Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Nissan: Производството на електромобили е по-евтино от това на стандартни коли

Японците не виждат перспектива в дизела, но засега ще продължат да предлагат такива мотори

Nissan: Производството на електромобили е по-евтино от това на стандартни коли

Стратегията за развитие на японския производител Nissan е подчинена на инвестициите в електромобилите, докато дизелът постепенно ще отиде в историята. Това обяви в интервю за Auto.Mail директорът по електромобилите на Nissan в Европа – Гарет Дансмор.

Nissan: Производството на електромобили е по-евтино от това на стандартни коли

Топ-мениджърът заяви, че през 2022 г. компанията му ще предложи изцяло електрически кросоувър на пазара. По същото време Nissan ще трябва да разполага и с версии на ток за всички модели от гамата си.

„Още преди избухването на „дизеглейт” през 2015 г. ни е взехме своето стратегическо решение за инвестиране в електрически транспорт. Просто не виждаме перспективи в дизеловите двигатели в дългосрочен план. И не става дума за законодателни норми, а за чисто икономически фактори – електромобилите са по-евтини и по-прости за производство, отколкото автомобилите с двигатели с вътрешно горене”, обясни Дансмор

Все пак той уточни, че дизеловите двигатели ще останат в гамата на Nissan в следващите няколко години, но като цяло компанията насочва сили в друга посока. Според Дансмор, задвижването на ток е подходящо за кросоувъри, които са едно от най-силните оръжия на японския производител.

„Мнозина се съмняват, че електрическите мрежи  по света няма да издържат на натоварване при зареждането на колите с ток, но това не е вярно. Ние, като японска компания, сме добре запознати със ситуацията с липсата на ток. Всички помним ужасната катастрофа във Фукушима през 2011 г. Тогава електромобилите се представиха откъм най-добрата си страна, тъй разполагат със система за връщане на натрупаната електроенергия към мрежата. Така те можеше да зареждат някои от домовете, останали без ток”, казва Дансмор.

Според него именно връщането на електроенергията към мрежата ще реши проблема с натоварването в пиковите часове. Например, автомобилите ще се зареждат през нощта, а през деня ще дават енергия на мрежата, ако нямат нужда от нея.

„Дори всички да преминем на електромобили, натоварването на мрежите няма да се увеличи с повече от 30%. Съвремените коли на ток използват толкова електроенергия, колкото електрическа кана или микровълнова печка. Затова смятам, че търсенето на електромобили ще продължи да расте с раззвитието на мрежата и на технологията за създаване на енергия от възобновяеми източници”, обясни Дансмор.

Снимка: Auto.Mail

Тагове: nissan
0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    nomer 7 ( преди 1 година )
    Момче, ти за пунктуация чувал ли си ?
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Голата истина ( преди 1 година )
    Между ПР,мечтиге и реалноста има пропасти. Каквото и да ни говорят става дума за пари.С настоящите технологии елекртромобила може да се ползва само за забавление но не и за полезна работа.Вместо да се сасочат към водорода,където наистина има ефект-килограм водород има енергията на 3 кг. бензин,ни залъгват със скъпоструващи и свръх бавно зареждащи се литиеви батерии.Същите се палят на горещи и пощти не работят на студ.А след 10г губят да полвината се капацитет.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хубаво, но в понеделник ми се наложи да измина 900 км., а дори не се наложи да зареждам (дизел). Ако беше електричка, забрави. Харесвам тази тенденция и я подкрепям, но все още не са функционални както колите с ДВГ.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Мъск това го повтаря от 10 години.
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не знам дали са по-евтини но важното е че имат огромен потенциал и в задвижването и в батериите новия Лийф с 2ен пробег и 40 коня отгоре е със същата цена и същия разход без сериозни вложения Модел 3 пък също не може да се мери с вложенията на големите в двигатели и скоростни кутии а е по-икономичен от БМВ И3 с над 400кг отгоре и 50% повече мощност
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това с връщането на ток е мега тАпо. Ще губиш време да зареждаш колата че после и да и разреждаш батерията захранвайки домакинството. А на другия ден с какво ще караш. И при това винаги има загуби при зареждането.
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Може да харчат кокото микровълнова ама става въпрос поне за 1 милиард микровълнови колкото са колите по света
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    леко озадачен ( преди 1 година )
    Предполагим на всеки с поне малко техническа култура му е ясно, че електромобилите са по-евтини за изработка. Въпросът е обаче, защо ни ги предлагат толкова скъпо. Ето на Нисан си го казват в прав текст. А няма ли кой да ги попита защо електричките ги продават толкова скъпо? Много ще ми е интересен отговорът им. Как ще ги извъртят нещата да не си признаят, че има тайни спогодби докато има нефт да не се налагат електричките. Аз нямам друго обяснение освен това.
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На тия им идва евтино, щот всичките пари идват от големите шефове Дачия.
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Владо ( преди 1 година )
    :-)))) какви ти автомобили през 20202 г. тогава поне ще се телепортираме. Добри сте ей.