов, като по-късно се поставя на ТТ и А3. Това е атмосферен 3,2-литров V6, който при Steppenwolf развива 225 к.с. и 325 Нм. Роботизираната скоростна кутия с два съединителя по това време все още не е готова (тя дебютира по-късо при Audi TT 3.2 quattro), но пък концептът получава система 4х4. Така Steppenwolf ускорява от 0 до100 км/ч за 7,8 секунди и развива 235 км/ч максимална скорост.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Това става максимално комфортно, тъй като автомобилът е оборудван с пневматично окачване от Audi Allroad с възможност за регулиране на пътния просвет. От другите технически особености на Steppenwolf трябва да се отбележи наличието на електрохидравлична ръчна спирачка, която през 2000 г. е нещо ново.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Най-впечатляваща обаче е каросерията на концепта, при това не става дума само за дизайна, а и за някои забележителни решения. Например, резервната гума не се поставя под пода на багажника, а в специален отсек под задната броня. Там са и двете тръби на изпускателната система.

Освен това Steppenwolf разполага с карбонов покрив, който позволява транформацията на кросоувъра в тарга. Покривът се смъква на ръка, а в случай на нужда може да бъде заменен от механизъм от плат, ако оригиналният бъде оставен в гаража по време на пътуването.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Интериорът също е доста модерен за времето си, като използва материали от висока класа и модерна електроника. През 2001 г. обаче германците така и не посмяват да пуснат подобен автомобил на пазара, като значително по-късно се появяват Audi Q3 и Q2, които обаче нямат подобен дух. Компанията изоставя идеята за кросоувър ТТ, но не може да се отрече, че дори 17 години по-късно този автомобил изглежда модерно и свежо.

„Койотът” на Audi, който така и не видя бял свят

Снимки: Audi

Тагове: audi tt ofroad steppenwolf
0 от 500