Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Търговците на автомобили също отиват в историята

Според Боб Лутц, навлизането на автономните коли ще промени индустрията изцяло

Търговците на автомобили също отиват в историята

Автомобилните производители в сегашния им вид, а също така дилърите и доставчиците на оборудване ще изчезнат в следващите най-много 25 години. Такава прогноза направи бившият топ-мениджър на General Motors и Ford – Боб Лутц, което сега се изявява като анализатор.

Търговците на автомобили също отиват в историята

Идеята, че автономните автомобили ще разрушат напълно индурията, Лутц пропагандира още от края на миналата година. Сега обаче то засяга не само производството, но и търговията, брандирането и дизайна. Според експерта, хората ги очакват безлични автономни модули, които ще се управляват от високоефективни датчици и системи за GPS.

„Ние в момента живеем в историческа фаза за автомобилния бизнес. За да оцелее автомобилът на земята и да продължи да изпълнява своето предназначение, той трябва да се развива. Това отдавна е ясно, но за съжаление, ще си отиде и удоволстието, което доставят днес автомобилите. Защото няма как да изпиташ удоволствие, ако седиш в автономен автомобил. В същото време обаче този тип пътуване ще е много по-ефективно”, коментира Лутц пред Automotive News

Според него, бъдещото на автомобилната индустрия ще бъде подчинено на интересите на тези хора, които искат да работят, да спят или да проявяват друг вид активности, но не и да управлят коли. Това също така ще се хареса на родителите, които ще изпращат децата на градина, училище или спортни тренировки, а самите те няма да се отделят от важните си задачи за деня.

Търговците на автомобили също отиват в историята

„Подобно развитие на нещата ще се окаже смъртоносно за някои от основните играчи в автоиндустрията. На първо място, ще изчезнат търговците и дилърите, тъй като компаниите, предоставящи безпилотно придвижване, ще купуват колите на едро. Самата марка на автомобила също ще спре да играе роля”, обяснява Лутц.

Той е категоричен, че промяната ще доведе до изчезване на автомобилните инженери и дийзанери. Лутц все пак уточни, че хората не бива да изпадат в депресия от подобна перспектива, тъй като всичко това ще се случи най-малко след около 25 години.

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    M да, човека говори за бъдещето на индустрията, докато Ганьо гледа 318IS на метан пред блока, дето я е карал последно Събота до родното си село и си вика "тоя луд ли е, колата е необходимост" :))))
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    автоконцерните са нещо като нашата държавна админстрация лявата ръка прави нещо докато дясната играе джобен тенис левия крак чеше ухото а потребителя гледа като ескимос пясък
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    KLASIKA ( преди 9 месеца )
    Тези автомобили са схеми на "печалбарите"и когато това се разкрие ще бъдат забранени! Просто и ясно! Защо изобщо го дискутирате? Махнете се от този филм и оставете филмираните да си пишат тук ..............
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Достатъчно е да се разходите из София, всички тротоари са заети от паркирани автомобили, или пък да видите колко коли седят непочистени от сняг по 1 седмица... т.е хората са се зарили в автомобили, които не ползват. Автомобилните производители постоянно се окрупняват и 1 продук с различен дизайн се предлага под 2-3-4-5 марки. Това няма да продължи в този му вид и Луц го знае, ние ще го научим след години. :)
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до zoom in ( преди 9 месеца )
    Ми те и старите шофьори в САЩ не могат да карат с ръчни скорости.Там почти всички автомобили без някои модели камиони от преди половин век са с автоматични скорости.Просто американските производители проспаха към 40 години от автомобилното развитие и сега се правят на ощипани- "ние вложихме 2,3,5 милиарда долара в ето този и онзи модел." Човек би помислил,че ще правят летяща чиния с протонен двигател. А то какво- като предишният модел ама с по-различни фарове и 10 коня повече.
  • #3
    12 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 9 месеца )
    Съгласен съм с коментарите преди мен, но за огромно наше съжаление, пропускаме нещо важно. А именно, че след 25 години никой няма да ни пита нас, дето сега се възмущаваме, а тези, които тепърва ще се раждат. И то поколенията на запад, а не при нас ще са определящите. А там отдавна вече авто-ентусиастите са малцинство. Помислете само, всички нови шофьори в САЩ, не могат да карат ръчка. Бъдещите сополанковци ще се вълнуват от други глупости и само ще искат да стигнат бързо и евтино до тях...
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    байсандо ( преди 9 месеца )
    ПОРЕДЕН "гениален" пророчески анализ. Дизайна нямало да има значение, марките също..дрън дрън Има и други неща освен чистата функционалност и практичност. Човекът има и емоции, усещания, затова именно дизайна има значение, марката, мощността и много други неща. Ако само практичността се гледаше, хората щяха да си купуват само ванове и комбита и НИКОГА спортни автомобили, такива с 3 врати, харчещи много и тн. Ще има клиенти за всичко.
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Аз не мисля,че толкова много хора биха си наемали някакви бутафорни автомобилчета за придвижване.То и сега има таксита ама продажбите си вървят.