Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Хибридите с нова победа над дизелите

Зелените машини са на път да излязат на второ място по популярност в Англия

Хибридите с нова победа над дизелите

Британските автомобилисти ще предпочатат модел с хиридно задвижване вместо такъв с дизелово гориво при покупката на следващ автомобил. Това съобщава изданието Autocar, като се позовава на изследване на национална дилърска асоциацияNFDA (National Franchised Dealer Association).

Хибридите с нова победа над дизелите

В допитването са участвали 1000 души – 490 мъже и 510 жени, като само 12% от тях обмислят възможността за покупка на дизелова кола. В същото време 13% от анкетираните са готови да инвестират в хибриден автомобил.

Като цяло популярността на „зелените” модели на Острова все още не е толкова голяма, но пък се отчита рядък спад на продажбите на дизелите. Само за година продажбите на колите с такова гориво са намалели от 44 на 33,5%, като експертите очакват тази тенденция да се запази, още повече, че властите в страната увеличаха данъците и таксите на дизеловите коли.

Интересното обаче е, че само 2% от анкетираните са съгласни да си купят хибрид, който се зарежда от мрежата, а едва 1% - изцяло електрически модел. От избор на електромобил водачите се отказват заради високата цена (59%), ограничения пробег (53%) и проблемите със зареждането и инфраструктурата (52%).

Най-популярен във Великобритания си остава бензинът. Кола с такова гориво са готови да купят 41% от шофьорите. Вторият най-разпространен отговор на въпроса „Каква ще бъде следващата ви кола?” е „не знам”, което показва, че като цяло доверието към автопроизводителите спада.

Снимка: Toyota
 

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Докато батериите не започнат да предлагат поне 200-300 км пробег със зареждане от 10-тина мин няма да се адекватна алтернатива извън града" Тесла модел 3 има 500 км пробег и може да зарежда 100 километра пробег за 5 минути до 80% от капацитета а след това малко по-бавно. Следователно почти напълно ти удовлетворява изискванията. 10 минути за 200 километра и 15 минути зареждане за 300 километра. Може да си поръчаш една. За мен проблемът не са батериите, а липсата на зарядни станции!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до: Аморфис ( преди 1 година )
    Нещо не си май съвсем в час! Какво значи за теб нормален хибрид? Тойота Аурис нормален хибрид ли е? Пробегът и е над 1000 км, а цената е под цената на Аурис дизел и то при условие, че хибридната версия е по-богато оборудвана. Така, че нещо не ти се разбира къде точно те сърби? Това, че не се интересуваш от хибридите говори достатъчно, че ти НЕ искаш такъв. Ако искаше хибрид, щеше да ги знаеш нещата за които ти говоря и нямаше да пишеш подобни глупости за пробег и цени.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аморфис - не е проблема в пробега на електричките. Проблема е в зареждането. Това че на теб 600км ти стигат да стигнеш до морето не значи че на немеца ще му стигнат предвид тамошните разстояние. Докато батериите не започнат да предлагат поне 200-300 км пробег със зареждане от 10-тина мин няма да се адекватна алтернатива извън града
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Хибридите нямат проблем с пробега - те си имат и двигател който освен да зарежда батерията движи и колата. Там няма и проблем със зареждането защото няма такова (освен при плъг ин хибридите).
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    Поне след тези ходове се надявам, че през 2020-та година, човек ще може да си купи нормален хибрид на нормална цена с пробег от поне 600 км. Но до тогава хората наистина ще си купуват бензин или дизел. Все пак не всеки може да си позволи 2 автомобила - електричка за града (с пробег 200-300 км.) и голяма кола за извън града. До 2-3 години еволюцията е неизбежна! :)
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Аха ( преди 1 година )
    Уплашиха хората, че вдигат данъците за дизелови коли и горива и те се огънаха защото си гледат бюджета, а не колко еко е всичко наоколо, което и само изглежда така, а и не е. Ей го на ся засилват се към бензина 41%, 12% дизел, къде е хибрида с 13%, останалите 33% не знаят какво ще си купят?!
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Освен че батерията си отива с времето технологиите се развиват много бързо в тази област и сегашните хибриди и ел. коли след 5 години ще са доста морално остарели. Това допълнително ще им свали цената на старо.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А в БГ има също безумната държавна политика с една минимална субсидия. Поне от данък да те освободят. И другото е че тук предимно наблягаме на употребявани коли. Аз поне употребяван хибрид не бих си взел. Хубаво дават 10 години гаранция на батерията но като го вземеш на 6-7 години веднага след гаранция пак шанса да смениш батерия през следващите 5 години е огромен. Ако на теб ти се размине следващия собствник ще трябва да го направи и продажната цена която ще можеш да вземеш ще е символична
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    повечето производители вече имат хибриди...MB, BMW, VW, KIA, Hyundai, Peugeot, Mitsubishi, Toyota, Volvo..всички сериозни играчи вече имат по няколко модела. друг е въпроса какво е разминаването по заводски данни и реални условия по мое наблюдение разхода и изгорелите газове в реални условия е поне 20%-30% над цветните и лъскави зелени брошури. а за plug in хибридите 200-300% при извънградско
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблема е че избора на хибриди е сравнително ограничен. И като добавиш цената единствените хибриди които си заслужават според мен за нормален потребител са Аурис и Ярис. Яриса е малък и не става за семейна. И остана Аурис комби, но поне на мен не ми харесва като кола.