Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Защо не трябва да се кара с маратонки?

Около 1/5 от инцидентите на пътя стават заради неподходящи обувки на шофьора

Защо не трябва да се кара с маратонки?

Голяма част от автомобилистите са на мнение, че маратонките и кецовете са най-подходящият тип обувки за каране на кола. Напълно логично – те са леки и удобни, като позволяват по-добро усещане на педала. Английски експерти обаче не са на подобно менние – според тях, спортните обувки също са опасни при шофиране и могат да доведат до инцидент на пътя.

Защо не трябва да се кара с маратонки?

Изследване във Великобритания показва, че заради неудобни обувки само на Острова годишно стават 1 млн. инцидента с автомобили.  На първо място са поставени джапанките, следва карането на бос крак, а на трета позиция е управлението с високи токчета. Спортните обувки се нареждат веднага след това, като изпреварват дори ботушите.

Колко точно са инцидентите заради носене на маратонки или кецове, не се съобщава. Но пък се отчита, че средностастическият шофьор обърква педалите между 10 и 20 пъти на година. В случя не става дума за буквално натискане на газта вместо на спирачката, а за нещо по-различно. Просто стъпалото на шофьора е по-голямо и неволно покрива и съседния педал.

Допускането на подобна грешка с маратонки и кецове е много лесно, защото при някои модели подметката е по-широка. А колкото е по-широка, толкова по-голяма е опасността от натискане на неправилния в случая педал. В случая се губи обратната връзка между автомобила и шофьора, на когото му е по-трудно да прецени усилието за натискане на педала.

Любопитното е, че в някои държави от Европа шофьорът може да бъде санкциониран за каране с неподходящи обувки или пък без такива изобщо. В Германия, например, застраховката на водача на важи, ако се окаже, че по време на инцидента е карал бос. В Белгия пък при катастрофа това се брои за утежняващо вината обстоятелство.

Британското изследване показава още нещо интересно – прекалено свободната обувка увеличава времето за реакция на шофьора с 0,13 секунди. А това съответно увеличава спирачния път на автомобила с няколко метра. Така че шофирането с такива обувки определено е опасно.

Изследване на компанията Ford, публикувано през 2017 г., показва, че само 48% от запитаните шофьори използват правилните обувки. Те трябва да бъдат леки, с дебелина на подметката от 10 мм, да не ограничават движението на глезена и да са достатъчно тесни. Близо 33% от анкетираните изобщо не отдават значение на това с какви обувки карат кола, докато 13,2% избират джапанки, а 5,7% карат боси.


 

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ddd ( преди 9 месеца )
    това оределено влиза в топ три на най-тъпите статии, в този сайт.Хорра моля ви се осъзнайте се какви глупости пишете.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Може би с цвички е по удобно, няма подметка, усеща се всичко, площта също е малка. Тия съвсем са изтрещяли на острова... някакви пари имат за усвояване и правят глупави проучвания
  • #5
    23 rate up comment 1 rate down comment
    ктк ( преди 9 месеца )
    Авторът на "изследването" явно е свикнал да кара с гумени ботуши,щом са му по-безопасни от маратонките. Англичани,сър...
  • #4
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Е добре, коя е по удобна обувка от маратонката? Щото обувките на провесионалните състезатели и в ралиттата и във Формула 1, всъщноста са с маратонки. Вярно че са с по специална подметка и дизайн, но все пака са маратонки.
  • #3
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Фифо ( преди 9 месеца )
    Аутомедия, получавате черна точка от мен. Това е най-тъпата статия, която прочетох днес.
  • #2
    20 rate up comment 0 rate down comment
    gabron ( преди 9 месеца )
    тоя заблуден народ английския...
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    че то по-удобен пътък от маратонката няма,без значение за ходене,каране,катерене или какво и да е.