IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Bosch развенчава мита за смъртта на дизела

Германската компания успя да смъкне значително нивата на азотен диоксид

Bosch развенчава мита за смъртта на дизела

Гepмaнcĸaтa ĸoмпaния Воѕсh cъoбщи, чe инжeнepитe ѝ ca paзpaбoтили нoвa изпycĸaтeлнa cиcтeмa зa aвтoмoбили c дизeлoви двигaтeли, ĸoятo нaмaлявa вpeднитe eмиcии дaлeч от зaĸoнoвитe нивa, ĸoитo щe влязaт в cилa пpeз 2020 г. Тя щe пoмoгнe нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли дa избeгнaт eвeнтyaлни зaбpaни в Eвpoпa, пpeдaвa Вlооmbеrg.

Bosch спасява дизела от смърт

Производителят, който е нaй-гoлемият дocтaвчиĸ нa тexнoлoгия зa дизeлoви двигaтeли зa cвeтoвни aвтoмoбилни пpoизвoдитeли oт Vоlkѕwаgеn АG дo Gеnеrаl Моtоrѕ, yдвoявa ycилиятa си в бopбaтa cpeщy нaмaлявaщия пaзapeн дял нa дизeлa. Cpивът зaпoчнa cлeд cĸaндaлa пoĸpaй манипулираните двигатели на VW пpeз 2015 г., за който Bosch също бе обвинена.

При проведените на специални автомобили опити, нивото на азотен диоксид не е превишавало 13 мг/км, което е значително по-малко от 120 мг/км – допустимата граница според новите стандарти, влизащи в сила през 2020 г. В градски условия, които са далеч по-тежки, резултатът, постигнат от Bosch, е 40 мг/км.

Инженерите на компанията са постигнали тези нива със съществуващи вече технологии, които обаче са значително усъвършенствани. Става въпрос за комбинирано впръскване на гориво, нова система за управление на въздуха в двигателя, както и на работната температура.

От Bosch допълват, че при съществуващите дизелови автомобили нивата на азотен диоксид се повишават значително при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове от под 200 градуса по Целзий. Решението на проблема е в оптимизиран турбокомпресор, който реагира по-бързо на налягането, както и в усъвършенствана система за управление на температурата.

Според компанията, не са нужни никви промени в програмното оборудване на компонентите при сега използваните превозни средства с дизелови двигатели. Освен това промените, които трябва да се въведат за сваляне на емисиите, няма да се отразят на цената на автомобилите.

Снимка: Bosch
 

Тагове: bosch
0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Попа ( преди 1 година )
    Той чиляка окопан вече, опелото изпято, те наште щели мит да развенчават а ха ха ха хаааа!
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до Хаджи Генчо ( преди 1 година )
    Това е система за анализиз на изгорелите газове бе умник! Т.с. мобилна лаборатория за тестове в реални уловия ..... кво ли ти обяснявам ....
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Хаджи Генчо ( преди 1 година )
    В това устройство зад колата ли е неутрализатора за сажди? Види ми се доста компактно и мобилно и си заслужава парите.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Един и същи двигател на газ отделя повече CO2 oтколкото ако работи на бензин. Да, няма ги другите съпътстващи вредни вещества, но CO2 е основния причинител на парниковия ефект. Затова се набляга на намаляването му не само при автомобилите, но и като цяло от промишлеността. Така че като цяло и LPG не е решение.
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какво се карате като в БГ няма значение - ще си караме старите нафти без еко оборудване и ще си се тровим. Тук електрички след 20 години я видим масово я не.
  • #28
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Знайчев, няма нещо което да не замърсява. Въпросът е че за целия си живот и батериите и фотоволтаиците замърсяват в пъти по-малко дори от автомобил на газ! Знаеш ли колко ток се гори за производството на един литър гориво? Два киловатчаса. Откъде идва този ток? Не е ли по-разумно с него направо да се зареди електромобил, отколкото после това гориво да бъде изгорено и да отделя ОЩЕ вредни газове?
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    знайчев ( преди 1 година )
    дизела ефективен ок съгласен съм но и за бензина има подобни разработки които са също толкова ефективни и на принципа на дизела но с доста по ниски емисии но пък не забравяте ли че ако е на газ колата е с още по ниски вредни емисии а електричките не са никак екологични и сега ще обясня защо за да няма недоволни 1. харчат ток който се произвежда по не толкова чист начин (дори и от фотоолтаици да е пак замърсяват) 2.батериите (производството им не е еко нито рециклирането им)
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    тираджия ( преди 1 година )
    Дизела си е добре за по-големите машини. За семейната количка с пробег да идете на море и на разходка, ако си мислите, че пестите нещо.... Един дизел трябва поне 100-200км на ден да го карате, за да се усети разлика.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    Прекалено се усложнява горивния процес и ще има скъпа подръжка.Може да намери приложение при лекотоварни комунални средства и големи СУВ който имамт интензивен режим на натоварване.И след 3 година задължително 2 пъте на преглед.Напоследък забелязвам че точно фирмените работни коли димят непоносимо а цените на стоките и услугите поскъпнаха чувствително.Да ги сменят по често!
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    чук ( преди 1 година )
    ха ха Бай Дончо нещо валат а?