fallback

Bosch развенчава мита за смъртта на дизела

Германската компания успя да смъкне значително нивата на азотен диоксид

Гepмaнcĸaтa ĸoмпaния Воѕсh cъoбщи, чe инжeнepитe ѝ ca paзpaбoтили нoвa изпycĸaтeлнa cиcтeмa зa aвтoмoбили c дизeлoви двигaтeли, ĸoятo нaмaлявa вpeднитe eмиcии дaлeч от зaĸoнoвитe нивa, ĸoитo щe влязaт в cилa пpeз 2020 г. Тя щe пoмoгнe нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли дa избeгнaт eвeнтyaлни зaбpaни в Eвpoпa, пpeдaвa Вlооmbеrg.Производителят, който е нaй-гoлемият дocтaвчиĸ нa тexнoлoгия зa дизeлoви двигaтeли зa cвeтoвни aвтoмoбилни пpoизвoдитeли oт Vоlkѕwаgеn АG дo Gеnеrаl Моtоrѕ, yдвoявa ycилиятa си в бopбaтa cpeщy нaмaлявaщия пaзapeн дял нa дизeлa. Cpивът зaпoчнa cлeд cĸaндaлa пoĸpaй манипулираните двигатели на VW пpeз 2015 г., за който Bosch също бе обвинена.При проведените на специални автомобили опити, нивото на азотен диоксид не е превишавало 13 мг/км, което е значително по-малко от 120 мг/км – допустимата граница според новите стандарти, влизащи в сила през 2020 г. В градски условия, които са далеч по-тежки, резултатът, постигнат от Bosch, е 40 мг/км.Инженерите на компанията са постигнали тези нива със съществуващи вече технологии, които обаче са значително усъвършенствани. Става въпрос за комбинирано впръскване на гориво, нова система за управление на въздуха в двигателя, както и на работната температура.От Bosch допълват, че при съществуващите дизелови автомобили нивата на азотен диоксид се повишават значително при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове от под 200 градуса по Целзий. Решението на проблема е в оптимизиран турбокомпресор, който реагира по-бързо на налягането, както и в усъвършенствана система за управление на температурата.Според компанията, не са нужни никви промени в програмното оборудване на компонентите при сега използваните превозни средства с дизелови двигатели. Освен това промените, които трябва да се въведат за сваляне на емисиите, няма да се отразят на цената на автомобилите.Снимка: Bosch 

Тагове: bosch
fallback
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    Едно време, като карахме мръсни бензинови двигатели дишахме чист въздух. Сега караме чисти немски дизели и по улиците ще се изтровим.Всичко друго са "бла Бла " глупости от немците. Тия от бош най-вероятно са написали нов код, който разпознава незабелязако, кога има нещо набутано в ауспуха и пак лъжат и мажат. Най-екологичното и приложимо в момента е бенз + газ или метан. Фабрично ако е най-добре. На ток след 5-10 години.АЙ душайте пернишки смог и трайте гоуфаджии.
  • #21
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пич не говори глупости - безиновия двигател отделя около и над 30 % по-малко азотни оксиди от дизеловия без никакви очистващи системи. Погледни и стандартите за ЕВРО5-6 и т.н. винаги бензина е с по-ниски емисии на NOx.За фините прахови частици не говориш също. А това, че някой пореден немец е казал, че е измислил как дизела пак да се продава не е нищо ново. Те го пишеха много чист дизела, ама се оказа, че реално е мнооого мръсен. Физиката няма как да я преобърнат немските тикви алчни.
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    Де да бяха 20-30% новите. По-скоро 15-20. Поне има ръст пред последните 2-3 години. Струва ми се че към момента българина купува все повече стари дизели спрямо бензини
  • #19
    carpe_diem ( преди 6 години )
    И сега малко по темата на статията, разбира се...1. Доколко са в лабораторни условия произведени тези данни или са реални?2. Дали щяха да го направят, ако не беше избухнал дизеловият скандал?3. Присъединявам се към коментарите по-долу за прекрасната ни българска действителност - 20-30% новорегистрирани коли; 30-35% нов внос бенз, минаващ на газ (това супер) и 30-35% нов внос дизел с първа стъпка - смяна на масло и премахване на катализатор, ФПЧ, ЕГР,... (многоточиено можете да си го допълните
  • #18
    Анонимен ( преди 6 години )
    С новите технологии дизелите са достатъчно чисти. Дори повече от бензиновите. Ето пример: BMW 3,0 Liter Diesel 5 Series 2016 = 23mg NOx/km. Mercedes E-Class 2.0 Liter Diesel = 42 mg. За сравнение DS 3 1.2 Liter Petrol 2015 = 99mg NOx/km, Renault Kadjar 1.2 Liter Petrol = 130mg.Дизела е с по-голямо КПД от бензина и както се вижда може да е по-чист . Това са фактите а на който не му харесва може да цъкне минусче, но от това нещата няма да се променят ;)
  • #17
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Самолетите, корабите и ТЕЦ-овете замърсяват много, спор няма.Ама колите ти замърсяват вътре в града - директно под прозореца ти. Това е по-важно.Азотните оксиди над океана на 11000 метра височина на кого пречат?А и тук е важно да се каже, че за колите технология вече има да са еко, докато за самолетите и корабите още има да почакаме. Има 2-3 модела супер леки електрически самолета и само няколко електрически ферибота. И там ще има сериозна промяна, ама с някое следващо поколение батерии...
  • #16
    до Факт ( преди 6 години )
    А отработеното ядрено гориво къде отива бе многознайко?!? На теменужки ли се превръща?!Или щото не го виждаш директно пред очитети то не съществува?!?Баш днес знаеш ли какъв ден? Айде върви влез в някое хранилище за отработено ядрено гориво и ни лише от "вещото" си присъствие!!!
  • #15
    до Факт! ( преди 6 години )
    А ти знаеш ли един самолет колко мизерия изхвърля или си пишеш наизуст? Това не е стихотворените на Христо Ботев! Тук не се пише наизуст. Ако бяхме 1960 година и да кажеш, че има малко самолети, щях да ти повярвам, но сега?
  • #14
    Факт! ( преди 6 години )
    От аеца не пуши ни въглероден диоксид ни нищо.Къде го тва ядрено замърсяване.Мноу си п.о.т!Те немците знаят най дабре бухат въглища в печката кат през 1852-ра и развиват "високи" технологии фъргни малко въглища у пасатора да не заспи!хаха
  • #13
    до Факт! ( преди 6 години )
    Ау, *** то АЕЦ еко, еко та маргартики пръцка!Голям кеф да си караш екологичния ел.миксер сред ядрени отпадъци!Голям кеф!Аман от зомбита дето виждат до върха на носа си!Поне от радиационно облъчване носа ти може да порастн та да ще виждаш малко по далече!
fallback
Последни