fallback

Bosch развенчава мита за смъртта на дизела

Германската компания успя да смъкне значително нивата на азотен диоксид

Гepмaнcĸaтa ĸoмпaния Воѕсh cъoбщи, чe инжeнepитe ѝ ca paзpaбoтили нoвa изпycĸaтeлнa cиcтeмa зa aвтoмoбили c дизeлoви двигaтeли, ĸoятo нaмaлявa вpeднитe eмиcии дaлeч от зaĸoнoвитe нивa, ĸoитo щe влязaт в cилa пpeз 2020 г. Тя щe пoмoгнe нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли дa избeгнaт eвeнтyaлни зaбpaни в Eвpoпa, пpeдaвa Вlооmbеrg.Производителят, който е нaй-гoлемият дocтaвчиĸ нa тexнoлoгия зa дизeлoви двигaтeли зa cвeтoвни aвтoмoбилни пpoизвoдитeли oт Vоlkѕwаgеn АG дo Gеnеrаl Моtоrѕ, yдвoявa ycилиятa си в бopбaтa cpeщy нaмaлявaщия пaзapeн дял нa дизeлa. Cpивът зaпoчнa cлeд cĸaндaлa пoĸpaй манипулираните двигатели на VW пpeз 2015 г., за който Bosch също бе обвинена.При проведените на специални автомобили опити, нивото на азотен диоксид не е превишавало 13 мг/км, което е значително по-малко от 120 мг/км – допустимата граница според новите стандарти, влизащи в сила през 2020 г. В градски условия, които са далеч по-тежки, резултатът, постигнат от Bosch, е 40 мг/км.Инженерите на компанията са постигнали тези нива със съществуващи вече технологии, които обаче са значително усъвършенствани. Става въпрос за комбинирано впръскване на гориво, нова система за управление на въздуха в двигателя, както и на работната температура.От Bosch допълват, че при съществуващите дизелови автомобили нивата на азотен диоксид се повишават значително при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове от под 200 градуса по Целзий. Решението на проблема е в оптимизиран турбокомпресор, който реагира по-бързо на налягането, както и в усъвършенствана система за управление на температурата.Според компанията, не са нужни никви промени в програмното оборудване на компонентите при сега използваните превозни средства с дизелови двигатели. Освен това промените, които трябва да се въведат за сваляне на емисиите, няма да се отразят на цената на автомобилите.Снимка: Bosch 

Тагове: bosch
fallback
  • #32
    Попа ( преди 6 години )
    Той чиляка окопан вече, опелото изпято, те наште щели мит да развенчават а ха ха ха хаааа!
  • #31
    до Хаджи Генчо ( преди 6 години )
    Това е система за анализиз на изгорелите газове бе умник! Т.с. мобилна лаборатория за тестове в реални уловия ..... кво ли ти обяснявам ....
  • #30
    Хаджи Генчо ( преди 6 години )
    В това устройство зад колата ли е неутрализатора за сажди? Види ми се доста компактно и мобилно и си заслужава парите.
  • #29
    FenIX ( преди 6 години )
    Един и същи двигател на газ отделя повече CO2 oтколкото ако работи на бензин. Да, няма ги другите съпътстващи вредни вещества, но CO2 е основния причинител на парниковия ефект. Затова се набляга на намаляването му не само при автомобилите, но и като цяло от промишлеността. Така че като цяло и LPG не е решение.
  • #28
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какво се карате като в БГ няма значение - ще си караме старите нафти без еко оборудване и ще си се тровим. Тук електрички след 20 години я видим масово я не.
  • #27
    знайчев ( преди 6 години )
    дизела ефективен ок съгласен съм но и за бензина има подобни разработки които са също толкова ефективни и на принципа на дизела но с доста по ниски емисии но пък не забравяте ли че ако е на газ колата е с още по ниски вредни емисии а електричките не са никак екологични и сега ще обясня защо за да няма недоволни1. харчат ток който се произвежда по не толкова чист начин (дори и от фотоолтаици да е пак замърсяват)2.батериите (производството им не е еко нито рециклирането им)
  • #26
    тираджия ( преди 6 години )
    Дизела си е добре за по-големите машини. За семейната количка с пробег да идете на море и на разходка, ако си мислите, че пестите нещо.... Един дизел трябва поне 100-200км на ден да го карате, за да се усети разлика.
  • #25
    fermera ( преди 6 години )
    Прекалено се усложнява горивния процес и ще има скъпа подръжка.Може да намери приложение при лекотоварни комунални средства и големи СУВ който имамт интензивен режим на натоварване.И след 3 година задължително 2 пъте на преглед.Напоследък забелязвам че точно фирмените работни коли димят непоносимо а цените на стоките и услугите поскъпнаха чувствително.Да ги сменят по често!
  • #24
    чук ( преди 6 години )
    ха ха Бай Дончо нещо валат а?
  • #23
    Дедо ( преди 6 години )
    А досега къде си го завираха?Ей, сами ще си минеме...
fallback
Последни