IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

За база е използван Porsche 919 Hybrid

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

През август 2017 година бордът на директорите на Volkswagen одобри проектът, който има за цел електрически прототип на компанията да подобри рекорда на Рис Милън за най-добро постижение с електрически прототип на трасето на митичното планинско състезание „Пайкс Пийк”. Основната цел на това маркетингово упражнение обаче е друга – така VW ще може да промотира в Щатите новия си бранд за електромобил – I.D.

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

Само 8 месеца по-късно компанията представи готов прототип за състезанието. Как става това, като се има предвид, че говорим за състезателен автомобил от най-висок клас? Volkswagen I.D. R Pikes Peak, както е пълното име на прототипа, който ще кара Ромен Дюма, е с мощност 680 конски сили и се ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,25 секунди.

Дюма има три победи в Пайкс Пийк, включително и миналата година и от него най-важното подсказване за този проект: колата на VW е базира върху прототипа на Porsche за LMP1 – 919 Hybrid.

Което означава, че във VW Motorsport и R подразделението на компанията са свършили отлична работа, естествено с помощта на Porsche, за да превърнат един хибриден прототип с V4 2-литров бензинов мотор с изцяло електрически автомобил.

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

Аеродинамиката на I.D R Pikes Peak е изцяло дело на Porsche, което е обяснимо, а сравнително по-ниската мощност на електрическия прототип се обяснява с това, че във VW са искали да намерят оптималния компромис между мощност и тегло. Защото повече мощност ще означава, че прототипът ще трябва да носи повече батерии, така че ще е и много по-тежък. Сега теглото му е 1088 кг, което е близо до горната граница, поставена от инженерите, работещи по проекта.

Те са олекотили монококът, където седи пилотът и са разположили батериите с мощност 40 киловатчаса отстрани и зад мястото на пилота. Ако тези 40 киловатчаса ви се виждат малко, не забравяйте, че трасето на Пайкс Пийк е 20 километра и тук се търси взривно ускорение, а не дължина на пробега.

Основното предизвикателство пред екипа е било охлаждането на батериите – проблем, който съпътства всички електромобили и хибриди. Инженерите са наясно, че представянето на батериите рязко ще се влоши, ако температурата им надхвърли 70 градуса. Да не говорим, че подобни температури ще превърнат всеки един манш в 9-минутно мъчение за Дюма.

На температурата е било подчинено и решението колко точно енергия ще може да се възвръща по време на движение. Колкото повече енергия се възстановява, толкова повече се вдига температурата на батериите. До старта на състезанието инженерите на VW очакват да постигнат около 20% от необходимата им енергия, която да идва от топлината, извлечена от спирачките, като основно се загряват само предните дискове.

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

От VW не потвърдиха откъде идват двата електромотора, които задвижват прототипа за Пайкс Пийк, но според достоверна информация, те са дело на McLaren Electronics – компанията, която доставя системите за задвижване на болидите във Формула Е. Задният електромотор е малко по-мощен, двата мотора задвижват четирите колела, а прототипът получава специално разработени за него гуми от Michelin.

Симулациите на VW показват, че Дюма ще може да разчита на пълната мощност на прототипа в хода на цялото изкачване, но тренировките преди самото състезание са ограничени само в два дни, а екипът на VW на практика няма опит в състезания с електромобили.

Как VW създаде електрическия прототип за Пайкс Пийк

И ако сте обърнали внимание на агресивната аеродинамика на прототипа, то тя може да обяснена с две неща – първо, нужно е аеродинамично притискане без да се увеличава съпротивлението и второ, в Пайкс Пийк няма правила, които да ограничават аеродинамиката.

На 24 юни Ромен Дюма ще се опита да подобри рекорда на Рис Милън за електромобили в изкачването на Пайкс Пийк – 20-километрово изцяло асфалтово трасе и 156 завоя. Няма да е лесно, но ще е интересно.

0 от 500
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Bul_gar ( преди 1 година )
    Въпреки че последните години приказките им са повече от ваденето на електромобили се надявам да постигнат добър рекорд с това.